Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: تامین امنیت و اسکان حجاج ایرانی از جمله اقدامات پیش رو سازمان حج و زیارت برای برگزاری حج تمتع امسال است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در همایش کارگزاران، مدیران و عوامل اجرایی حج تمتع ۹۷ استان گلستان با تشریح عملیات حج تمتع امسال اظهار کرد: باید با آمادگی بیشتری نسبت به سال قبل در این مراسم حضور یابیم و رضایت حداکثری زائران برای ما حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برگزاری مطلوب حج تمتع ۹۶ خاطرنشان کرد: سال قبل یکی از مهمترین دغدغه‌های زائران و مردم، بحث امنیت حجاج بود که خوشبختانه با لطف خدا و شرایط فراهم شده این مهم به خوبی محقق شد و ضمن اینکه امسال نیز امنیت و عزت حجاج یک اصل مهم محسوب می‌شود، امیدواریم با توجه به بستری که همانند سال گذشته فراهم شده، حج خوبی در پیش رو داشته باشیم.

ضرورت ارائه خدمات مناسب به زائران ایرانی در حج امسال

محمدی تاکید کرد: باید خدمات خوبی به زائران ارائه دهیم و هیچ توجیهی برای کمبود‌ها و کاستی‌ها وجود ندارد، چون امسال فرصت کافی در بحث‌های اجرایی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه از بهمن ماه سال ۹۶ برنامه ریزی‌ها همانند اسکان حجاج آغاز شده است، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مسکن سازمان حج و زیارت دائما در رفت و آمد به کشور عربستان بوده‌اند و خدمات لازم را فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت نقش مدیر کاروان را در فرآیند حج تمتع بسیار حیاتی و مهم دانست و تاکید کرد: به طور قطع بخش مهمی از وظایف به عهده مدیر کاروان و بخشی به عهده مدیر مجموعه است، چون زائران با مدیران کاروان در ارتباط مستقیم هستند، بنابراین مدیران کاروان‌ها نقش بسزایی در کسب رضایت زائران در حج تمتع دارند.

محمدی با تاکید بر نقش مهم و محوری مدیران کاروان‌ها گفت: مدیران باید در جلسات آموزشی زائران را توجیه کنند.

وی در ادامه به موضوع بازرسی و نظارت اشاره کرد و افزود: بحث نظارت در حج سال ۹۷ به صورت جدی تری پیگیری خواهد شد، قطعاً مدیران با شور و عشقی که نسبت به خدمت گزاری به حجاج دارند، با تمام وجود برای اجرای دقیقتر فرآیند‌های ابلاغ شده، نظارت و ارزشیابی جدی‌تر از قبل در عرصه حضور دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: مدیران کاروان‌ها باید تمامی مطالب مرتبط و برنامه‌های پیش رو در فرآیند حج تمتع و مراحل اجرایی سفر حج را به زائران منتقل کنند؛ انتقال و تبیین درست شرایط کلی سفر حج موجب می‌شود تا زائران در زمان حضور خود در مدینه یا مکه و مشاعر دچار مشکل نشوند.

محمدی موضوع اسکان در مدینه را یکی از مسائل و مشکلات مهم دانست و گفت: مدیران کاروان‌ها باید در خصوص نامناسب بودن وضعیت مسکن در مدینه، اطلاع رسانی لازم را به زائران انجام دهند.

لزوم زمانبندی دقیق برای خروج حجاج از عرفات توسط مدیران کاروان‌ها

رئیس سازمان حج و زیارت بر زمانبندی لازم در مشاعر و ایام تشریق تاکید کرد و افزود: زمانبندی برای خروج از عرفات هم یکی از نکات ضروری است که مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و دقیقا بر طبق آن عمل کنند، تا حجاج آرامش بیشتری داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: تمامی دستورالعمل‌ها، ابلاغیه‌ها، جداول زمانبندی و غیره که پیش از سفر و در طول فرآیند حج صادر می‌شود، باید جز به جز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به نظم و انضباط حجاج ایرانی که همیشه زبانزد بوده است، گفت: حجاج ایرانی سمبل نظم و نظافت هستند و قطعا این مهم در منا و زمان حلق نیز مورد توجه جدی این عزیزان خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: حجاج ایرانی نماینده فرهنگ ایران اسلامی و سفیران کشور محسوب می‌شوند، بنابراین از لحاظ نوع رفتار، پوشش، آراستگی و نظم و نظافت مورد توجه هستند.

محمدی افزود: باید اطلاع رسانی کامل در خصوص مشاعر و عرفات و منا به زائران انجام شود تا نسبت به شرایط آن ایام آگاه و روشن باشند.

اختصاص تعداد محدودی چادر به حجاج تمام کشورها

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: زائران باید بدانند که با توجه به وسعت جغرافیایی عرفات و منا چادر‌های تعیین شده برای حجاج همه کشور‌ها محدود است، اما در این شرایط محدود، امکانات خوبی نسبت به چند سال قبل برای آن‌ها در عرفات فراهم شده است که امیدواریم تمامی این نکات حساس و مهم به درستی و به سرعت به زائران منتقل شود.

محمدی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همت و پشتکار همه افراد شاهد حجی عزتمندانه، با امنیت و در کمال آرامش باشیم.

گفتنی است، امسال ۸۵ هزار نفر از زائران در قالب ۵۸۳ کاروان سازماندهی شدند؛ کاروان‌ها به صورت ۸۵ نفره، ۱۱۵ نفره، ۱۳۵ نفره و ۱۶۰ نفره در دو بخش مدینه قبل و مدینه بعد خواهد بود.

حجاج کشورمان از ۲۷ تیرماه عازم سرزمین وحی می‌شوند که در این فرآیند برخی حجاج مدینه قبل و برخی مدینه بعد خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج 97 حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا حاجی‌علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران درهمایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان تهران که در سالن ورزشی۱۲ هزار نفری آزادی درحال برگزاری است، در سخنانی با گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) و خیر مقدم به زائران خانه خدا اظهار داشت: در آستانه برگزاری موسوم حج خدا را شاکریم میزبان شما زائران خدا هستیم که قرار است به سرزمین وحی مشرف شوید.

وی ادامه داد: از استان تهران و شهرستان‌های تابعه در حج پیش رو حدود ۱۵ هزارنفر در قالب ۱۰۶ کاروان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران گفت: ۶۲ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد خواهند بود و نخستین کاروان روز ۲۴ اردیبهشت عزیمت خواهد کرد. همچنین کاروان‌های مدینه بعد از روز چهارم خرداد راهی سرزمین وحی شده و بازگشت زائران از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد.

وی در پایان به زائران توصیه کرد از برنامه‌های متنوعی که توسط بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای موسم حج امسال پیش بینی شده است حداکثر بهره را ببرند.
بر پایه این گزارش، زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعزامی ازاستان تهران به سرزمین وحی امروز به این مراسم دعوت شده اند تا با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شوند. حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی می‌کنند.

توصیه فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) به زائران حج ۱۴۰۳

سرهنگ اسماعیل کشمیری فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن سخنانی در همایش توجیهی- آموزشی زائران حج تمتع استان تهران به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد که به قوانین کشورعربستان احترام بگذارند و از بردن برخی دارو‌های گیاهی همچون شیرین بیان به سرزمین وحی خودداری کنند.

وی افزود: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشورعربستان ممنوع است.

سرهنگ کشمیری در ادامه با اشاره به این که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد، گفت: ما در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای خواهیم داشت و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر را نخواهیم داد.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد بود.

فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) در ادامه از زائران خواست که با نصب سامانه پلیس من از وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا در زمان خروج از کشور مشکل مالیاتی نداشته باشند.

سرهنگ کشمیری در پایان به مدیران کاروان و زائران توصیه کرد که مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه‌ها انجام دهند و محدودیت‌های فرودگاهی را در نظر بگیرند.
برپایه این گزارش، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در ورزشگاه آزادی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران