Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسيما به نقل از فرانس پرس؛ عامل حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی به تحمل بیست و دو سال حبس محکوم شد.
ابو ختاله Abou Khattala روز چهارشنبه به جرم نقشی که در حملات سال دو هزار و دوازده در بنغازی داشت، به بیست و دو سال حبس محکوم شد. در حمله سپتامبر دو هزار و دوازده به کنسولگری آمریکا در بنغازی که این مهاجم لیبیایی در آن نقش داشت، چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد،‌ آمریکا را شوکه کرد.
ابو ختاله که سرکرده گروه افراطی معرفی شده، به عنوان عامل حمله به محل اقامت جان کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی و یکی از ساختمان های سازمان سیا متهم شده بود. علاوه بر این دیپلمات، یکی از اعضاء وزارت امور خارجه و دو نفر از کارمندان آژانس اطلاعاتی نیز کشته شدند.
ابو ختاله که ژوئن سال دو هزار و چهارده به دست یک کماندوی آمریکایی در لیبی دستگیر شد، اواخر نوامبر دو هزار و هفده از بیشتر اتهامات وارده تبرئه شد اما در اولین دادگاه درخصوص دیگر اتهام های مربوط به "تروریسم" که هشت هفته طول کشید،‌ گناهکار شناخته شد.
این لیبیایی به ویژه به علت مشارکت در اهداف تروریستی،‌ حمایت از تروریسم و ​​تخریب اموال مجرم شناخته شده بود.
با این حال از چهارده مورد اتهام دیگر از جمله اتهاماتی که ابو ختاله را به حبس ابد محکوم می کرد، تبرئه شد. دادگاه خواستار پانزده سال حبس برای وی شده بودند.
از آنجا که مقامات آمریکایی موفق نشده بودند دوازده عضو هیئت منصفه را متقاعد کنند که ابو ختاله واقعاً مغز متفکر حمله به بنغازی بوده است، این حکم به عنوان سرزنشی برای مقامات آمریکایی محسوب می شد.
قتل کریستوفر استیونز که اولین سفیر آمریکایی کشته شده از سال هزار و نهصد و هفتاد و نه تا آن زمان به شمار می رفت، به سرعت به یک نبرد سیاسی در آمریکا منجر شد. جمهوریخواهان بسیاری از شاخه های دولت باراک اوباما،‌ رئیس جمهور پیشین آمریکا، به ویژه وزارت امور خارجه این کشور را که در آن زمان توسط هیلاری کلینتون رهبری می شد، به دلیل بی تعهدی و غفلت، مورد انتقاد و سرزنش قرار دادند. جمهوریخواهان کلینتون را به این دلیل که در ابتدا سعی در پنهان کردن بعد تروریستی این حمله داشت، متهم کرده بودند.
مصطفی الامام، یکی دیگر از افراد مربوط به حمله بنغازی نیز در لیبی دستگیر و پس از آن به آمریکا منتقل شد. وی اوایل نوامبر سال دو هزار و هفده برای احضار به دادگاه به یکی از قضات واشنگتن معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمريکا بنغازي عامل حمله کنسولگري افراطي شبه نظاميان سازمان سيا آژانس بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز (یکشنبه) پس از اقامه نماز ظهر همزمان با تجمع سراسری دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت از مردم غزه و خیزش دانشجویان آمریکا که به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته اند در محوطه این دانشگاه تجمع می‌کنند.

در این تجمع که اعضا هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شهید باهنر کرمان حضور داشتند، دانشجویان علاوه بر حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید را محکوم کرده و شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.

کد خبر 6091234

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • پیام عملیات وعده صادق به رژیم ‌صهیونیستی رسید
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی