Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار است با راه‌اندازی یک تصفیه خانه محلی بوی نامطبوع ورودی شهر مشهد از میان برود. ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، طرق یکی از ورودی‌های شهر مشهد است که زائرانی که از مسیر نیشابور وارد شهر می‌شوند عمدتا از این مسیر برای تشرف به مشهدمقدس استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد این است که معمولا بلافاصله پس از ورود به شهر مشهد بوی فاضلاب به مشام می‌رسد و تصویر خوبی از شهر مشهد در ابتدای ورود به این شهر در اختیار زائر و مسافر و گردشگر قرار نمی‌دهد.

از سال‌ها قبل در این زمینه رسانه‌ها نکاتی را در این زمینه گوشزد شده بودند و خواستار این بودند که بوی فاضلاب در ورودی شهر مشهد با اقدامات مدیریت شهری از میان برود و در روزهای اخیر اخبار خوشی در این زمینه به گوش رسیده است.

خلیل الله کاظمی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در این زمینه می‌گوید: بعضا فاضلاب‌های خانگی ساکنان اطراف مسیر طرق به ویژه در شهرک سیدی و بولوار صبا در مسیر کال پارک طرق جاری می‌شود و همین مسئله سبب شده تا این منطقه با بوی ناخوش فاضلاب دست و پنجه نرم کند. این فاضلاب در مسیر شهرک عسکریه و همچنین پارک غدیر به جریان می‌افتد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه می‌دهد: همین مسئله سبب می‌شود تا در سراسر این مسیر بوی نامطبوعی به مشام برسد و البته این با وجودی است که بسیاری از ساکنان این مناطق در منازل خود دارای چاه جذبی هستند اما بازهم این فاضلاب‌ها در مسیر پارک غدیر و یا شهرک عسکریه رهاسازی می‌شود.

کاظمی می‌گوید: یکی از راهکارهایی که در زمینه مقابله با بوی نامطبوع این مسیر وجود دارد این است که از طریق راه‌اندازی تصفیه خانه محلی با این مسئله مقابله شود و مکان فعلی این تصفیه خانه در ضلع جنوبی پارک طرق است و البته همیاری آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب نیز با شهرداری مشهد وجود دارد تا با راه‌اندازی این تصفیه خانه محلی با بوی نامطبوع ورودی مشهد مقابله شود.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه