Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه – ایرنا – سازمان های بین المللی حقوق بشر با انتقاد از بدرفتاری و شکنجه زنان در زندان های امارات از این کشور خواستند زنان زندانی را فوری و بدون قید و شرط آزاد کند.

به گزارش ایرنا در همایشی که از سوی 'شورای عدالت ، برابری و صلح جهانی ' و 'مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر' دیروز (چهارشنبه ) در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو برگزار شد ، حقوقدانان موضوع بدرفتاری و شکنجه زنان در زندان های امارات را بررسی و اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پایگاه اطلاع رسانی 'العربی الجدید' در این زمینه گزارش داد : 'صفوی عیسی' مدیر اجرایی مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر دراین همایش گفت که زمان زیادی است که زنان زندانی از تجاوز و بدرفتاری در زندان های امارات سخن می گویند و اخیرا اخباری در خصوص بدرفتاری و شکنجه در زندان 'الوثبه ' منتشر شده است .
وی خواستار آزادی تمام زندانیان زن و محاکمه دوباره آنان به شکل عادلانه شد و گفت که بسیاری از زندانیان بهای سخنان خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را می پردازند و این نشان می دهد که امارات آزادی بیان را زیر پا له کرده است .
مدیر اجرایی مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر به زندان های سری امارات در یمن هم اشاره کرد و گفت که دراین زندان ها زنان و کودکان به شکل وحشتناکی نگهداری و با آنان بدرفتاری می شود.
در این همایش 'جلیل یلماز' دبیرکل شورای عدالت ، برابری و صلح جهانی هم اظهار داشت : امارات تلاش می کند صداهای مختلف را خاموش کند و ادعاهای بی اساس این کشور علیه زندانیان به شکل واضحی با حقوق بشر در تضاد است اما متاسفانه جامعه جهانی هم در مقابل این اقدمات امارات ساکت مانده است .
وی گفت که این شورا به تلاش های خود در سطح دفتر اروپایی سازمان ملل متحد برای دفاع از مظلومان جهان به ویژه در فلسطین ، میانمار و خاورمیانه ادامه می دهد.
در این همایش همچنین برخی از زندانیان سابق درد و رنج های خود و آنچه در زندان های امارات شاهد بوده اند را برای حاضرین تشریح کردند.
شبکه تلویزیونی الجزیره، اخیرا فایل های صوتی را از داخل زندانهای امارات منتشر کرد که در آن زندانیان از اقدامات ضد حقوق بشری زندانبانان اماراتی شکایت داشتند.
انتشار این فایل ها موجب شد یک بار دیگر پرونده نقض حقوق زنان زندانی امارات در محافل جهانی مطرح شود.
'امینه محمد احمد سعید العبدولی' 36 ساله و 'مریم البلوشی' از جمله این زندانیان سیاسی زن هستند که با ارسال نامه و فایل صوتی از داخل زندان، از انواع شکنجه و اهانت و اهمال پزشکی سخن گفتند.
بستن دستها و پاها و چشم ها و سرپا نگه داشتن چهار ساعته زندانیان سیاسی زن، شکنجه غرق مصنوعی، ضرب و جرح آنها از ناحیه سر و صورت، بی حرمتی، بی توجهی پزشکی و عدم تامین هرگونه دارو، تهدید به تجاوز و وادار کردن زندانیان به امضای برگه ها بدون خواندن آنها از جمله این برخوردها بوده است.
وجود حشرات مختلف از مورچه گرفته تا سوسک در زندانها که باعث شیوع بیماریها در بین زندانیان می شود، از جمله موارد عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی و بهداشتی آنها بوده است.
امارات علاوه بر بدرفتاری با زندانیان در داخل کشور به ایجاد زندان های سری در یمن و اعمال شکنجه و بدرفتاری با زندانیان این زندان ها هم متهم است .
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که شماری از شهروندان یمن می‌گویند در بازداشتگاه‌های زیر نظر ارتش امارات متحده عربی در یمن شکنجه شده اند.
بازداشت شدگان به این خبرگزاری گفته‌اند 15 افسری که وارد زندانی در جنوب یمن شده بودند، صورتهای خود را پوشانده بودند، اما از لهجه آنها مشخص بود اماراتی هستند.
آنها زندانیان را به صف کرده و از آنان خواسته بودند لخت شوند و روی زمین دراز بکشند. سپس با این ادعا که ممکن است تلفن دستی مخفی کرده باشند، به آنها تعرض کرده اند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس ، زندانیان فریاد می‌کشیدند و می‌گریستند. اما اگر مقاومت می‌کردند آنها را کتک می‌زدند و سگ‌ها را به جان آنها می‌انداختند.
به گواهی هفت نفر که با آسوشیتدپرس صحبت کردند، نظامیان اماراتی در زندان «بئر احمد» در عدن در ماه مارس، صدها زندانی را مورد آزار جنسی قرار داده اند.
امارات یکی از اعضای ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی است که طی سه سال گذشته یمن را هدف تهاجم نظامی خود قرار داده اند.
خاورم**1508

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امارات شكنجه زنان زندان هاي سري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند.

دریافت 323 KB

دیگر خبرها

  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد