Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ورامین، قرچک وپیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهت ساماندهی شوراهای حل اختلاف طرحی دو فوریتی وارد مجلس شد که به جهت بار مالی برای دولت با مخالفت قوه قضائیه روبه رو شد گفت: ساماندهی شوراهای حل اختلاف نیازمند لایحه دولت است. ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید حسین نقوی حسینی امروز در دیدار با سید حسن میرعمادی رئیس شورای حل اختلاف شهرستان ورامین، با اشاره به پیشینه فعالیت شورای حل اختلاف اظهار داشت: در سال‌هایی که حجم پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه بسیار بالا بود، در هند الگویی به نام "خانه عدالت" که کار مردمی بود و تحت نظر قوه قضائیه در هر محله اجرا می‌شد، شکل گرفت که این مدل از خانه عدالت در ایران با عنوان شوراهای حل اختلاف ایجاد شد که با حضور معتمدان در هر شهر سعی در حل مشکلات مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با گذشت زمان، نیروهای جوان وارد عرصه شدند و شوراها دو بخشی شد که البته حق با افرادی است که در عین برخورداری از تحصیلات بالا، سابقه و تجربه فعالیت در  شوراها را داشته و تشکیل خانواده داده‌اند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: با هدف ساماندهی این بخش، طرحی دو فوریتی وارد مجلس شد که به جهت بار مالی برای دولت با مخالفت قوه قضائیه روبه رو شد، نماینده شورای نگهبان نیز معتقد بود مجلس نمی‌تواند لایحه دولت را تغییر دهد و لذا باید دولت لایحه بدهد ،که ما همچنان منتظر لایحه دولت هستیم.

نقوی تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف با توجه به کمبود نیرو و امکانات مظلوم هستند، زمانی که دکتر بهشتی وارد ورامین شد گویا خورشید در ورامین طلوع کرده است، منافقان شعار می‌دادند مرگ بر بهشتی و او پاسخ می‌داد درود بر شما.

در ادامه سید حسن میرعمادی رئیس شورای حل اختلاف شهرستان ورامین با اشاره به گلایه اعضا شورا از عدم دریافت حقوق و حق‌الزحمه بسیار پایین اظهار داشت: اعضای شورا عزّت نفس بالایی دارند و پاداش پایان ماه آن‌ها تنها کفاف کرایه راه آن‌ها را می‌دهد، با این حال آن‌ها مطالبات مادی ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورا هیچ قرارداد و پشتوانه‌ای ندارند، چرا واژه افتخاری روی کار آن‌ها قرار داده شده که سبب تضییع حقوق آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه جلسه شورای اداری ورامین گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین ۲۱ اردیبهشت تمام الکترونیک برگزار نخواهد شد.

سید عباس جوهری با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، افزود: انتخابات در دو حوزه تهران و ورامین به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عباس جوهری از پیگیری و برنامه ریزی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و افزود: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا از جمله مزایای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

عباس جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حامیان گشت ارشاد
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند