Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@20:52:40 GMT

ممنوعیت واردات ماهی‌تیلاپیامنتفی‌شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۱۶۹۸

در گروه بندی جدیدی که از سوی دولت اعلام و واردات ۱۱۳۹ قلم کالا ممنوع شده است، نام تیلاپیا وجود ندارد. ناطقان: ممنوعیت واردات تیلاپیا منتفی شدیک مقام مسئول با بیان اینکه قرار بود ممنوعیت واردات تیلاپیا از اردیبهشت ٩٧ به مدت سه سال اعمال شود، گفت: در گروه بندی جدید، نام تیلاپیا از فهرست کالاهایی که مشمول ممنوعیت هستند، خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه پیش بینی می شود تولید قزل آلا در کشور مشابه سال گذشته باشد، اظهار داشت: براساس آمار سازمان شیلات سال گذشته حدود ١٣٠ تا ١٤٠ هزارتن قزل آلا در کشور تولید شده اما براساس آمار ما این عدد حدود ٨٠ هزارتن بوده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که عرضه تیلاپیا برای تولید قزل آلا ایجاد کرده است، افزود: به دلیل اینکه تیلاپیا به صورت آماده مصرف وفرآوری شده در بازار عرضه می شد، رقیب بزرگی برای قزل آلای تولید داخل بود.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: ضمن اینکه از نظر کیفی ، تیلاپیای وارداتی با قزل آلای تولید داخل قابل مقایسه نیست و در دنیا نیز تیلاپیا، ماهی فقرا نامیده می شود.

قاسمی ادامه داد: در همین راستا، در بهمن ماه سال گذشته سازمان شیلات به دلیل فشارهایی که وارد شد پیشنهاد کرد واردات این ماهی به کشور ممنوع شود ضمن اینکه تعرفه واردات آن به ٥٥ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قرار بود این ممنوعیت از اردیبهشت ماه ٩٧ به مدت سه سال اعمال شود، گفت: در گروه بندی جدیدی که از سوی دولت اعلام و واردات ۱۱۳۹ قلم کالا ممنوع شده است، نام تیلاپیا وجود ندارد.

قاسمی تصریح کرد: این نشان می دهد مسئولان مربوطه توجه چندانی به تولید داخل ندارند و بیشتر در جهت حمایت از سیستم دلالی قدم برمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه ایران جزو ٥ کشور بزرگ تولید کننده قزل آلا در جهان بوده است، گفت: متاسفانه تولید و اشتغال کشور در جهت منافع عده ای خاص پایمال می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: اعمال تعرفه ٥٥ درصدی واردات، به تنهایی نمی تواند بر میزان واردات تیلاپیا به کشور تاثیرگذار باشد. منبع: عصر ایران برچسب ها: ماهی تیلا پیا ، ممنوعیت ، واردات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ممنوعیت واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیاز‌های فوری است، اما اگر از قبل این نیاز‌ها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.


دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»