Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:11:09 GMT

عزت و کرامت معلم برای جامعه بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۰۹۹۷۶

عزت و کرامت معلم برای جامعه بیشتر شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: اعتقاد دارم اگر می خواهیم آموزش و پرورش را در صدر ببینیم باید معلمین را دریابیم و عزت و کرامت معلم برای جامعه بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، احمد اسکندری، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز(۷ تیر)در مراسم معارفه خود در سخنانی با اشاره به اینکه هر پرچم و مدال افتخاری که در هرجای دنیا بلند می شود قطعاً نقش معلم مشهود است؛ افزود: آموزش پرورش بزرگ ترین دستگاه اجرایی و تربیتی کشور است و سند بنیادین، نقطه عطف آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه باید توجه کرد برای اجرای آن چه راهکارهایی اندیشیده شده است؟ اظهار داشت: آیا آموزش و پرورش به تنهایی می تواند به این اهداف دست پیدا کند؟! که{قطعاً} به تنهایی نمی تواند به اهداف خود برسد، ما معتقد هستیم هر اتفاق خوبی که در جامعه رخ می دهد کلید آن در دست معلمین در کف کلاس است.

 

اسکندری با تصریح به اینکه اعتقاد دارم اگر می خواهیم آموزش و پرورش را در صدر ببینیم باید معلمین را دریابیم و عزت و کرامت معلم برای جامعه بیشتر شود و قدر معلم را بدانند؛ گفت: امروز با قریب 600 هزار دانش آموزش و 47 هزار همکار فرهنگی، مشکلات اقتصادی و فرهنگی، کمبود نیروی انسانی که در استان وجود دارد و فاصله جغرافیایی، بحث فضای آموزشی و فرسایش مدارس که بسیار محسوس هست، همه این مشکلات حل نخواهد شد مگر با همدلی و کمک دیگران و مشلرکت مردم و مشارکت اولیاء دانش آموزان زیرا آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات پیش رو مشارکت همه دستگاه ها است و بنده عهد می بندم که برای کار و تلاش و جایگاه آموزش و پرورش از هیچ کوششی دریغ نکنم لذا نیازمند همکاری دستگاه ها و مجموعه آموزش و پرورش و همکاری مقامات استان هستم.

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اقتصاد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار دهه کرامت دولت تیم ملی ایران حسن روحانی اوقات فراغت احمد اسکندری تعلیم و تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: امسال ۱۰۰ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رضامراد صحرایی در مراسم تقدیر از معلمان نمونه، اظهار کرد: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند؛ در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل‌گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود در مدارس و به دست معلمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه عزیز شود باید معلم را قدر نهیم، افزود: اگر معلم را بالا ببریم، جامعه رشد می‌کند؛ جامعه‌ای که معلمش را گرامی بدارد؛ استحقاق هر پیشرفتی را خواهد داشت.صحرایی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلم به عنوان معلمان منتخب برگزیده شدند، گفت: حدود ۳۰۰۰ معلم برتر در سطح شهرستان‌ها انتخاب شدند. ۳۲۰ معلم، منتخب استانی شدند و در نهایت ۲۰ معلم برتر کشوری انتخاب شدند. این اولین بار بود که معلمان، نشان معلم برتر را از رئیس جمهور دریافت کردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: می‌گویند دو هفته‌ای است که حال همه کشور خوب است؛ علت این مسأله آن است که در این دو هفته از معلمان و کارهای آنها سخن گفته شد و از آنها تقدیر شد.صحرایی با اشاره به حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم غزه اظهار کرد: باید به دانش آموزان‌مان بگویید در کشورهایی که داعیه حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند، دانشجویان را به جرم اینکه فقط گفته بودند مظلوم را نکشید، برخورد کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر آرزوی خوبی که برای جامعه داریم، محل تحققش در مدرسه است، افزود: جامعه قوی و جامعه با نشاط و اقتصاد قوی جز با توجه به معلم و مدرسه به دست نمی‌آید. هر چقدر که می‌خواهیم منظره مدرسه با نشاط‌تر و درخشان‌تر باشد باید به معلم و مدرسه توجه کنیم. بازگشت به مدرسه سیاست امروز کسانی است که دغدغه شکوفایی ایران را دارند.

صحرایی با تأکید بر اینکه امسال حدود یکصد هزار نفر به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست، گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم، امیدها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سپاه با تمام وجود و بی منت در کنار آموزش و پرورش است
  • صحرایی: امسال ۱۰۰ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند