Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیأت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه، دمشق را به ارتکاب جرایم جنگی در منطقه جنوب این کشور متهم کرد و خواستار مداخله خارجی برای جلوگیری از عملیات نظامی در این منطقه شد.

خبرگزاری فارس: «نصر الحریری»، رئیس هیأت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه، توافق موسوم به «توافق جنوب» سوریه را «توافق خبیث» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریری طی نشست خبری خود در شهر «ریاض»، پایتخت عربستان سعودی در واکنش به عملیات ارتش سوریه در منطقه جنوبی این کشور مدعی شد که دمشق دست به اقدامات خشونت آمیز و «وحشیانه» علیه «غیر نظامیان» در این منطقه کرده است.

او مدعی شد که ارتش سوریه با راکت و توپخانه مناطق مسکونی و شهروندان غیر نظامی در استان درعا را هدف قرار می‌دهد و ده‌ها نفر را کشته و ممتلکات آن‌ها را مصادره کرده است.

ادعا‌های این معارض ریاض‌نشین سوری در حالی مطرح می‌شود که ارتش سوریه براساس توافق به عمل آمده در «نشست آستانه چهار» موسوم به توافق مناطق کاهش چهارگانه این حق را دارد علیه عناصر تروریستی داعش و گروه‌های وابسته به «جبهه النصره»، شاخه سوری «القاعده» در هر نقطه‌ای از سوریه عملیات کند که استان‌های «سویداء» و «درعا» (جنوب سوریه) از این قاعده مستثنا نیستند.

نصر الحریری دولت سوریه و روسیه را به اجرای سیاست «زمین سوخته» و هدف قرار دادن چندین بیمارستان در جنوب سوریه متهم کرد.

او از اینکه جامعه بین‌الملل و آمریکا، حامی مخالفان سوری در مورد عملیات منطقه جنوب سکوت کرده، انتقاد کرد و گفت: «متأسفانه باخبر شدیم که "توافق خبیثی" در این منطقه صورت گرفته است والا هیچ چیزی نمی‌تواند سکوت ایالات متحده آمریکا در مورد این عملیات را توجیه و تفسیر کند».

به رغم ادعا‌های الحریری هنوز منابع رسمی چه در سوریه و روسیه و چه در آمریکا از وجود چنین توافقی خبر نداده‌اند و صرفا شایعاتی از این مسئله در برخی رسانه‌ها مطرح شده است.

رئیس هیأت مذاکره کننده مخالفان ریاض‌نشین سوریه در ادامه اظهار داشت که برای توقف حملات هوایی روسیه باید بر مسکو اعمال فشار کرد.

او دولت سوریه را به ارتکاب «جرایم» در منطقه جنوب این کشور متهم کرد و خواستار تحرکات بین‌المللی برای مقابله با عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در این منطقه شد.

نصر الحریری به روند مذاکرات و نشست‌های اخیر حول محور تشکیل «کمیته قانون اساسی» نیز اعتراض کرد و گفت که «هرگز قبول نمی‌کنیم که فرآیند مربوط به قانون اساسی جایگزینی برای فرآیند سیاسی باشد».

او بار دیگر بر ضرورت کناره‌گیری «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه و تشکیل «هیأت دوره انتقالی» و آماده شدن برای انتخابات ریاست جمهوری تحت نظارت بین‌المللی تأکید کرد.

الحریری گفت: اگر روسیه و نیرو‌های تحت امر ایران نبود، دولت سوریه نمی‌توانست بر روی پا‌های خود بایستد و مناطق از دست داده را دوباره به کنترل خود درآورد.

او مدعی شد که نیرو‌هایی از ایران در عملیات جنوب سوریه حضور دارند و حتی نیرو‌هایی از حزب‌الله لبنان به اسارت مخالفان درآمده است.

ارتش سوریه بیش از یک هفته است که به دنبال نقض توافق آتش بس از سوی عناصر جبهه النصره و داعش در جنوب این کشور عملیاتی شروع کرده و مناطقی را آزاد کرده است. این مسئله باعث عصبانیت حامیان غربی تروریست‌ها و مخالفان دولت سوریه شده است.

«بشار الجعفری»، نماینده دایم سوریه در شورای امنیت دیشب در نشست این شورا که به منظور بررسی اوضاع سوریه و منطقه جنوبی این کشور تشکیل شد، از اقدام گزارش اخیر سازمان ملل و اظهارات برخی از نمایندگان کشور‌های غربی عضو شورای امنیت که گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره را «مخالفان مسلح در ادلب» خوانده بودند، انتقاد کرد. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری رویترز اخیرا نوشت که آمریکا در مورد عملیات ارتش سوریه در جنوب به مخالفان پیامی با این مضمون فرستاده است که منتظر کمک آن‌ها نباشند و خود آن‌ها (مخالفان سوریه) براساس منافعشان تعامل کنند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Vqo

منبع: فردا

کلیدواژه: مخالفان سوریه نصر الحریری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در انتخاب جانشین توماس توخل برای فصل آینده به بن‌بست رسیده است. رالف رانگنیک هم مانند ژابی آلونسو و یولیان ناگلزمان در تیم فعلی خود ماندگار شد و به باواریایی‌ها جواب رد داد.

توماس هیتسلسپرگر، ملی‌پوش سابق آلمانی، در پستی از مدیران بایرن و نحوه رفتار آنها برای یافتن و به توافق رسیدن با مربی جدید انتقاد کرد. او نوشت: «من نمی‌فهمم چرا افراد در بايرن اینقدر احساس مسئولیت می‌کنند که حتما باید اطلاعاتی درباره مربی ارائه دهند و حتی با نامزدهای ممکن صحبت کنند. هاینر رئیس باشگاه است، اولی هوینس رئیس افتخاری است. مکس ایبرل مدیر ورزشی است و بنابراین او مسئول است، هیچکس دیگری مسئول انتخاب مربی نیست جز او.»

عصر سه‌شنبه هربرت هاینر توافق با رانگنیک را تایید کرده بود و در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما در حال مذاکره خوبی با رالف رانگنیک هستیم و توافق نزدیک است.» یان کریستن درسدن، مدیر عامل باشگاه هم در همان روز گفت: «به‌زودی تصمیم خواهیم گرفت، مربی جدید خیلی زود معرفی می‌شود.»

چهار روز قبل هم هوینس تایید کرده بود که رانگنیک گزینه نهایی آنهاست و در یک مصاحبه قبل‌تر هم از توماس توخل، سرمربی فعلی، انتقاد کرده بود که حواشی زیادی را به وجود آورد و گفته می‌شود این حواشی در پاسخ منفی رانگنیک تاثیرگذار بوده است، چراکه سرمربی اتریش با دیدن این حواشی تصمیم گرفته کار کردن تحت فشار در بایرن مونیخ را قبول نکند.

دیگر خبرها

  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم