Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:25:48 GMT

بنگاه‌های اقتصادی کوچک در عرصه صادرات وارد شوند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۴۶۵۰

بنگاه‌های اقتصادی کوچک در عرصه صادرات وارد شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های اقتصادی گفت: شرایط اقتصادی کشور فرصت تاریخی برای جایگزینی واردات و توسعه صادرات است.

به گزارش ایسنا، ‌علی جهانگیری در نشست بررسی بحران‌ها و تبدیل به فرصت‌های رشد و همکاری‌های توسعه اقتصادی در اتاق بازرگانی تبریز، اظهار کرد: در شرایط فعلی واردات، هیچ توجیه اقتصادی ندارد و این فرصت خوبی است تا ما با احصای نیازهای خود کالاهای وارداتی را در داخل تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شرایط پیش آمده در تاریخ ما به عنوان فرصت ثبت خواهد شد، چرا که با بهره‌گیری از توان دانشمندان و فناوران داخلی خواهیم توانست بخش قابل توجهی از نیاز کشور را رفع کنیم و انتظار داریم دانشگاه‌ها ورود جدی در این حوزه‌ها داشته و با تکیه بر توان شرکت‌های دانش بنیان در کنار صنعت باشند.

وی تاکید کرد: طبق آمار رسمی که از طرف انجمن اتحادیه چرم و کفش تهیه شده بود، در این صنعت، شاهد واردات 338 میلیون دلاری هستیم و امروز بدون شک امروز این واردات صرفه‌ای نخواهد داشت و این به معنی این است که فضا برای ورود جدی تولید کنندگان این صنعت ایجاد شده است.

جهانگیری، از تشکیل کارگروه احصای فرصت‌های تجاری اقتصادی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تبریز در شرایط سخت یکی از پایگاه‌های مقاومت کشور بوده است و ما این روزها نیز وظیفه سنگینی بر دوش داریم و باید با همدلی بتوانیم در صحنه حضور داشته و در سطح کشور تاثیرگذار باشیم.

وی خواستار ورود جدی بنگاه‌های اقتصادی کوچک در عرصه صادرات شد و افزود: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور انتظار داریم شرکت‌های کوچک و متوسط با قدرت در این عرصه ورود کرده و نقش تاریخی خود را ایفا کنند.

وی از حمایت تمام عیار دولت از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: نه تنها مدیران اقتصادی بلکه تمام مدیران سیاسی و فرمانداران در خدمت اقتصاد استان و فعالان اقتصادی هستیم تا با همراهی و همدلی از این شرایط سخت با سربلندی عبور کنیم.

جهانگیری، ایجاد ارزش افزوده در صنعت و تولید را هدف اصلی فعالان اقتصادی استان دانست و گفت: دولت مصمم به شفاف سازی در عرصه اقتصادی است و از همه کار آفرینان انتظار داریم با همراهی دولت فضا را برای دلالان و سودجویان تنگ‌تر کنند.

وی افزود: دولت بنا دارد همه فعالیت‌های اقتصادی را به صورت شفاف اعلام کند، هرچه این شفافیت بیشتر باشد بدون شک وضعیت اقتصاد بهبود خواهد یافت، بنا است اگر سهمیه و یا ارزی داده می‌شود مردم بدانند که کدام شرکت و چه افرادی این سهمیه را دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صادرات منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها را مشهود دانست و گفت: منابع حاصل از فروش نفت نباید وارد بودجه جاری کشور شود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه منابع نفت و گاز یکی از مزیت‌های اصلی کشور به‌ شمار می‌آید، بیان کرد: باید بتوانیم از این منابع خدادادی حداکثر بهره را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ببریم.

وی با تأکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت را نباید وارد بودجه جاری کشور کرد، افزود: این منابع باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه دیگر صنایع تولیدی کشور شوند که البته این نقش پارسال مشهود بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران بدانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز سودآوری مطلوبی دارد و اعتمادسازی لازم نیز انجام شود، بی‌شک وارد این بازار می‌شوند و سرمایه‌های سرگردان به این بخش تزریق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور