Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در 20 و 21 تیرماه جاری در بندر امیرآباد بهشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سیاوش رضوانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر همایشی کاملا تخصصی و کاربردی است که با حضور اندیشمندان، دولتمردان اقتصادی، کارشناسان، فعالان اقتصادی، مسئولان کشور و دست‌اندرکاران بخش خصوصی فعال در زمینه لجستیک کالا و صاحبان کالای صادراتی در روزهای 20 و 21 تیرماه جاری در بندر امیرآباد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه صادرات دریایی به کشورهای حوزه CIS است، عنوان کرد: نقش بنادر و کیفیت خدمات در ارتقاء صادرات، مزیت قوانین و تسهیلات منطقه ویژ اقتصادی در افزایش صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، نقش شرکت‌های چند وجهی Door-to-Door در صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، ارائه نمونه‌های موفق در زمینه صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS ، فرصت‌های ناشی از شرایط موجود سیاسی بین روسیه و کشورهای غربی و نقش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی برای صادرات مجدد محورهای اصلی این همایش دو روزه است که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: همایش در روز نخست به صورت علمی و با ارائه سخنرانی‌ها، راهکارها و نشست‌های تخصصی برگزار می شود و در روز دوم بازدید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برای توسعه صادرات دریایی برای فعالان اقتصادی و حاضران در همایش برنامه‌ریزی شده است.

رضوانی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد یک سکوی پرتاب مناسب برای رسیدن به بازارهای مهم منطقه‌ای و یک میدان اثرگذار و با اهمیت برای جذب سرمایه‌های اقتصادی کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای حوزه CIS است. باید از این سکوی پرتاب با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و آینده‌نگرانه بهره‌برداری کرد. در واقع همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر پاسخی به همین نیاز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام همایش توسعه صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش- سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.
وی ادامه داد: طول کلی محور خاش- سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.
اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم