Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:تجهیزات پزشکی باید تنها در بیمارستان‌ها عرضه شود؛ یعنی بیمار نباید برای خرید تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان مراجعه کند. به همین دلیل لیست تمام شرکت‌هایی که در این رابطه ارز دولتی می‌گیرند را به بیمارستان ارسال کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، ایرج حریرچی (سخنگوی وزارت بهداشت)در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت تصمیم دارد همچون وزارت ارتباطات لیست شرکت‌هایی که با ارز دولتی کالا وارد کشور می‌کنند را معرفی کند یا خیر، بیان داشت: وزیر بهداشت اعلام کرده است که باید در این رابطه شفاف‌سازی صورت گیرد و این شفاف‌سازی به این صورت است که مردم قیمت دقیق داروها را بادرج روی بسته بندی‌ها متوجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: تجهیزات پزشکی باید تنها در بیمارستان‌ها عرضه شود؛ یعنی بیمار نباید برای خرید تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان مراجعه کند. به همین دلیل لیست تمام شرکت‌هایی که در این رابطه ارز دولتی می‌گیرند را به بیمارستان ارسال کرده‌ایم و بیمارستان‌ها می‌دانند که شرکت‌ها چه میزان ارز دولتی و برای چه تجهیزاتی دریافت کرده‌اند.

حریرچی گفت: مردم در صورتی که در رابطه با قیمت تجهیزات پزشکی مشکلی وجود داشت به سایت اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه کنند، قیمت تجهیزات پزشکی شرکت‌ها و کشورهای مختلف در این سایت درج شده است، در مورد دارو نیز قیمت‌ها روی بسته‌های دارو درج شده است و مردم به راحتی می توانند قیمت را ببینند.

حریرچی تاکید کرد: در رابطه با دارو و تجهیزات پزشکی به غیر از افزایش معمول قیمت سالانه که زیر نرخ تورم و ۹ درصد است هیچ افزایش قیمتی در سال جاری نخواهیم داشت.

او در ادامه گفت: اگر مردم برای دارو و تجهیزات پزشکی مشکل قیمتی داشته باشند؛ می‌توانند به سامانه ۱۹۰ شکایات خود را اعلام کنند و اپراتورها  پاسخگوی این تماس‌ها خواهند بود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: برای دارو یک سامانه جدید راه اندازی شده است که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند، با وارد کردن اسم دارو قیمت آن دارو و مراکزی که در آن عرضه می‌شود؛ مشخص شده است، بازهم اگر از لحاظ قیمت و دسترسی مشکل داشتند به ما اعلام کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت ارز وزیر بهداشت تجهیزات پزشکی بیمارستان دارو تورم بیمارستان تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایرج حریرچی قیمت دارو ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور

به گزارش خبرگزار مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

کد خبر 6087709 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان