Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@19:59:32 GMT

سقوط سهام بورس‌های آسیا

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۴۶۶۱

درحالی‌که سهامداران و سرمایه گذاران در دنیا نگران آسیب رساندن اقدامات تجاری دولت ترامپ به رشد اقتصادی جهان هستند، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح خود طی ۹ ماه گذشته سقوط کرد.

به گزارش مهر به نقل رویترز، در حالی‌که سرمایه‌گذاران نگران آسیب رساندن اقدامات دولت ترامپ به رشد اقتصادی جهان هستند، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح خود طی ۹ ماهه اخیر سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند به نظر می‌رسد مواضع آمریکا در مورد سرمایه‌گذاری چینی‌ها در شرکت‌های تکنولوژیکی آمریکا نرم‌تر شده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، تا ۰.۵۲ درصد افت کرد تا به پایین‌ترین رکورد ۹ ماهه اخیر برسد. شاخص نیکی ژاپن افت‌های اوایل روز خود را جبران کرد و در پایان بدون تغییر نسبت به روز گذشته به کار خود پایان داد.

در معاملات دیشب هم در وال‌استریت، اس‌اند پی ۵۰۰ با ۰.۶۰ درصد کاهش به کمترین سطح یک ماهه خود رسید.

شاخس گسترده سهام جهان ام‌اس‌سی‌آی هم به پایین‌ترین میزان خود در سه‌ماه گذشته سقوط کرد.به نظر می رسد این شاخص چهارمین ماه متوالی ضرردهی خود در ۵ ماه اخیر را طی ماه جاری ثبت خواهد کرد. بخش بازارهای در حال ظهور این شاخص به ضعیف‌ترین سطح خود از اواسط آگوست تا کنون رسید.

با این حال در بورس چین پس از یک دوره افت اولیه، نرخ سهام تثبیت شد، اما با تداوم نگرانی‌ها در مورد یوآنِ در حال افت و مناقشات تجاری با آمریکا، وضعیت همچنان شکننده باقی مانده است. حالا سرمایه‌گذاران خود را برای یک نیمه دوم سخت در امسال، آماده می‌کنند.

شاخص کامپوزیت شانگهای به پایین‌ترین سطح ۲۵ ماهه خود سقوط کرد و هر دو شاخص شن‌زن و شانگهای امروز به نقطه تحمل تکنیکی خود افت کردند، هرچند در نهایت با ۰.۲۱ درصد رشد نسبت به دیروز بسته شدند.

شاخص بورسی کاسپی کره‌جنوبی تا ۰.۹۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین سطح قیمتی طی ۱۰ ماهه اخیر رسید.

همچنین در بازارهای ارز شرق آسیا، یوآن (واحد پولی چین) به پایین‌ترین سطح طی ۶ ماهه گذشته رسید، چراکه بانک مرکزی این کشور نقطه میانگین یوآن را در پایین‌ترین سطح آن از ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ تا کنون، تعیین کرد.

از سوی دیگر دلار با اندکی افزایش در مقابل پول ژاپن، به ۱۱۰.۳۲ ین رسید. یورو در نرخ ۱.۱۵۶۵ دلار ایستاد و به نرخ ۱.۱۵۰۸ دلار که پایین‌ترین سطح ۱۱ ماهه آن است و در هفته گذشته ثبت شد، نزدیک شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزار و ۲۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۳  اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۲۵  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از  هزار واحدی در ارتفاع ۷۵۴ هزار و ۵۱۲ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس به مدار برگشت؟
  • کاهش هزار و ۲۵ واحدی شاخص کل بورس
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟