Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@16:07:11 GMT

تمام کارهای شهید بهشتی حتی شهادتش جمعی بود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۴۸۷۳

تمام کارهای شهید بهشتی حتی شهادتش جمعی بود

به گزارش پارس نیوز، 

اسدالله بادامچیان گفت:شهید بهشتی تمام کارهایش را جمعی می‌کرد و جالب اینکه شهادتش هم با 72 از یارانش در محل حزب جمهوری صورت گرفت.

 نشست کتابخوان ویژه شهدای ترور همزمان با هفتم تیر ماه شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش اسدالله بادامچیان مؤلف بیش از 50 اثر به معرفی کتاب حکومت در اسلام پرداخت و گفت: شهید بهشتی فرزند زمان خود بود اما فراتر از زمان خودش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی محدود در یک زمان نبود. او حتی نسبت به زمان گذشته نیز اشراف داشت و ما باید بدانیم اشراف او بر گذشته جهان در تعیین استراتژیک و برنامه‌هایش مؤثر بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی گذشته را آئینه‌ای می‌خواست برای ساخت آینده و خود را موظف می‌دانست در این مسیر کار کند، گفت: نگاه گسترده و گذشته شناسانه و آینده نگرانه در او مشهود بود. به همین علت در زندگی با برنامه پیش می‌رفت. نظم داشت و اوقات خود را تقسیم کرده بود. وقت را صرف مسائل فرعی نمی‌کرد.

بادامچیان ضمن اشاره به سال 1340 عنوان کرد: شهید بهشتی در قم برای شناخت حکومت اسلامی و آینده جلسه‌ای تشکیل داد خدا نیز به من عنایت کرد تا در این جلسه در خدمت ایشان باشم و در حد وسعم خدمت کنم.

به گفته این فعال انقلاب، اگر به نوع کار و فعالیت شهید بهشتی بنگریم، درمی‌یابیم، نگاه ایشان به یک انسان فراتر از زمان خودش بود. نسل جوان بدانند اگر می‌خواهند ادامه دهنده راه بهشتی باشند باید همانند او حرکت کنند. او در زمان بحث‌ها می‌گفت وقتی می‌خواهیم زمان را بسازیم اول باید مردم را بسازیم لذا طرح جامعه نمونه اسلامی را مطرح می‌کند و پس از آن مرامنامه حزب مؤتلفه در سال 42 را درج کرد که هدف ساختن جامعه نمونه است.

وی افزود:‌ایشان می‌گفت برای اداره این جامعه باید حکومتی تاسیس شود که اگر اسلامی است بدانیم چه نوع حکومت اسلامی است لذا روی بحث دولت کریمه تاکید داشت و برای جلوگیری از انحراف بحث می‌کرد و می‌گفت وظیفه ما بهتر شناختن و بهتر شناساندن انقلاب است.

بادامچیان ضمن بیان اینکه تمام کارهای شهید بهشتی جمعی صورت می‌گرفت حتی شهادتش نیز با 72 تن از یارانش در محل حزب جمهوری صورت گرفت، گفت:  دراین کتاب 12 فصل مطرح شده که مبحث اول تعریف حکومت، ضرورت یا عدم ضرورت، هدف حکومت مبحث دوم انواع شکل‌های حکومت در جوامع کوچک یا بزرگ مطرح می‌شود.آقای بهشتی معتقد بودند اگر حکومت قرار است مردمی باشد اکراهی نباید باشد بلکه پذیرش آگاهانه و انتخاب‌ گرایانه باید مدنظر باشد. باید با آشنایی به کل جهان در این زمینه کار کنیم و نگاه‌مان معطوف به یک منطقه و کشور نباشد. ضمن اینکه نگاه جهانی معطوف به زمان حاضر هم تنها نیست بلکه باید به تجربیات گذشته هم توجه  کرد.

وی در پایان گفت: این کتاب آئینه تفکر شهید بهشتی در 50 سال قبل است اما مسئله استفاده از همه نگاه‌ها از جمله مواردی است که باید در مورد شهید بهشتی مورد توجه باشد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اسدالله بادامچیان معرفی کتاب جهان قم نسل جوان دولت انقلاب جامعه جهان شهید بهشتی معرفی کتاب نسل جوان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر صدها فلسطینی در گورهای دسته‌جمعی، فرانسه را نگران کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در حالی که هر روز بُعد تازه ای از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه فاش می‌شود کشورهای غربی نسبت به این جنایات سکوت کرده و همچنان به حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی خود از تل آویو ادامه می‌دهند.

در همین راستا وزارت خارجه فرانسه امروز اعلام کرده است که انتشار اخباری در خصوص کشف ۲۰۰ جسد در گورهای دسته جمعی نزدیک بیمارستان‌های ناصر و شفا در نوار غزه پاریس را نگران کرده است.

این وزارت خانه اعلام کرد: ما خواهان اجرای تحقیقات مستقل در خصوص جزئیات کشف گورهای دسته جمعی در غزه هستیم.

چند روز قبل منابع فلسطینی از خارج کردن پیکر ۳۵ شهید دیگر از یک گور دسته جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، با کشف پیکر این ۳۵ شهید شمار پیکرهای کشف شده از گور دسته جمعی محوطه بیمارستان ناصر به ۳۱۰ پیکر افزایش یافت.

نیروهای امدادگر فلسطینی پس از عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر شناسایی کردند.

سلامه معروف مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه از احتمال وجود ۷۰۰ شهید در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر خبر داده بود.

کد خبر 6088745

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • کشف پیکر صدها فلسطینی در گورهای دسته‌جمعی، فرانسه را نگران کرد!