Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@13:03:24 GMT

آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۰۵۱۶

آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «علیرضا نریمان‌نژاد»رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: انفجار و آتش‌سوزی در واحد ۶۰۰ VCM پتروشیمی آبادان در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه دیشب (چهارشنبه، ششم تیرماه) رخ داد که در اثر این حادثه متاسفانه یکی از همکاران واحد بهره‌برداری این مجتمع پتروشیمی به دلیل شدت جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد و دو نفر نیز برای تکمیل اقدام‌های درمانی به اهواز اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهار نفر دیگر از همکاران نیز به طور سرپایی مداوا و اقدام‌های درمانی روی آنان انجام شده و ترخیص شدند.

نریمان‌نژاد با بیان این که آتش‌سوزی در ساعت چهار و ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه مهار شد، گفت: فعالیت‌های ایمنی گروه‌های عملیاتی تا ساعت ۶ صبح برای پایین آوردن دما و نیز خنک‌سازی محل ادامه داشت و اکنون وضع در محل حادثه به‌طور کامل تحت کنترل است.

وی ادامه داد: گزارش تکمیلی این حادثه با تشکیل کمیته‌ای به‌زودی و در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

رئیس  ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به حضور  گروه‌های عملیاتی مختلف برای مهار این حادثه اشاره کرد و گفت: نیروهای آتش‌نشانی از نقاط مختلف از جمله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بلافاصله پس از اعلام آتش‌سوزی به آبادان اعزام شدند و در مجموع ۸ گروه از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در این عملیات مشارکت داشتند.

مجتمع پتروشیمی آبادان سالانه حدود ۶۰ هزار تن محصول پی‌وی‌سی تولید می‌کند که بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود. سهامداران عمده پتروشیمی آبادان، سرمایه‌گذاری نفت‌وگاز و پتروشیمی تامین ۵۶.۶ درصد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ۱۲.۸ درصد، سایر سهامداران ۳۰.۶ درصد هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی آتش نشانی پتروشیمی سرمایه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور یکی از برنامه‌های مهم وزارت نفت را خاموشی فلرها دانست و گفت: این فلرها بر اساس برنامه زمانبندی خاموش و به ارزش افزوده تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه مرتضی شاهمیرزایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی راهکارهای تحقق حداکثری جهش تولید با مشارکت مردمی در صنعت ارز آفرین پتروشیمی در شرکت پتروشیمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مشعل‌های صنایع و شرکت‌ها و صنایع مختلف مستقر در منطقه پارس جنوبی باید خاموش شوند.

معاون وزیر نفت افزود: برنامه قطعی وزارت نفت و نظام، خاموشی فلرها است.

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور اضافه کرد: از هم اکنون که پروژه‌ها در حال اجرا هستند در مورد مصرف بهینه انرژی برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

وی با بیان این که فلرها برای اضطرار و موارد خاص هستند، خطاب به مدیران فنی و طراحان گفت: اقدامات تکمیلی برای مهار فلرها انجام شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر هم از افزایش رشد 37 درصدی تولید این پتروشیمی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و گفت: پتروشیمی بوشهر در سال گذشته با 510 میلیون دلار صادرات در این شاخص رشد 18 درصدی ثبت کرد.

جواد حاتمی کسب درآمد 20 هزار میلیارد تومانی را از دیگر موفقیت‌های شرکت پتروشیمی بوشهر در سال قبل دانست و بیان کرد: ظرفیت تولید شرکت پتروشیمی بوشهر حدود 9 میلیون و 248 هزار تن است که ضمن تامین خوراک صنایع دیگر بخش از آن به عنوان محصول نهایی صادر می‌شود.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی از راه‌اندازی فاز دوم این پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات پتروشیمی بوشهر تهیه خوراک است که با توجه به راه‌اندازی فاز دوم در آینده نزدیک نیاز است سهمیه خوراک این مجموعه افزایش یابد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت