Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:03:08 GMT

دستگاه قضایی چابک ترین دستگاه کشور است

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۵۹۴۵

دستگاه قضایی چابک ترین دستگاه کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی روز پنجشنبه در نشست مشترک انتظامی و قضایی که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دادستان، رئیس کل دادگستری، فرماندهان و معاونان نیروی انتظامی استان در مقر این نیرو برگزار شد اظهارداشت: کارقضاوت بسیار سخت و پیچیده و پرمسئولیت است و ظرافت های خاصی دارد و باید از هجمه به آن جلوگیری شود تا بتواند رسالت خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرای عدالت مهمترین رسالت دستگاه قضایی است و باید کمک کنیم تا مردم این دستگاه را ملجاء و پناهگاه خود بدانند.

محمدی اضافه کرد: سالانه ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی مورد بررسی و قضاوت قرار می گیرد و هرگز نقاط مثبت گفته نمی شود اما گاهی یک مورد منفی با بوق و کرنا در فضاهای مجازی به جنجال تبدیل می شود که همه خدمات را زیر سوال ببرد.

وی تصریح کرد: کاهش اطاله دادرسی از کارهایی است که در دستگاه قضایی در سالهای اخیر محقق شده و با توسعه خدمات الکترونیک می توانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

محمدی بیان کرد: با درنظر گرفتن امکانات و نیروهای دستگاههای اجرایی و با بررسی خدمات ارائه شده هیچ دستگاهی مانند دستگاه قضایی چابک نیست.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در مبارزه با فساد باید علتها برخورد کرد و اگر به سمت دولت الکترونیک و شهر هوشمند برویم زمینه بسیاری از مفاسد برچیده می شود.
 
وی اظهارداشت: شفافیت در دستگاه های اجرایی میتواند به کاهش فساد کمک کند و با به روز شدن فعالیتها می توانیم سرعت خدمت رسانی به مردم را بالا ببریم.

استفاده از تجهیزات الکترونیک موجب کاهش اطاله دادرسی می شود

محمدی گفت:بااستفاده از روش های کارآمد و تجهیزات مدرن و توسعه خدمات الکترونیک می توانیم زمان رسیدگی به پرونده ها را کاهش داده و به پویایی بیشتر دستگاه قضایی کمک کنیم.

محمدی گفت: هم افزایی و هم گرایی بادستگاه قضایی میتواند دستاوردهای این نهاد را دوچندان کند و دراین راستا باید همه احساس مسئولیت کرده و در اجرای برنامه ها همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و آگاه کردن مردم با حقوق شهروندی و قضایی اضافه کرد: باید پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی و انتظامی ما در اولویت قرار گیرد تا هزینه های تحمیل شده به جامعه را کاهش دهیم.
 

کد خبر 4333359

منبع: مهر

کلیدواژه: داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نیروی انتظامی قزوین بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد شیراز خرم آباد مشهد مواد مخدر بیرجند یاسوج هفته قوه قضاییه سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا،دکتر فریبرز درویش روزجمعه افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.


نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است