Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@22:49:29 GMT

فعالیت ۴۰ هزار واحد صنفی در استان قم

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۴۲۰۴

فعالیت ۴۰ هزار واحد صنفی در استان قم

رئیس اتاق اصناف استان قم گفت: ۴۰ هزار واحد صنفی در استان قم فعالیت می‌کنند. ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن احمدلو ظهر امروز در همایش روز ملی اصناف در سالن همایش اتاق اصناف برگزار شد، اظهار داشت: آموزش یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اتاق اصناف قم است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از کالای تولید داخل افزود: تولید و مصرف کالای داخلی سبب رونق و شکوفایی اقتصادی و اشتغال پایدار در جامعه می‌شود در کنار حمایت از محصولات داخلی باید عزمی جدی در مبارزه با کالاهای قاچاق ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف استان قم با تأکید بر نقش کارکردی اصناف در رونق و شکوفایی اقتصادی جامعه گفت: اصناف با توزیع محصولات داخلی و عدم تبلیغ و توزیع کالاهای خارجی و قاچاق می‌توانند نقش کارکردی و واقعی خود را در رونق اقتصادی استان به‌درستی ایفا کنند.

احمدلو ادامه داد: اتاق اصناف قم از اقدامات و تلاش‌های واحدهای صنفی در توزیع کالاهای داخلی حمایت کرده و مشوق‌هایی در نظر گرفته است، با توجه به برخی ویژگی‌های موجود اصولاً فروش و عرضه کالاهای ساخت داخل دشوارتر از کالاهای قاچاق و وارداتی است.

وی با تأکید بر رویکرد آموزش مدار اتاق اصناف قم ابراز کرد: در حال حاضر 15 درصد از بودجه اتاق اصناف صرف آموزش و اموری از این قبیل اقدامات می‌شود، برای شکوفایی اقتصادی استان و ترویج استفاده از کالاهای تولید داخل امر آموزش مهم گرفته‌شده شود.

رئیس اتاق اصناف استان قم با اشاره به تعداد بالای واحدهای صنفی موجود در شهر قم تأکید کرد: در استان قم بیش از 40 هزار واحد صنفی موجود بوده که با در نظر گرفتن خانواده‌های این افراد بالغ‌بر یک‌چهارم جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

احمدلو با انتقاد از عدم ساماندهی برخی از واحدهای صنفی استان تصریح کرد: درخواست اتاق اصناف استان بر واگذاری زمینی به مساحت 3 هکتار در خارج از محدوده شهری بوده تا اصناف موجود در استان در آن مکان مستقر شوند.

رئیس اتاق اصناف استان قم بیان کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه اصناف قم بالغ‌بر 10 کامیون مواد خوراکی و 40 کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زدگان کرمانشاهی اهدا کرده‌اند، کمک‌های اتاق اصناف قم به زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نقش کارکردی و مهم اتاق اصناف قم ابراز کرد: اتاق اصناف ازآنجایی‌که یک‌نهاد کاملاً مردمی و تشکلی مردم‌نهاد بوده هزینه‌ای برای دولت و نظام ندارد اما درصحنه‌ها و شرایط حساس همواره کمک‌کار دولت‌ها بوده است.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان، به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه در راستای نظارت و کنترل بر عملکرد اصناف ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در مدت ۲ روز از ۱۱۵ واحد صنفی در سطح شهرستان رودسر بازدید کردند، گفت: در این بازرسی‌ها از ۳۱ واحد صنفی تعهد گرفته وبه ۵۲ واحد صنفی هم تذکر داده شد.
وی همچنین افزود: برای ۱۱ واحد صنفی اخطار پلمب صادر و ۶ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و نقض ضوابط انتظامی در اجرای ماده ۱۷ قانون نظام صنفی بسته و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

 

دیگر خبرها

  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود