Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: دولت به کشاورزانی که متقاضی اجرای طرح سیستم نوین آبیاری در مزارع کشاورزی هستند تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند و محدودیتی در این بخش وجود ندارد. ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سعید ناجی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان اظهار داشت: کاهش 25 درصدی بارندگی در استان سمنان پدیده خشک‌سالی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افت شدید سطح منابع آب در استان سمنان به‌ویژه در مرکز استان و شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مصرف آب متعلق به حوزه کشاورزی است و در این راستا باید طرح‌های ویژه‌ای برای کاهش میزان مصرف آب اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه تغییر الگوی کشت کشاورزی در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی استان قرار گیرد خاطرنشان کرد: کشت محصولات کم آب بر در فصل تابستان مهم‌ترین رویکرد شورای حفاظت از منابع آب استان است.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح دستگاه‌های نوین آبیاری قطره‌ای در تمام اراضی کشاورزی استان بیان کرد: دولت از کشاورزان برای اجرای این طرح با پرداخت تسهیلات بانکی و تسهیلات بلاعوض حمایت می‌کند.

ناجی با تأکید بر اینکه محدودیتی در پرداخت تسهیلات در راستای اجرای طرح‌های سیستم نوین آبیاری وجود ندارد یادآور شد: 85 درصد از اجرای این طرح‌ها از محل تسهیلات بلاعوض و 15 درصد دیگر با تقاضای کشاورزان از محل تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی ابراز داشت: تدوین سند الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشت کشاورزی در بخش‌هایی از استان مطالعات آن انجام‌شده است که تکمیل این امر در دستور کار قرار دارد.

معاون استاندار سمنان در این جلسه به‌ضرورت استفاده بهینه از آب تأکید کرد و گفت: آب مایه حیاتی بشر و رکن اصلی ایجاد توسعه پایدار در منطقه است و باید برای نسل‌های آینده و حیات بشر از منابع موجود حفاظت کنیم.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری