Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: این محصول در زمینی به وسعت پنج هکتار در اراضی حصارخروان در بخش محمدیه شهرستان البرز و نظام آباد در بخش مرکزی شهرستان قزوین کاشته شده است.

خوش اخلاق اضافه کرد: در صورت نتیجه بخش بودن این کشت و عملکرد خوب محصول در اراضی مورد نظر، در سال‌های آینده کشت سویا در استان افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در کنار سویا برای توسعه کشت کلزا و همچنین آفتابگردان روغنی برنامه ریزی لازم انجام شده است.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین، بخش قابل توجهی از روغن خوراکی مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود بنابراین دانه‌های روغنی جزو محصولات استراتژیک کشاورزی به شمار می‌روند و باید با گسترش کشت آن‌ها حجم واردات کاهش یابد.

انتهای پیام/

کشت سویا در اراضی حصارخروان و نظام آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 80 درصد نشا شالیزارهای این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

 

وی با اشاره به خشكسالي احتمالي در سال زراعي جاري به اجراي بيمه برنج و مصرف بهينه آب  توسط بهره برداران و توليد كنندگان تاكيد کرد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد