Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پروژه بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی با موفقیت ارزیابی کردن این طرح در استان گفت: این طرح از سال ۸۴ در روستاهای شهرستان سربیشه آغاز شده و اکنون در حال توسعه در سایر شهرستانهای استان است. ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از بیرجند، پروژه ترسیب کربن با هدف بیابان زدایی و احیای مراتع به عنوان موفق ترین پروژه سازمان ملل متحد در ایران، قابلیت تعمیم به سایر نقاط ایران و کشورهای منطقه و جهان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نخستین بار در منطقه و دنیا، پروژه ای موفق شده که موضوع بسیار مهم توسعه در بحث حفاظت و منابع طبیعی، درآمد زایی و اشتغال برای مردم را به هم ارتباط دهد و الگوسازی کند.

 این پروژه نمایانگر همکاریهای مثبت و سازنده ای بین دولت یک کشور ، سازمان ملل متحد و مردم است که این همکاری سه جانبه خود الگویی است که در این پروژه مشاهد شده و قابل تعمیم می باشد.

پروژه ترسیب کربن در حسین آباد سربیشه واقع در استان خراسان جنوبی موفق شده ارتباط معقول و پایداری را بین محیط زیست و منابع طبیعی با مسائل توسعه اقتصادی و اجتماعی برقرار کند که این مهم می تواند به عنوان الگو به سایر کشورها معرفی شود.

در پروژه ترسیب کربن، برای نخستین بار یک پروژه مشترک برنامه عمران سازمان ملل متحد با کشوری دیگر موفق شده که شاخص توسعه انسانی را بسنجد و مستند کند و این فرصتی مناسب برای بررسی تاثیرات این پروژه در این شاخص است.

این پروژه فرصتی مناسب برای نشان دادن همکاری بین دولت ها ، سازمان ملل متحد و مردم است که می تواند توسعه پایدار را تضمین کرد و این الگوی موفق و فرایندی را که در این الگو شکل گرفته به سایر کشورهای جهان معرفی کند.

 با تبدیل این طرح به یک الگوی موفق در کشور، طرح ترسیب کردن در 18 استان کشور اجرایی می شود

مشارکت 14 هزار نفر در طرح ترسیب کربن خراسان جنوبی

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی نیز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: تاکنون طرح ترسیب کربن در 50 روستای شهرستانهای سربیشه، نهبندان و خوسف در 473 هزار هکتار اجرا شده است.

علیرضا یاری  با بیان اینکه 52 روستای دیگر خراسان جنوبی تا پایان سال به طرح ترسیب کربن می پیوندند اظهار داشت: پروژه  ترسیب کربن که ارائه یک مدل توسعه روستایی در مناطق خشک و نیمه خشک جهان به شمار می آید از سال 84 در روستاهای شهرستان سربیشه آغاز شد و اکنون در حال توسعه در سایر شهرستانهای استان است.

وی با بیان اینکه  احیای مشارکتی اراضی تخریب یافته با همکاری جوامع محلی و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی روستائیان از اهداف مهم این طرح بین المللی است بیان کرد: با اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در روستاهای هدف، شاخص ترسیب کربن گیاه از 60.2 به 1500 افزایش یافته است.

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 14 هزار نفر در این طرح مشارکت دارند تصریح کرد: علاوه بر مشارکت در احیای اراضی و مراتع ، محصولاتی از جمله قالی و قالیچه، گلیم ،جاجیم، حوله و عروسک های محلی را تولید می کنند.

یاری  گفت: برای ایجاد اشتغال زایی  پایداربه این روستائیان وام از 200 هزار تومان تا 50 میلیون تومان پرداخت شده و اشتغالزایی در برخی روستاها از جمله نازدشت ، کسراب و تاجمیر در سربیشه بازگشت جمعیت را به دنبال داشته  ودارد.

انتهای پیام/ش

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی