Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

موفقيت اتفاقي پيش نمي آيد
موفقيت اتفاقي پيش نمي آيد. رهبران صنعت تنها از تخت خواب بلند نمي شوند تا هرچيزي را از قفسه بردارند و براي صبحانه آماده کنند و بعد به سمت محل کارشان بروند تا هر چه پيش آمد خوش آمد. آنها برنامه ريزي مي کنند، آماده مي ­شوند و اجرا مي کنند.
رُي .اف باميستر روانشناس در کتابش به نام ” عزم راسخ: پي بردن دوباره به عالي ترين توانايي انسان ” معتقد است: عزم راسخ ما در بامداد به بالاترين حد خود مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين در صبحگاه هورمون پاسخگوي بيداري کورتيزول موج بلند و سريعي از هورمون ها تقريبا 20 تا 30 دقيقه بعد از بيدارشدنمان در کل بدنمان مي فرستد که انرژي لازم براي پاسخگويي به نيازهاي اوليه و ضروري را به ما مي دهد اما بحث سر قضيه هاي علمي نيست.
خودِ شما هم به خوبي مي دانيد که موفقيت در کارهاي روزانه به گذراندن صبحي پرانرژي نياز دارد. اگر صبح هايتان را بيهوده و کسل کننده مي گذرانيد و آماده هستيد که اين دوره ي بحراني را بهبود بخشيد، بد نيست باهم به اين 12 عمل روزانه ي کارگشا که مديران مشهور جهاني هم از آنها پيروي مي کنند نگاهي بيندازيم:

1-مديتيشن يا مراقبه
نيکول اليزابت ديمر مسئول رشد انجمن سايت Inbound.org در بهبود بخشي اجتماع مي گويد: من هر روز صبح مديتيشن انجام مي دهم. چه از طريق يوگا يا تصريح عمل چاکراه ها يا گوش دادن به موسيقي هاي تبتي. مديتيشن به پاک شدن ذهن براي تصريح تمرکزم کمک مي کند.
2-به اولويت بندي خود توجه کنيد
دني هالارويچ بنيان گذار و مديرعامل LemonStand مي گويد: هرروز صبح، قبل از انجام دادن هر کاري، نرم افزار نوت( يادداشت برداري) موبايلم را باز مي کنم، جايي که ماموريت هاي مربوط به شغل و زندگي ام را آنجا نوشته ام و آنها را با صداي بلند بازگو مي کنم. بعد چند دقيقه در سکوت به پيشامدهاي زندگي ام، به پيشرفت هايم و چيزهايي که سپاسگزارشان هستم مي انديشم. سپس مجدداً به دو سه موضوع مهمي که در آن روز مي خواهم بدست بياورم نگاهي مي اندازم.
3-براي روز و هفته تان هدف بگذاريد
دن مرفي جانشنين توسعه تجاري Import.io مي گويد: من براي هدف هفته ام، صبح هاي دوشنبه، دو سه کار مهمي را که بايد از ساعت هفت صبح انجام دهم مشخص مي کنم. اگر روزي گيج کننده شود ( که تقريباً هميشه هم اينطور است ) مي توانم به آن دو سه کاري که مشخص کرده ام نگاهي بيندازم و براي دستيابي بهشان تمرکز کنم.

4-برنامه ريزي تان را زير دوش انجام دهيد
کُلين متيوز بنيانگذار Content Marketer : حين دوش گرفتن، به طور ذهني هر آنچه را که بايد در طول روز انجام دهم برنامه ريزي مي کنم. بعد عين همين کار را براي آن چيزهايي که مي خواهم انجام گيرد تکرار مي کنم. بعد از آن به سختي تلاش مي کنم تا خودم را براي هر آنچه در روز پيش مي آيد آماده کنم.
5-ذهن خود را به کار بيندازيد
پاول شپيرو مدير جست و جو در Catalyst/GroupM : اولين کاري که من صبح ها انجام مي دهم اين است که يک نوشيدني گياهي که وقت زيادي براي ساختن نمي خواهد مي نوشم. هدف اين است که من با يک ذهن باز و خلاق چه با کار يا هرچيز ديگري مواجه شوم. من چيزي مي خواهم که الهام دهنده و انگيزه بخش من باشد براي رويارو شدن با سيل ايميل هايي که بايد به آنها پاسخ دهم.
اگر بتوانيد اين انديشه ها را حين آماده کردن صبحانه يا رسيدن به کارتان داشته باشيد حتما چيزي بدست خواهيد آورد.
6-يک فنجان قهوه ي عالي بسازيد
چاک لنگانکر بنيان گذار Digital Telepathy: خيلي دوست داشتم بگويم که من هرروز صبح مديتيشن مي کنم اما اينطور نيست. به جاي آن، مديتيشنِ من هر روز صبح يک فنجان قهوه ي عاليست. نه تنها به کلي بدنم را از خواب بيدار مي کند، بلکه آن کوبيدن قهوه و دماي بالاي آب جوش و انجام دادن اينها با دست خودم، قسمت خلاق ذهنم را بيدار مي کند. خيلي جالب است که با همچين کاري صبح خود را شروع کنيد.
7-وقتي را براي شکرگزاري بگذاريد
بکي رايت :من پنح دليل شکرگزاري ام را در مقاله ام نوشته ام که در طول روز مرا با انرژي مثبت و ذهني باز و سالم نگاه مي دارد. من معتقدم که بازنگري به افکارم و مرتب سازي آنها به ترتيب اولويت و اهميتشان در زندگي خيلي مهم و مفيد است.
8-معمولي و ثابت قدم باشيد
دن مارتل کارآفرين: نرمش، نوشيدني سبز، مديتيشن. هر اتفاقي بيفتد اينها نخستين کارهايي است که من صبح ها انجام مي دهم. اينها به بازسازي بدنم و ذهنم و هم چنين رساندن سوخت لازم براي به اجرا در آوردن نهايت استعدادم کمک مي کنند.
9-دست آوردهاي آينده را مجسم کنيد
اي جي کومار بنيان گذار انتشارات Limitless: چشم هايم را به مدت ده دقيقه مي بندم و اهدافم را تصوير سازي مي کنم. به حدي حقيقي مجسم مي کنم که انگار به راستي به آنها دست يافته ام و تنها تصور نيست. در آن جايگاه هيچ نگراني، احتياج به چيزي يا ترس از دست دادني وجود ندارد و من نامحدودم.

10-صبحانه ي سالم بخوريد
هيتر انه کارسون رئيس و بنيان گذار Onboardly: براي مدتي طولاني کار من بعد از بيدار شدن اين بود که خودم رابه موبايلم برسانم تا از رسانه هاي اجتماعي ام بي خبر نمانم. کمي بعد فهميدم که اينکار به صورت غريزي و خودکار شده و اگر ادامه يابد به نفع من نيست. امروز، من سعي مي کنم يک صبحانه ي سالم بخورم که معمولا شامل پروتين و سبزيجات است (تخم مرغ، سالمون يا مرغ ) البته به همراه يک نوشيدني گياهي يا قهوه. اين وعده به حدي مرا سير نگاه مي دارد که اگر وعده ي نهارم به تآخير افتاد، سبزيجات همچنان مرا حفظ خواهند کرد.
11-از خواندن ايميلتان قبل از خواب خودداري کنيد
چاد هالورسن مدير عامل و بنيان گذار When I Work: من يک ساعت بيشتر بيدار مي ماندم تا ايميل هايم را بخوانم. اينکار را کنار گذاشتم تا بتوانم طول روزم را به موضوعات مهم همان روز اختصاص دهم نه موضوع ايميل هايم.

12-ذهنتان را پاک کنيد و براي امروزتان آماده باشيد
برد کريسپ مديرعامل Maptive: تمام صبحم را مشغول پاک کردن ذهنم هستم تا با توانم از پس چالش هاي آن روز بر بيايم. من صبح ها را با ورزش، صبحانه اي سبک و قهوه آغاز مي کنم تا کارها را روي غلتک بيندازم. همچنين به نتيجه رسيده ام که موسيقي جاز توانايي رويايي و آمادگي مرا براي مسايل روز جديد بيشتر مي کند.
اين پيشگامان با دقت سعي کرده اند عادات خود را بر پايه هاي سالم بگذارند که مي دانند آنها را موفق مي کند اما اگر همواره صبح هاي شما بدون برنامه مي گذرد چگونه مي توانيد آنرا بهبود ببخشيد؟
آسان ترين راه براي شروع امتحان کردن است. يکي از موارد بالا را که برايتان بهتر به نظر مي رسد انتخاب و به مدت يک هفته امتحان کنيد و سعي کنيد از تاثيرات آن روي عادات خود يادداشت برداري کنيد. اگر در هفته ي اول آنهارا مفيد يافتيد سعي کنيد در هفته ي بعد بهبودشان دهيد. اگر هم بي نتيجه بود يک مورد ديگر را امتحان کنيد.
هيچ فرمول معجزه گري براي بهبود بخشي عادات صبحگاهي شما وجود ندارد تا بگويد چه عادت خاصي برايتان مفيدتر است بلکه بر پايه ي آزمون و خطاست که شما به يک ترکيب موفق دست مي يابيد که که پايه ي شما را همانند اين پيشگامان موفق بهبود مي بخشد.
منبع:يک پزشک


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به آسیب‌هایی که حضور زباله‌گردها در سطح استان ایجاد می‌کنند، گفت: وضعیت موجود نیازمند ساماندهی و اجرای طرح واحد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سردار محمدرضا میرحیدری در دیدار با مدیر و معاونان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، با اشاره به ارزش اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در امر نظافت و بهداشت شهروندان، اظهار داشت: زمانی که بهداشت و نظافت تعطیل شود ارزش کار مشخص می‌شود و همگان متوجه اثر آن می‌شوند.

وی افزود: نیروی انتظامی استان هر آنچه در توان و حوزه اختیارات دارد در راستای ارائه خدمات دقیق‌تر و مناسب‌تر خدمات ارائه می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم در ارتباط با نقش سلامت و بهداشت در بحث امنیت و اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، گفت:  افراد که در حوزه‌های مختلف با مردم در تماس هستند باید از هر نظر وارسته بوده و تعیین صلاحیت شده باشند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی در پایش افراد فعال در حوزه‌های مختلف و مرتبط با مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس پیشگیری آمادگی‌های لازم جهت ارائه آموزش با هدف ارتقا بحث امنیت به این افراد را دارند.

میرحیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت زباله گردها و ضایعاتی‌ها در سطح شهر افزود: سرقت اموال، ایجاد آلودگی‌های صوتی و غیره از جمله آسیب‌هایی است که این معضل اجتماعی در سطح استان ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در خصوص ساماندهی وضعیت فعلی این معضل اراده خوبی شکل‌گرفته است، تصریح کرد: وضعیت موجود نیازمند ساماندهی و اجرای طرح واحد بوده و در این راستا هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی پلیس انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد: این وضع را تمام کن
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد