Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه انزلی گفت: بندر کاسپین به عنوان یکی از مسیر‌های اصلی در کریدور چین - قزاقستان - ایران تعریف شده است که موجب کاهش هزینه و مسافت انتقال بار به اروپا می‌شود.

ایران آنلاین / رضا مسرور در ارتباط با راه اندازی کریدور چین - قزاقستان - ایران با ورود اولین محموله به بندر کاسپین، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد مسیر کالا‌های کشور چین به سمت اروپا است و این حجم کالا از کانال سوئز عبور می‌کند؛ بنابراین چینی‌ها تصمیم گرفته اند این سهم ۸۵ درصدی را کاهش دهند و از مسیر‌های دیگری کالا‌های خود را به اروپا منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مسیر‌های طراحی شد برای کشور چین در این راستا کریدور چین - قزاقستان - ایران است و پس از برنامه ریزی سه ساله ایران و چین و امضای تفاهم نامه مربوطه جهت تحقق آن، اولین محموله از مسیر کریدور یاد شده وارد بندر کاسپین شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه با آغاز به کار کریدور چین - قزاقستان - ایران امکان ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا فراهم می‌شود، اظهار کرد: مزیت کریدور مربوطه کاهش مسافت حمل کالا و کاهش هزینه است. موضوع دیگری که با راه اندازی این کریدور مدنظر قرار گرفته، صادرات کالا به اروپا است. بندرکاسپین به عنوان یکی از نقاط اصلی در این مسیر تعریف شده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم همکاری هرچه بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش ظرفیت بار در دریای خزر، خاطرنشان کرد: باید مسیر‌های جدید دیگری برای ورود بار به کشور تعریف شود و بدین ترتیب حجم بار در دریای خزر افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ کریدور ترکیبی اروم چی، اکتائو، انزلی که با پهلو گیری نخستین کشتی در بندر کاسپین که به عنوان مسیر جدید تجاری ایران و چین شروع به کار کرد، نسبت به مسیر موجود میان دو کشور از زمان و هزینه کمتری برای ترانزیت کالا برخوردار است. این پروژه با مطالعات کارشناسی چند ساله طراحی و امروز عملیاتی شده است که می‌تواند به عنوان مسیر جدید کالایی برای مبادله کالا میان چین و اروپا از طریق مرز بازرگان ایران به ایفای نقش پرداخته و درآمد ارزی کشور را افزایش دهد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران

تین نیوز

در سال های اخیر کشور های مختلف استراتژی های متفاوتی را در تقویت کریدور های اطراف خود اتخاذ کرده اند به نحوی که بتوانند منافع تجاری، امنیتی و سیاسی خود را تضمین نمایند، تعارض منافع حاصل از ایجاد این کریدور ها تا جایی پیش رفته که می توان مفهوم جنگ کریدور ها را برای آن برگزید.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه کریدور های آسیایی لازم است به سرعت استراتژی خود را طراحی و در مسیر آن گام بردارد. ایجاد ستاد ملی ترانزیت که در برنامه هفتم بر آن نیز تاکید شده، توسعه دیپلماسی ترانزیتی و افزایش همگرایی با کشور های منطقه به نحوی که منافع مشترک را تقویت نماید، در کوتاه ترین زمان ممکن امری ضروری است.

مذاکرات دکتر منظور رئیس سازمان برنامه کشور در اجلاس اسکاپ را میتوان گامی مهم در جهت حرکت به سمت پیروزی در نبرد کریدوری این منطقه قلمداد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی