Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@14:27:42 GMT

بازداشت یک بانوی فعال حقوق بشر در عربستان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۸۳۷۵

بازداشت یک بانوی فعال حقوق بشر در عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان حقوق بشری «القسط» که گفته می‌شود مقر آن در لندن است، اعلام کرد که «هتون اجواد الفاسی» فعال زن حقوق بشر به دلیل انتشار مطالبی در صفحه توئیترش، بازداشت شد.

این سازمان حقوق بشری بدون اشاره به جزئیات بیشتر تاکید کرد که منابع نزدیک به الفاسی، خبر بازداشت وی را تایید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روسیاالیوم، این در حالی است که خبر بازداشت هتون اجواد الفاسی، چند روز بعد از پایان ممنوعیت رانندگی زنان منتشر می شود.

هتون الفاسی استادیار دانشگاه ملک سعود و نویسنده روزنامه الریاض از پیشگامان عرصه دفاع از حقوق زنان در عربستان سعودی از جمله حق رانندگی بوده است. او با یکی از چهره های سرشناس شورای همکاری خلیج فارس ازدواج کرده است.

با بازداشت این فعال برجسته حقوق بشری، تعداد بازداشت شدگان سعودی که اخیرا در راستای نقض حقوق آزادی بیان دستگر شده‌اند،  به 12 نفر رسیده است.

از سوی دیگر، دادستان کل عربستان گفت که مقامات این کشور، در مجموع 17 نفر را بازداشت کردند، اما هشت نفر را پس از بررسی پرونده آزاد کردند.

انتهای پیام/ح

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) آماده میزبانی از زوج‌های جوان شد

مسئول واحد امور خانواده حرم مطهر بانوی کرامت از امکان رزرو اتاق عقد حرم مطهر بانوی کرامت برای روزهای دهه کرامت و روز میلاد امام رضا (ع) خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام محمدرضا انصاری مسئول واحد امور خانواده حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: ثبت نام اتاق عقد حرم حضرت معصومه (س) ویژه ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) از امروز 18 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی افزود: ثبت نام اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) برای روز ولادت حضرت معصومه(س) از 8 اردیبهشت ماه شروع شده و ظرفیت آن کاملا تکمیل شده است.

انصاری گفت: حرم مطهر بانوی کرامت با ظرفیت 3 اتاق عقد در روز ولادت حضرت معصومه(س) میزبان بیش از 100 زوج جوان برای بستن پیوند آسمانی ازدواج خواهد بود.

گفتنی است علاقه‌مندان برای استفاده از اتاق عقد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی fatemi.amfm.ir/wed فرایند ثبت‌نام را انجام دهند و یا با مراجعه به پرتال جامع آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در بخش پرتال‌ها بر روی گزینه پیوند آسمانی کلیک کرده و مراحل ثبت‌نام اتاق عقد را دنبال کنند.

برای ثبت‌نام اتاق عقد حرم مدارکی از جمله تصویر برگه جواب آزمایشگاه، تصویر فرم تکمیل شده رزرو نوبت که در سایت قابل دانلود است، تصویر صفحه دوم شناسنامه زوجین و تصویر طلاق‌نامه یا گواهی فوت همسر در صورت ازدواج دوم عروس ضروری است.

شرایط استفاده از اتاق عقد حرم مطهر عبارت از حضور به‌موقع و خروج بهنگامریال رعایت شئونات اسلامی و همراه‌داشتن حداکثر 15 نفر به‌غیراز زوجین به عنوان همراه است.

گفتنی است پس از تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت‌نام اتاق عقد، پیامکی از شماره 30001122 مبنی بر ثبت و رزرو زمان عقد برای متقاضی ارسال خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رفح
  • رئیس جمهور مجامع جهانی و وجدان‌های بیدار بشری را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • جمعیت هلال احمر یک ارگان مردم‌نهاد برای تسکین آلام بشری در حوادث
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) آماده میزبانی از زوج‌های جوان شد
  • بانوی با فضیلت / بتول نوقانی، فعال انقلابی و مفسر قرآن و نهج البلاغه
  • ماجرای «میدان گازی آرش» در آستانه پیچیدگی؛ چه باید بکنیم؟
  • سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد