Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ میلادی هر ثانیه منطقه‌ای جنگلی به وسعت تقریبا یک زمین فوتبال در جهان از بین رفته است.

 

نتایج یک مطالعه ماهواره‌ای بین‌المللی حاکی از آن است که جهان در سال ۲۰۱۷ هر ثانیه منطقه‌ای جنگلی به بزرگی یک زمین فوتبال را از دست داده و در مدت یک سال منطقه‌ای از پوشش جنگلی به وسعت کل کشور ایتالیا از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میزان تخریب درختان که بیشتر آن غیر قانونی انجام می‌شود تهدید بزرگی جهت مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش جهانی حیات وحش به حساب می‌آید. میزان از بین رفتن جنگل‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی ۹۴.۴ میلیون هکتار بوده که از زمان شروع کنترل‌ها از سال ۲۰۰۱ تاکنون دومین رتبه بالا را داشته است.

 

تخریب جهانی پوشش درختی از سال ۲۰۰۳ دو برابر شده و جنگل زدایی در جنگل‌های استوایی حیاتی از سال ۲۰۰۸ دو برابر شده است. همچنین روند کاهشی در برزیل در بحبوحه ناآرامی‌های سیاسی معکوس شده و تخریب جنگل‌ها در کلمبیا افزایش یافته است.

 

همچنین در جمهوری کنگو مناطق جنگلی با تخریب گسترده روبرو بوده است. هر چند در اندونزی در سال ۲۰۱۷ جنگل زدایی به دلیل اقدامات دولتی و کاهش موارد آتش سوزی جنگلی کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

 

از بین رفتن جنگل‌ها عامل کمک کننده اصلی در انتشار گاز کربن است. همچنین جنگل زدایی زیستگاه حیات وحش را تخریب می‌کند و دلیل کلیدی در کاهش جمعیت حیات وحش در مدت ۴۰ سال اخیر بوده است.

 

بیش از یک چهارم از پوشش درختی برزیل در سال ۲۰۱۷ به دلیل آتش سوزی‌های عمدی از بین رفته است. گرمای جهانی دمای هوا را گرمتر کرده و جنگل ها را در برابر آتش سوزی‌ با عامل انسانی و طبیعی آسیب پذیرتر کرده است.

 

به گزارش روزنامه گاردین، کلمبیا نیز کانون اصلی تنوع زیستی است اما میزان تخریب پوشش درختی آن در سال ۲۰۱۷ افزایش ۴۶ درصدی داشته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمام اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مرتضی باغبانی اظهار کرد: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 751042

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • اتفاق عجیب در لیگ برتر فوتبال ؛ یک تیم با ۲ پیراهن | تصاویر
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند