Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ایتالیایی - فرانسوی هواپیماسازی ای تی آر، از مذاکره این شرکت با آمریکا برای تحویل ۴ فروند هواپیمای ای تی آر ۷۲-۶۰۰ تکمیل شده در خط مونتاژ به هواپیمایی جمهوری اسلامی خبر داد.

ایران آنلاین / کریستن شرر گفت: به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بالا رفتن نرخ دلار و احتمال برنده نشدن سفارش مهمی در ۲۰۱۸، این شرکت خود را آماده سالی بسیار ضعیف‌تر از ۲۰۱۷ می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ایتالیایی - فرانسوی هواپیماسازی ای تی آر افزود: بسیاری از مشتریان ما به علت افزایش نرخ دلار در برابر ارز آنها، دچار مشکل شده‌اند. نوسانات قیمت بسیار زیاد هستند، در نتیجه توانایی مشتریان ما برای فاینانس هواپیمایی که سفارش داده‌اند ضعیف شده است. مهم‌تر از همه وضعیت ایران است که تاثیری بسیار منفی و زیادی بر ای‌تی‌آر گذاشته است.

ایران ریسک ای تی آر را افزایش داد
وی افزود: از ۸۰ هواپیمایی که ما فکر می‌کردیم در سال ۲۰۱۸ تحویل می‌دهیم، ۱۲ فروند به ایران تعلق داشت که تعداد بالایی است. به ویژه وقتی تحویل این ۱۲ هواپیما با ریسک بالایی مواجه هستند. ایرانی‌ها هواپیماهایی سفارش دادند که به‌طور ویژه برای آنها درست شوند چراکه آنها بیشتر در بالای مناطق کوهستانی فعالیت می‌کنند. آنها از ما خواستند که برای همه مسافران در شرایط افت فشار کابین، سیستم تامین اکسیژن وجود داشته باشد. این چیزی نیست که در یک هواپیمای منطقه‌ای الزامی باشد. ما مجبور شدیم این هواپیماها را اصلاح کنیم که آنها را نسبت به مدل‌های ای‌تی‌آر استاندارد، ویژه می‌کند. با اوضاع ژئوپولیتیکی پیش آمده پیرامون ایران ریسک تامین مالی ای‌تی‌آر بالا رفته است.

وضعیت ۱۲ ای تی آر باقی مانده هما در کارخانه ای تی آر
کریستن شرر با بیان اینکه از ۲۰ هواپیمای سفارش داده شده ایران تا به حال ۸ فروند آن را تحویل داده‌ایم گفت: ما در حال حاضر ۱۲ هواپیما را در فرایند تولید داریم که ۲ فروند از آنها تکمیل شده‌اند. همچنین ۶ فروند از هواپیماها روی خط مونتاژ هستند و ساخت چهار فروند آخر شروع شده و مشغول سفارشی‌سازی آنها هستیم.

مذاکره ای تی آر با آمریکا برای تحویل ۴ ای تی آر به ایران ایر
مدیرعامل ای تی آر ادامه داد: ایرانی‌ها می‌خواهند هواپیماهای خود را تحویل بگیرند اما ای‌تی‌آر هیچ ریسکی را در تقابل با مقامات آمریکایی نخواهد پذیرفت و خود را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌دهد. البته ما در حال مذاکره با مقامات آمریکایی هستیم تا بتوانیم ۲ فروند هواپیمای تکمیل شده و ۲ فروند دیگری که در انتهای خط تولید قرار دارند را به ایران تحویل دهیم.

مجوز قبلی اوفک باطل شد
وی با بیان اینکه عملی شدن این برنامه، نیازمند درخواست مجوز جدید از آمریکا است، اظهار داشت: در حال حاضر مجوز قبلی اوفک لغو شده است. ضمن اینکه که دو هواپیمای تکمیل شده از لحاظ فنی توسط ایرانیان مورد قبول واقع شده‌، اما نمی‌توان آنها را تحویل داد که درنتیجه هدف گذاری ای تی آر برای تحویل هواپیما به مشتری هایش در سال ۲۰۱۸ با آسیب مواجه خواهد شد.

مهلت ۳ ماهه ترامپ برای تحویل سفارشات به ایران کوتاه است
مدیرعامل ای‌تی‌آر گفت: من کاملا مطمئن نیستم که شرکت ما بتواند از دولت آمریکا معافیت دریافت کند. آمریکایی‌ها یک دوره ۳ ماهه را فرصت داده‌اند تا شرکت‌ها بتوانند محصولاتی را که در لحظه اعلام تحریم‌ها توسط دونالد ترامپ در دست ساخت داشتند به ایران تحویل دهند. به علاوه مقامات آمریکایی گفته‌اند که درخواست‌های ما برای مجوزهای جدید را بررسی خواهند کرد. همچنین باید در نظر داشت که برای صنعت هوایی، دوره ۳ ماهه باز بسیار کوتاهی است.

/باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد

متقاضیانی که درخواست خودروی خود را از شرکت مدیران خودرو داده اند این روز‌ها با مشکل تاخیر در تحویل مواجه هستند. این روز‌ها معضل تاخیر در تحویل خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز بسیار به چشم می‌خورد و متقاضیانی که سرمایه‌های خود را به حساب خودروسازان واریز کرده اند اعلام نارضایتی می‌کنند.

شهروند خبرنگار‌های ما با ارسال پیام از مسئولان درخواستی رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار

سلام، شرکت مدیران خودرو متأسفانه دو ماه از بیمه و پلاک خودرو گذشته ولی هنوز خودرو را تحویل نداده و گفتند مجوز خروج از گمرک بم صادر نمی‌شود لطفاً پیگیری کنید بنده ثبت نامی تیرماه ۱۴۰۲ و تکمیل وجه به صورت نقدی در دی ماه انجام شده و پلاک و بیمه اسفند ماه صادر شده و مدارک خودرو گرفتم لطفا به پارکینگ شرکت مدیران خودرو در بم بروید و دلیل عدم تحویل را بپرسید.

منبع: علی صادقی - کرمان

سلام، همه خودروهای شرکت مدیران خودرو؛ آریزو، x55، x22، و غیره برای من x22 pro هست. من خودروی خودم را فروختم تا بتوانم از این شرکت خودرو بخرم. الان هر روز با اسنپ به سرکار می‌روم که حدودا ماهی ۵ میلیون تومن هزینه اسنپ من می‌شود. چرا خودرویی که مدت هاست آماده هست را به مشتری تحویل نمی‌دهند و در بدترین شرایط نگهداری می‌کنند که باعث آسیب به خودرو می‌شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد