Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جنبش انصارلله يمن، ادعاي برخي رسانه‌ها درخصوص موافقت با تحويل بندر«الحديده» به سازمان ملل را رد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «محمد البخيتي» عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن در گفت و گو با شبکه تلويزيوني الميادين، افزود: آنچه «مارتين گريفيتس» فرستاده ويژه سازمان ملل در امور يمن مطرح کرده، نظارت سازمان ملل بر دريانوردي در بندر الحديده و ورود کالاها به اين بندر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البخيتي، با بيان اين‌که موضوع نظارت بر فرودگاه الحديده مطرح نشده است، تصريح کرد، با وجود توقف فعاليت پروازي در اين فرودگاه، توجيهي براي نظارت سازمان ملل بر آن وجود ندارد.
اخيرا برخي رسانه‌هاي غربي مدعي شدند، نيروهاي انصارالله تمايل دارند نظارت بر بندر الحديده را به منظور کاهش تنش‌ها به سازمان ملل واگذار کنند.
«مارتين گريفيتس»، فرستاده سازمان ملل متحد در يمن، هفته گذشته وارد صنعا شد و با مقامات دولت نجات ملي يمن ديدار و گفتگو کرد.
مردم يمن نسبت به عملکرد سازمان ملل به‌عنوان يکي از بازيگران بحران يمن، به شدت بي اعتماد هستند.
ائتلاف متجاوز سعودي از 13 ژوئن، تجاوزات همه جانبه هوايي، دريايي و زميني خود را با حمايت نيروهاي آمريکايي، فرانسوي و انگليسي با هدف اشغال بندر الحديده آغاز کرده‌اند که تاکنون با مقاومت نيروهاي يمني، اين حملات ناکام مانده است.
بندر الحديده اصلي ترين مسير ارسال کمک هاي بشردوستانه به يمن است.
جنايات آل سعود ضد مردم يمن
عربستان با حمايت آمريکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است. جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته و زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
يمن همچنين بر اثر اين تجاوز با کمبود شديد مواد غذايي، دارويي و شيوع بيماري هاي مختلف مواجه شده است.
مطابق آمار «دفتر هماهنگي امور بشردوستانه ملل متحد» که در ژانويه 2018 منتشر شد، بيش از 17 ميليون يمني يعني دو نفر از هر سه يمني نمي‌‏دانند که وعده بعدي غذايي خود را از کجا تامين کنند. بيش از هشت ميليون يمني با ناامني غذايي شديد و خطر قحطي مواجه هستند.
همچنين بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) طي سه سال جنگ، 10 درصد از مردم يمن در اثر اين جنگ بي‏‌خانمان شدند. اين بي خانماني بيش از همه در اثر تخريب منازل مسکوني شهروندان يمني رخ داد. در اثر اين جنگ بيش از 410 هزار منزل مسکوني تخريب شده يا خسارت ديده است.
رژيم سعودي و آمريکا تاکنون به دليل مقاومت مردم يمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در اين کشور (به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.
133/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد

دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان هرمزگان و شهرستان جاسک، پس از حضور در نشست با مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت این شهرستان، در آئین افتتاح دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک حضور یافت و این مرکز را افتتاح کرد.

پورخاقان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این دادسرا را هدف صیانت از نیروهای مسلح و تسریع در کارهای مردم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: قوه قضاییه در راستای شعار سال به دنبال آن است که موانع موجود در راستای ایجاد اشتغال را رفع کند، همچنین از سرمایه‌گذاران در حوزه اشتغال حمایت می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تأکید کرد: این سازمان با آن دسته از قاچاقچیانی که قصد دارند اشتغال مردمان روستاها را با مشکل مواجه کند برخورد جدی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان | امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آبگرفتگی
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آب گرفتگی
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند