Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت صباتامین به وکالت از سه شرکت کربن ایران، توسعه صنایع شیمایی و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در اطلاعیه‌ای خبر از واگذاری 65 درصد از سهام شرکت دوده صنعتی پارس به میزان 100 درصد بالاتراز قیمت تابلوی این سهم را درتاریخ 26 تیر داد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ سه شنبه گذشته اطلاعیه عرضه عمده سهام شرکت دوده صنعتی پارس منتشر شد که طبق آن قرار است در 26 تیرماه بلوک 65.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

435 درصدی از این شرکت به میزان 78 میلیون و 522 هزار و369 سهم از طریق صباتامین به وکالت از شرکت کربن ایران ، توسعه صنایع شیمایی و سرمایه گذای صنعت پتروشیمی به قیمت پایه هر سهم 11 هزار و 157 ریال به صورت نقد و اقساط واگذار شود.

این در حالی است قیمت تابلوی «شدوص» روز گذشته با افزایش 5 درصدی به 570 تومان رسید و این یعنی قیمت پایه روز معامله تقریبا دو برابر قیمت فعلی سهم خواهد بود. اما در صورت‌های مالی شرکت کربن ایران 26 میلیون و 712 هزار و 688 سهم دوده صنعتی 14 میلیارد و 450 میلیون تومان ثبت شده است. از این رو بهای تمام شده هر سهم «شدوص» برای «شکربن» تقریبا 540 تومان است.در این صورت می توان گفت هر سهم «شکربن» از محل این واگذاری 100 تومان سود غیرعملیاتی شناسایی می کند.

در «وپترو» نیز سهامداران این شرکت  12 تومان سود به ازای هر سهم از محل فروش «شدوص» شناسایی می کنند. چرا که در صورت‌های مالی سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی 15 میلیون و 918 هزار سهم دوده صنعتی به قیمت چهار میلیارد و 443 میلیون تومان ثبت شده است. از این رو بهای تمام شده هر سهم دوده صنعتی برای سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی 279 تومان بوده است.

گفتنی است شرکن کربن ایران بطور مستقیم مالک  22.26 درصد «شدوص» است. از طرفی شرکت کربن ایران مالک 100 درصدی شرکت توسعه صنعت شیمایی است(فروشنده دوم بلوک «شدوص») و شرکت توسعه صنعت شیمایی هم مالک 21.45 درصد دوده صنعتی پارس است. یعنی در مجموع  «شکربن» مالک حدود 44 درصد «شدوص» است.

در خصوص آخرین وضعیت مالی شرکت دوده صنعتی پارس نیز، این شرکت در سال گذشته با افزایش 43 درصدی تولید و همچنین 88 درصدی مبلغ فروش توانست با کاهش 33 درصدی زیان انباشته خود را به مبلغ 13.5 میلیارد تومان کاهش دهد. همچنین این شرکت سال 96 برای اولین بار به سودآوری رسید و در در پایان سال 569 ریال درآمد برای هر سهم شناسایی کرد. در نتیجه به نظر می رسد باتوجه به روند مطلوب تولید وفروش این شرکت معامله عمده این سهم حداقل در قیمت پایه اطلاعیه انجام شود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری