Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور گردشگری شهرداری مشهد گفت: تا امروز سازمان‌ها از بعد سخت افزاری و نرم افزاری در راستای هم نبوده و جزیره‌ای عمل کرده‌اند به همین دلیل گردشگری به موتور محرکه اقتصادی شهر مشهد تبدیل نشده است. ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ استانها خراسان رضوی نظرات

نرگس شالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت:آمارها نشان می‌دهد 70 درصد گردشگرانی که به مشهد سفر می‌کنند را خانواده‌ها تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری هم به عنوان یک نهاد اجرایی شهری باید به دنبال ماندگاری سودمند گردشگران باشد.

مدیر امور گردشگری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال امسال با تدارک بسته‌های پیشنهادی برای گردشگران به سمتی حرکت کردیم تا بتوانیم گردشگران را به سمت مکان‌ها و ظرفیت‌های مناسبهدایت کنیم تا ماندگاری سودمندتری رقم بخورد. مشهد شاید مقصد گردشگری بسیاری افراد باشد اما اگر قرار است این مهمرونق اقتصادی را برای شهر به ارمغان بیاورد باید بحث رقابتی آن فعال شود تا افراد تجربه را بارها تکرار کنند.

شالچیان افزود: تا امروز سعی کرده‌ایم با این پیش فرض فعالیت‌هایی را در راستای برنامه‌های هویتی مشهد مانند رویدادها و جشنواره رقم بزنیم اما همان طور که گفتهشد تنها راه برون رفت از رکود اقتصادی، در کشورهای تک محصولی جهان سومی رونق گردشگری است که به واقع در مشهد تا امروز این اتفاق رقم نخورده است.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد عنوان کرد: نخستین قدم به دست آوردن آمار صحیح از تعداد گردشگران است تا بتوانیم با برنامه ریزی و استفاده از مقوله «‌وارونگی رفتاری» در گردشگران رونق اقتصادی را به ارمغان بیاوریم. شناخت صحیح این رفتارها می‌تواند ماندگاری سودمند گردشگری در مشهد را به دنبال داشته باشد.

شالچیان با اشاره به لزوم تصحیح الگوی ماندگاری زائران و آمارهای گردشگری اظهار داشت: تا امروز سازمان‌ها از بعد سخت افزاری و نرم افزاری در راستای هم نبوده و جزیره‌ای عمل کرده‌اند به همین دلیل گردشگری به موتور محرکه اقتصادی شهر مشهد تبدیل نشده است.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،علیرضا جیلان افزود: دهیاران می‌توانند با سامان‌دهی مناطق گردشگری از گردشگران ورودی دریافت و درآمد آن را هزینه بهبود زیرساخت‌های آن منطقه کنند.
وی افزود: روستای دوپلان بخش ناغان شهرستان کیار از سایت‌های گردشگری بین‌المللی بوده که مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
جیلان گفت: قرارداد این طرح دو سال دیگر زمان دارد و سعی شده است با نصب آلاچیق زیرساخت بهتری برای اسکان گردشگران در این منطقه فراهم شود.
وی یادآور شد: سایت گردشگری دره‌عشق دهستان مشایخ شهرستان کیار نیز هنوز کامل نشده و پیمانکار در حال کار است، اما می‌توان به‌طور موقت از آن بهره‌برداری کرد.
جیلان گف: توسعه باغات گردشگری نیز موضوع مهمی بوده که در دستور کار کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و متقاضیان بخش ناغان شهرستان کیار نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه