Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@08:12:06 GMT

ضرورت اجرای طرح مهارت آموزی در مساجد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۹۴۲۹

ضرورت اجرای طرح مهارت آموزی در مساجد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان، بر ضرورت اجرای طرح مهارت آموزی در مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: این طرح می تواند از طرح های موفق مهارت آموزی در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان، در گردهمایی ارائه تجربیات اجرایی و عملیاتی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، گفت: : از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادي و اجتماعي هر جامعه، تربيت نيروي انساني کارآمد است و آموزش فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل این سرمایه انسانی و ورود آنها به بازار کار ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اجرای بسته مهارتی برای ارائه آموزش نرم افزار و سخت افزار به افراد جویای کار فاقد مهارت باعث می شود تا فرد بتواند پس از اتمام دوره مهارتی دوره کسب و کار، اخلاق حرفه ای و کارآفرینی فراگرفته و سریع تر جذب بازارکار شود.

 

سواعدی، با اشاره به اینکه این امر می تواند سبب تحول در استقبال جوانان از آموزش فنی و حرفه ای شود، تصریح کرد: آموزش ها را متناسب با سرمایه گذاری ها و نیازهای بومی و منطقه ای ارائه دهیم تا شاهد اثربخشی و کارآیی آن در سطح جامعه باشیم.

 

وی با بیان اینکه حرف و رشته هایی برای آموزش برنامه ریزی شوند که با کیفیت و اثربخش بوده و سبب تربیت نیروی ماهر و توانمند و متخصص برای ورود به بازار کار شوند، عنوان کرد: با استفاده مطلوب و بهینه از زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری، رویکرد های جدید آموزشی سازمان را به سمت استقرار نظام بهره برداری پیش ببریم.

 

وی طرح معین اقتصادی با سرمایه گذاری صنایع بزرگ وکوچک برای توانمند سازی و ارتقای مهارت افراد جویای کار را امری مهم و ضروری تلقی کرد و اذعان داشت: می توان با مهارت آموزی معطوف با اشتغال منجر به فقرزدایی در جامعه کمک کرد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان، بر ضرورت تعامل با دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و صنایع و صنوف، به منظور ارائه آموزش های مهارتی کیفی و اثرگذار تاکید کرد و خواستار اجرای طرح مهارت آموزی در مساجد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح آموزش جوانان در مساجد می تواند از طرح های موفق مهارت آموزی در جامعه باشد که نماینده ولی فقیه دراستان بر آن تاکید دارد، خاطر نشان کرد: این طرح باید با همکاری نزدیک فنی و حرفه ای در شهرستان ها اجرایی شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس اقتصاد جام جهانی روسیه مسجد روزنامه های ورزشی گرانی بازار شهید مدافع حرم مقام معظم رهبری آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای