Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفیر ارمنستان در ایران اظهار کرد: همدان استان تاریخی دارای یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که وجود آب و هوای مناسب سبب ایجاد جاذبه‌های گردشگری شده است.

به گزارش قدس آنلاین ، علی مالمیر در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفیر ارمنستان در ایران اظهار کرد: همدان استان تاریخی دارای یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که وجود آب و هوای مناسب سبب ایجاد جاذبه‌های گردشگری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی ۳۸ هزار نفر شاغل هستند که ۶ درصد از جمعیت شاغل ما هستند، گفت: هشت درصد از صادرات استان همدان مربوط به بخش صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه بین همدان و ۹ استان همجوار یک و نیم تا سه ساعت و با پایتخت سه ساعت فاصله دارد، گفت: محور توسعه استان بر مبنای گردشگری تعریف شده است و این ظرفیت نیز در همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همدان و ارمنستان در زمینه گردشگری امکان فعالیت و همکاری دارد، گفت: آمادگی لازم برای فعالیت‌های حوزه صنایع دستی نیز وجود دارد.

مالمیر با اعلام اینکه ۴۰ رویداد فرهنگی، ورزشی، گردشگری و علمی در کنار رویدادهای گردشگری ۲۰۱۸ تعریف شده است، تصریح کرد: همدان به دنبال معرفی ظرفیت‌های گردشگری در خارج از کشور است تا این ظرفیت‌ها را شکوفا کند.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز با اشاره به اینکه در استان همدان ۲۶ ماده معدنی وجود دارد، گفت: در استان همدان ۲۸۰ واحد معدنی داریم که ذخیره معدنی آنها بیش از یک‌میلیارد و ۸ میلیون تن بوده و ۲.۸ درصد از ذخایر کشور را شامل می‌شود.

رحیم مرتضایی با اشاره به اینکه همدان بیش از ۸۰ درصد از ماه اولیه تولید لعاب کاشی و سرامیک را تامین می‌کند، گفت: ۲۵ درصد شاغلان استان همدان در حوزه معادن هستند.

وی با بیان اینه ۳۸ معدن سیلیس با ذخیره ۹۰۰ هزار تنی در استان همدان وجود دارد، گفت: ۱۲ معدن فلدسپات در استان همدان وجود دارد که از نظر سیلیس و فلدسپات همدان قطب ایران محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه فلدسپات در تولید شیشه و سرامیک استفاده می‌شود، گفت: آهن، سرب و روی از جمله مناطق مستعد در ایران است.

وی اظهار کرد: در زمینه کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استان همدان دارای ۱۹ کانی بوده و تنها معدن یاقوت کبود ایران مربوط به استان همدان است.

مرتضایی با بیان اینکه آهک صنعتی در استان همدان ۵۰۰ میلیون تن ذخیره دارد، گفت: معادن دولومیت استان همدان با ۳۰ میلیون تن ذخیره، دومین استان ایران در زمینه ذخیره دولومیت است.

وی با اعلام اینکه بیش از یک‌هزار نفر متخصص امور معدنی در استان همدان وجود دارد، گفت: این آمادگی وجود دارد که اگر نیاز به خدمات معدنی باشد این خدمات را ارائه دهیم.

منبع فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا جاذبه های گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است

ایسنا/فارس معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: صنایع دستی و گردشگری، مردم‌ ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در جشنواره مردمی  شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان  اقلید با اشاره به نام‌گذار ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان(عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری  و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه های بادام اشاره  و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویدادهایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

وی یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی  است  که درشهر  دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویدادها  به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود