Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، بوستان شیخ هادی در منطقه 11 شهر تهران است. این بوستان در سال 1372 با مساحت 845 متر مربع در یکی از محلات قدیمی پایتخت به نام محله شیخ هادی بنا شده است.

با وجود فضای کوچکی که بوستان شیخ هادی در آن احداث شده است، خانواده‌های بسیاری در ایام مختلف به ویژه در روزهای گرم فصل تابستان به این بوستان آمده و ساعاتی را با کودکان و یا دوستان خود در آن سپری می‌کنند.

امکانات رفاهی بوستان شیخ هادی

در بوستان شیخ هادی فضایی هر چند اندک برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است و کودکان با وجود محدودیت فضای فیزیکی در بوستان فوق به بازی در کنار یکدیگر می پردازند.

وجود ده‌ها نیمکت به عنوان جایگاه نشستن، استقبال سالمندان برای سپری کردن بخشی از اوقات خود را به دنبال داشته است.

بسیاری از سالمندان به ویژه در ساعات نزدیک به عصر روزهای تابستان در این بوستان حضور می‌یابند و به عبارتی بوستان شیخ هادی پاتوق پیرمردها و پیرزن های سالمند و بازنشسته‌ای است که در اغلب اوقات در این بوستان دور یکدیگر جمع می‌شوند.

نزدیکی بوستان شیخ هادی به مسجد نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث استقبال سالمندان از این بوستان شده است و البته حضور کودکان و دیگر افراد هم در بوستان شیخ هادی قابل توجه است.

وجود سرویس بهداشتی و دسترسی بوفه برای خرید نیز از دیگر امکانات رفاهی بوستان شیخ هادی در منطقه 11 شهرداری تهران است.

بوستان شیخ هادی، بوستان بدون دخانیات

بوستان شیخ هادی یکی از بوستان‌هایی است که علاقه مندان به فضای سبز و همچنین حامیان محیط زیست آن را با نام بوستان بدون دخانیات می شناسند و البته قانون عدم استعمال دخانیات در این بوستان اجرا نمی‌شود.

برخی از حاضران در بوستان شیخ هادی از نبود نظارت کافی بر جلوگیری از استعمال سیگار در این بوستان گله‌مند هستند و می‌گویند که نام بدون دخانیات تنها بر روی تابلویی در بوستان شیخ هادی درج شده است و کسی به ممنوعیت استفاده از سیگار توجه نمی‌کند.

پوشش گیاهی بوستان شیخ هادی

در بوستان شیخ هادی درخت‌های مختلفی توسط شهرداری تهران کاشته شده است و پوشش گیاهی این بوستان کوچک از تنوع نسبتا خوبی برخوردار است و از جمله درختان موجود در بوستان شیخ هادی می‌توان به درخت کاج، توت، زیتون و همچنین وجود درخت چنار مثل سایر بوستان‌های پایتخت اشاره کرد.

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران برای رفتن به بوستان شیخ هادی

بهترین مسیر برای رفتن به بوستان شیخ هادی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است و در این صورت می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های تندروی مسیر راه آهن-تجریش و پس از پیاده شدن در ایستگاه جامی، با یک پیاده روی کوتاه خود را به بوستان شیخ هادی برسانید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس

آیا امسال و پس از دو دهه، آرسنالِ میکل آرتتا به روند ناکامی‌های توپچی‌ها پایان خواهد داد؟

طرفداری | از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس 20 سال می‌گذرد.

20 سال پیش از چنین روزی (25 آوریل 2024)، آرسنال قهرمانی خود را در لیگ برتر انگلیس قطعی کرد. در چارچوب هفته سی‌وپنجم فصل 04-2003 لیگ برتر انگلیس، تیم‌‌های تاتنهام و آرسنال در استادیوم وایت هارت لین مقابل هم قرار گرفتند و این جدال به‌یادماندنی با تساوی 2-2 خاتمه یافت. ابتدا رابرت پیرس و پاتریک ویرا برای آرسنال گلزنی کردند و در ادامه جیمی ردنپ و رابی کین از شکست خانگی تاتنهام جلوگیری کردند، اما با توجه به فاصله 10 امتیازی آرسنال با چلسی (نایب قهرمان آن فصل)، توپچی‌ها در فاصله 3 هفته مانده به پایان مسابقات، قهرمان لیگ برتر شدند.

قهرمانی زودهنگام آرسنال، آن‌ها را بی‌خیال بازی‌های باقی‌مانده لیگ نکرد و تیم قدرتمند آرسن ونگر برای کسب یک دستاورد تاریخی تا آخرین ثانیه مسابقات جنگید. آرسنال در سه هفته پایانی مقابل بیرمنگام، فولام و لسترسیتی هم تن به شکست نداد تا به عنوان اولین و آخرین تیم تاریخ پرمیرلیگ جام طلایی را به استادیوم هایبوری ببرد. این، قهرمانی، آخرین قهرمانی قرمزهای شمال لندن در لیگ برتر بود. آیا امسال و پس از دو دهه، آرسنالِ میکل آرتتا به روند ناکامی‌های توپچی‌ها پایان خواهد داد؟

ویدیوی باشگاه آرسنال از بازی خاطره‌انگیز با تاتنهام    تصاویری ماندگار از جشن قهرمانی آرسنال

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • تساوی کسل کننده ملوان و سایپا در نیمه اول
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • حمایت دروسی از مورینیو: رم بدون من هم برنده می‌شود
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم/ چرا باید اسیران را بدون اطمینان از پایان جنگ آزاد کنیم؟
  • شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد