Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قهرمان پاراتکواندو آسيا خبر از کناره‌گيري درسن 23 سالگي از دنياي قهرماني داد و گفت: به دليل تبعيضي که وزارت ورزش بين ورزشکاران قائل مي‌شود و به دليل ضايع شدن حقم از دنياي قهرماني کناره‌گيري کردم.
مهدي پوررهنما عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کسب مقام قهرماني در چهارمين دوره مسابقات پاراتکواندو قهرماني آسيا اظهار کرد: اين دوره از بازي‌ها به شيوه اوپن برگزار شد و هوگو پوشان ساير قاره‌ها در اين جام حضور پيدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در رقابت‌هاي پاراتکواندو ويتنام، امتياز G4 به هوگوپوشان قاره آسيا تعلق گرفت و ساير قاره‌ها امتيازي معادل نصف امتياز آسيايي‌ها را کسب کردند.
دارنده مدال طلاي مسابقات آسيايي ويتنام با اشاره به شکست‌ناپذيري براي چهارمين سال متوالي در مسابقات بين‌المللي گفت: در فينال هوشيمينه به مصاف ايزالديبيروف از روسيه با رنکينگ سه جهاني در وزن منفي 75 کيلوگرم رفتم و با پيروزي قاطعانه در برابر وي توانستم بدون شکست مدال طلا را کسب کنم.
پور رهنما بابيان اينکه پاراتکواندو براي نخستين بار در پارالمپيک 2020 به ليست رشته‌هاي ورزشي اين جام معتبر اضافه مي‌شود تصريح کرد: با توجه به اينکه در سه سال گذشته در تمامي مسابقات شکست‌ناپذير بودم و داراي رنکينگ نخست جهاني هستم، حضورم در المپيک 2020 قطعي است.
وي گفت: پاداشي که بعد از هر قهرماني به پاراتکواندوکاران داده مي‌شود معادل يک‌چهارم پاداشي است که به تکواندوکاران مي‌دهند؛ وزارت ورزش به ورزشکاران عادي بعد از هر قهرماني 80 سکه مي‌دهند درحالي‌که اين پاداش براي ورزشکاران معلول 20 سکه است.
دارنده مدال طلاي مسابقات پاراتکواندو قهرماني جهان بابيان اينکه وزارت ورزش هر دو سال يک‌بار از قهرمانان تجليل مي‌کند خاطرنشان کرد: دو قهرماني آسيا و دو قهرماني جهاني در چهار سال گذشته کسب کردم که وزارت ورزش پاداش يک قهرماني آسيا و يک قهرماني جهان را به پاراتکواندوکاران نمي‌دهد و معلوم نيست اين سکه‌ها را به چه کسي مي‌دهند.
پور رهنما خبر از کناره‌گيري از دنياي قهرماني در سن 23 سالگي داد و افزود: به دليل تبعيضي که وزارت ورزش بين ورزشکاران قائل مي‌شود و به دليل ضايع شدن حقم از دنياي قهرماني کناره‌گيري کردم.
وي با اشاره به بي‌تفاوتي مسئولين ورزش گيلان بيان کرد: مسئولين هيات تکواندو گيلاني تنها زماني که به راي نياز دارند زنگ مي‌زنند و مرا به نهار دعوت مي‌کنند؛ به‌محض اينکه راي گيري تمام شد ديگر خبري از ما نمي‌گيرند و تاکنون براي ايفاي حق ورزشکارانشان در سطح کشوري هيچ تلاشي نکردند.
قهرمان پاراتکواندو آسيا افزود: مسئولين استان گيلان و شهر انزلي تنها براي گرفتن عکس به من زنگ مي‌زنند و هيچ گام مثبتي براي ورزشکاران معلول برنمي‌دارند؛ در مراسم‌هايي که به‌عنوان تقدير از ورزشکاران برگزار مي‌کنند در کمال ناباوري به ورزشکاران عادي چهار سکه و به پاراتکواندوکاران يک سکه مي‌دهند که اين حجم از تبعيض نابخشودني است.
انتهاي پيام/84008

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا

تیم ملی پاراتکواندوی بانوان کشورمان در حالی آخرین تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی زنان آسیا در ویتنام آماده می‌کند که براساس فهرست نهایی این تیم مرضیه عبداللهی ورزشکار وزن بعلاوه ۶۵ کیلوگرم قم قرار است در این رقابت‌ها به روی شیاپ چانگ برود.

مسابقات پاراتکواندوی قهرمانی زنان آسیا ۲۹ اردیبهشت تا دوم خرداد به میزبانی ویتنام برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • اوسمار قید استادیوم استادیوم آزادی را زد
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی
  • ورود وزیر ورزش به ماجرای پاراتکواندو