Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دو کتاب «شرح دعای سحر» و «مذاکرت و مناظرات: تحلیل و بررسی هفتاد مورد از اعتقادات مذهب شیعه» نوشته آیت ‏الله سید علی شفیعی (از اساتید برجسته خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان و نماینده مجلس خبرگان رهبری) از سوی انتشارات ناجی جزایری قم منتشر شد.

شرح دعای سحر

دعای سحر که به دعای مباهله و دعای بهاء نیز نامیده شده است، از ادعیه برجسته وارده معصومین(ع) است که تاکنون شروح‌ زیادی بر آن نوشته شده است از جمله: شرح ‌های میرزا محمد بن سلیمان تنکابنی (صاحب قصص ‏العلماء)، مولی هدایت ‏الله ابن‏ محمدحسین آشتیانی، آیت ‏الله علامه مازندرانی سمنانی، مولی حبیب ‏الله شریف کاشانی، آیت ‏الله رفیعی قزوینی و امام خمینی(ره)

آیت ‏الله شفیعی متن دعای سحر را به ۲۳ فقره تقسیم کرده که هر فقره‌ اش با «اللهم انی اسئلک .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» شروع می ‌شود و در شرح این دعا نیز، عمدتاً از شرح امام خمینی، مولی حبیب ‏الله کاشانی و آیت‏ الله رفیعی قزوینی بهره جسته است.

«شرح دعای سحر» از بخش‌ های زیر تشکیل شده است: بحثی پیرامون دعا، متن دعای سحر، متن، ترجمه و شرح دعای سحر، شرح و تفسیر نخستین بخش ‌ها یا بیست و سوم. در این کتاب، مواردی چون بهار و معنی آن، فرق میان نار و نور، توجه و تذکر، ناامیدی از رحمت الهی، تفسیر علمی و عرفانی اسم و اسماء، اسم اعظم، معانی کلمه عزیز، عزت اولیاءالله، عزت واقعی، قدرت، تفاوت میان علم و یقین، تفاوت میان علم و معرفت، علم خداوند، علم نافذ و انفذ، قول رضی و مرضی (پسندیده)، قول ارضی (پسندیده ‌ترین قول)، دعا، راز استجابت و عدم استجابت دعا، اشرف الشریف، دوام فیض، اجابت دعا و...

چاپ اول این کتاب در ۱۷۶ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۰۰۰ تومان عرضه شده است.

کتاب «مذاکرت و مناظرات»

کتاب «مذاکرت و مناظرات»، برخی مناظرات و مذاکراتی است که میان آیت ‏الله شفیعی و افرادی از پیروان مذاهب دیگر صورت گرفته است و برخی هم استدلال‌ هایی است که در پاسخ به سؤالات و پرسش ‌های جوانانی ارائه شده است که تحت تأثیر و یا ترس و هراس سایت ‌های خبری و ماهواره ای قرار گرفته ‏اند.

نویسنده در مقدمه کتاب می ‌نویسد: «چاپ و نشر انواع و اقسام کتاب‌ها به زبان‌های مختلف، پخش و توزیع منشورات و کتاب‌های ضلال میان مسلمین و به خصوص میان زائران خانه خدا در مکه و مدینه در ایام حج و عمره به صورت رایگان، انتشار روزنامه‌ ها و مجلات در تیراژ وسیع، برنامه‌ های گوناگون رادیویی و تلویزیونی، اعزام خطباء و مبلغان گمراه و گمراه کننده... در جهت متزلزل کردن عقیده ‌ها و علاقه ‌های دینی مردم، اینها همه و همه گوشه‌ هایی از فعالیت ‌های دشمن علیه عقاید مقدس اسلامی مذهبی بندگان خداست که روز به روز در حال افزایش و گسترش است... کتابچه ‌ای که در پیش ‌رو دارید گوشه ‌ای از یک کار فرهنگی و عقیدتی است در برابر کارهای دشمنان دین و مذهب.»

کتاب «مذاکرت و مناظرات» از ۱۵ بخش تشکیل شده است که به بررسی و تحلیل هفتاد اعتقاد شیعه می ‌پردازد: گفتگو در مسجد النبی (تحلیل مسأله ازدواج موقت در اسلام)، گفتگو در مسجد النبی، ارسال نامه از آمریکا، جوانی که از خارج کشور آمده بود، مذاکره پس از نماز مغرب و عشاء، حمله خلیفه دوم به خانه علی(ع) و زهرا(س) و آتش زدن این خانه، جوان اهل سنت که به مذهب تشیع روی می‌ آورد، جوانی در مسجد، آیا شیعیان قرآن را تحریف شده می ‌داند، موضوع عید غدیر و حضور ۱۲۰ هزار صحابی، سؤال و جواب پس از نماز مغرب و عشاء، وصلت پیامبر(ص) و امامان شیعه(ع) با خلفاء و اتباع آنان، آیا امامان شیعه مُردگانند؟ در مسجد الحرام، در منزل (سؤالات هفت‌گانه).

آیت‏ الله شفیعی در این کتاب به بررسی شبهات و تبیین موضوعاتی چون ازدواج موقت، فلسفه عزاداری امام حسین(ع)، مسأله تقیه، حدیث لوح اخضر، علت غیبت امام زمان(عج)، فلسفه زیارت، مُردگان و اهل قبور، فلسفه دعا، بوسیدن ضریح‌ ها و در و دیوار حرم ‌ها، تفاوت خلافت و امامت، عشره مبشره، حقانیت شیعه، مسأله موهوم تحریف قرآن، لزوم شناخت امام، مسأله بیعت، بیعت امام علی(ع) با خلیفه اول، ردای نمازهای یومیه و... پاسخ داده است.

چاپ اول این کتاب در ۱۶۸ صفحه، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه، قطع رقعی و قیمت ۵۰۰۰تومان از سوی انتشارات ناجی جزایری روانه بازار کتاب شده است.

آشنایی با آیت الله سید علی شفیعی

آیت ‎الله سید علی شفیعی، عضو مجلس خبرگان رهبری، تحصیلات خود را از مکتب خانه آغاز کرد و به فراگیری قرآن و مسائل شرعی پرداخت. مقدمات و ادبیات عرب و سطوح اولیه را از محضر علما و روحانیون اهواز فرا گرفت. از بین این علما و اساتید، سید محمدرضا شفیعی پدر بزرگوارش و آیت الله حاج سید علی بهبهانی رامهرمزی بیش از دیگران در او اثر گذاشت. آیت ‌الله شفیعی پس از پایان دروس مقدماتی برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه نجف اشرف گردید و دروس سطح را از محضر حضرات آیات: شیخ محمدعلی اردبیلی، شیخ میرزا کاظم تبریزی، مسلم ملکوتی، شهید مدنی تبریزی، غلامرضا سعیدی کاشمری و سید محمدجعفر موسوی مروج بهره برد. آنگاه در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام: سید ابوالقاسم خویی، حکیم، امام خمینی، شیخ میرزا باقر زنجانی، شیخ محمدعلی معزی دزفولی و سیدعلی بهبهانی شرکت نمود و از خرمن دانش آن بزرگان خوشه چید.

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، با برنامه ریزی با جوانان و بازاریان مبارز به فعالیت واداشتن روحانیت اهواز برای مبارزه با رژیم و تشکیل جلسات جامعه روحانیت و تحریر و تنظیم علیه رژیم به مبارزه علیه رژیم ستمشاهی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در هیئت ۱۷ نفری به سرپرستی مرحوم آیت ‌الله خزعلی برای سامان دادن به مشکلات اهواز که در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی تعیین شد.

وی هم اکنون با استمرار در فعالیت های عمومی روحانیون از جمله تدریس خارج فقه و اصول، اقامه نماز جماعت، تبلیغ و سخنرانی، رتق و فتق امور مردم به فعالیت مشغول است. گفتنی است از این نویسنده و استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان بیش از ۲۸ کتاب به زبان فارسی و عربی منتشر شده که می ‌توان کتاب‌های زیر را نام برد: درس ‌هایی از جهاد اسلامی، نماز درس بندگی، روش فقهی و اصولی شیخ انصاری کبیر، مقدمات اخلاق اسلامی، مجلس شورای اسلامی و احکام ثانویه، وحدت مرجعیت و رهبری، درس‌هایی از قواعد فقه، سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)، بیان و تبیان در علوم قرآن و...

برای تهیه آثار آیت الله شفیعی می توانید به مراکز پخش اهواز (فلکه شهدا، کانون فرهنگی مسجد آیت الله شفیعی، تلفن ۰۶۱۱۲۲۰۲۵۲۰) و انتشارات ناجی جزایری قم (۰۲۵۳۷۷۵۷۵۱۵) تماس حاصل نمائید.

کد خبر 4333148

منبع: مهر

کلیدواژه: دعای سحر قم معرفی کتاب معرفی کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تازه های نشر علوم انسانی فعالیت های قرآنی نقد کتاب قرآن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی نشریات نشست علمی انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعای زیبای محیا مهمان برنامه محفل برای امام زمان (عج) + فیلم

دعای زیبا برای امام زمان (عج) توسط محیا فیروزی مهمان برنامه محفل را مشاهده می‌کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شب زنده داری با تلویزیون در شب نزول قرآن
  • دعای زیبای محیا مهمان برنامه محفل برای امام زمان (عج) + فیلم
  • تدارک سیما برای شب‌های قدر
  • ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه دو از حرم حضرت معصومه (س)
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • برنامه های تلویزیون در شب های قدر
  • تدارک تلویزیون برای شب‌های قدر
  • شرح دعای سحر|چرا در هر خیری باید خدا را شکر کرد؟
  • اعلام برنامه شب‌های قدر در حرم شاهچراغ علیه السلام
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)