Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - 'شاهد خاقان عباسی' نخست وزیر پیشین پاکستان، مادام العمر از شرکت در انتخابات سراسری این کشور در سال جاری سلب صلاحیت شد.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا از رسانه های پاکستان، 'شاهد خاقان عباسی'نخست‌وزیر پیشین پاکستان به دلیل آنچه اعلام نکردن دقیق میزان دارایی‌های خود خوانده شده، برای شرکت در انتخابات پارلمانی آتی این کشور از حوزه انتخاباتی 'MURREE'سلب صلاحیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لازم به ذکر است وی از حوزه شهر بومی خود (مری) حوزه انتخاباتی شماره 57 مجلس ملی فاقد صلاحیت و از حوزه 53 مجلس ملی از شهر جهلم اجازه شرکت در انتخابات را دارد.
از سوی دیگر یک درخواست جدید در دادگاه تقدیم شده است که باید به خاقان عباسی از حوزه انتخاباتی 53 مجلس ملی نیز اجازه کاندیداتوری داده نشود.
خاقان عباسی در دادگاه لاهور این تصمیم سلب صلاحیت قرار دادن وی را به چالش کشیده است.
پس از برکناری نواز شریف نخست‌وزیر پیشین پاکستان، از سوی دادگاه عالی این کشور، رد صلاحیت شاهد خاقان عباسی دومین ضربه بزرگ به حزب او در یکسال اخیر به شمار می‌رود.
بر اساس حکم دادگاه، نخست‌وزیر پاکستان تنها در حوزه انتخاباتی خود حق شرکت در انتخابات را ندارد، اما برخی منابع پیش‌بینی کرده‌اند ممکن است او طی چهار هفته‌ باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات، با چالش‌های بیشتری مواجه شود.
دادگاه پاکستان بر این عقیده است که شاهد خاقان عباسی در برگه ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات، رقم دقیق دارایی‌های خود را اعلام نکرده است.
نخست‌وزیر پاکستان با رد این اتهام، اعلام کرده است که نسبت به این 'حکم غیرقانونی' اعتراض می کند و بر اساس برخی اخبار، وی درخواست تجدید بررسی خود را به دادگاه اسلام آباد ارسال کرده است.
طی چند روز اخیر، کمیته ضدفساد پاکستان یکی دیگر از اعضای حزب مسلم لیگ (شاخه نواز شریف) به نام «قمر الاسلام» را نیز به اتهام فساد مالی دستگیر کرده است.
همچنین در روند بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان در انتخابات سراسری سال جاری، 'دانیال عزیز' یکی از وزیران پیشین حزب مسلم لیگ نواز برای مدت پنج سال آینده برای کاندیدای انتخابات شدن فاقد صلاحیت شناخته شد.
درخواست نامزدی فواد چودری، نثار کهور و عمران شیر علی و آصف جلالی از دیگر فعالان سیاسی این کشور نیز رد شد.
انتخابات سراسری مجلس پاکستان قرار است سوم مردادماه امسال در این کشور برگزار شود و از هم اکنون احزاب مختلف سیاسی این کشور خود را آماده شرکت در این انتخابات می کنند.
انتخابات مجلس ملی در پاکستان به این دلیل اهمیت دارد که با رای نمایندگان منتخب، رئیس جمهوری و نخست وزیر برای مدت پنج سال برگزیده می شوند.
برای انتخاب نخست وزیر که قدرت اصلی و اجرایی را در اختیار دارد، حزب حاکم و جناح مخالف در مجلس ملی پاکستان، هرکدام نامزدهای مورد نظر خود را معرفی می کنند و به طور طبیعی حزب یا گروهی که دارای اکثریت باشد، فرد مورد نظر خود را بر قدرت می نشاند.
نمایندگان هر دو پارلمان ملی پاکستان یعنی مجلس ملی و سنا، به همراه چهار مجلس استانی یا مجالس ایالتی - شامل سند، پنجاب، خیبرپختونخواه و بلوچستان- رئیس جمهوری این کشور را با رأی‌گیری انتخاب می‌کنند که حدوداً تعداد این نمایندگان به یکهزار و 100 نفر می‌رسد.
با نزدیک شدن به زمان برگزاری برگزاری انتخابات سراسری در پاکستان در سوم مردادماه سال جاری، کمپین ها و رقابت های انتخاباتی از سوی سران احزاب این کشور آغاز شده است و احزاب این کشور نیز در این خصوص نهایت تلاش خود را انجام می دهند.
آساق**6125**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات پاكستان نخست وزير پيشين پاكستان سلب صلاحيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران

وزیر امور خارجه پاکستان با "ثمربخش توصیف کردن سفر اخیر رییس‌جمهور ایران به این کشور، هشدار آمریکا نسبت به روابط تجاری اسلام‌آباد-تهران را نادیده گرفته و گفت که نمی‌توان به پاکستان امر و نهی کرد و اسلام‌آباد، تنها بر اساس منافع خود تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، "اسحاق دار" معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه پاکستان، روز گذشته(سه‌شنبه) با نادیده گرفتن هشدارهای آمریکا درباره روابط تجاری با ایران، به ویژه در زمینه پروژه مشترک خط لوله انتقال گاز میان دو کشور گفت که نمی‌توان به پاکستان  امر و نهی کرد و این کشور در تصمیم‌گیری‌هایش، تنها منافع خود را در نظر می‌گیرد.


روزنامه پاکستانی دان در این باره گزارش داد:  دار در یک نشست خبری در اسلام‌آباد در پاسخ به سوالی درباره این پروژه گفت که "ما باید مراقب منافع خود بوده و تعهدات خود را در نظر داشته باشیم و دولت باید با در نظر داشتن منافع پاکستان درباره کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، زمان و چگونگی آن تصمیم‌گیری کند، فارغ از این که آمریکا و دیگر کشورها چه می‌گویند.


او افزود: نمی‌توان به ما امر و نهی کرد و ما به کسی اجازه نمی‌دهیم مانعی ایجاد کند. پاکستان کشوری مستقل است و ما همان طور که به استقلال دیگر کشورها احترام می‌گذاریم، انتظار داریم که دیگران نیز به استقلال پاکستان احترام بگذارند.
واشنگتن در پی سفر اخیر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان که امضای توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه در حوزه‌های متعدد از دستاوردهای آن بود، درباره خطر اعمال تحریم‌ها به کسانی که با ایران به تجات می‌کنند، هشدار داد.


دار در این باره گفت که پاکستان، نتیجتا تصمیم‌گیری خواهد کرد.


به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، سفر رئیسی به این کشور "بسیار ثمربخش" بود.
او همچنین گفت که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی قرار است به زودی، به پاکستان سفر کند و دولت در ماه جاری از تاریخ آن مطلع خواهد شد.
دار در ادامه گفت که در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی خواستار آتش‌بس فوری و باز کردن کریدوری بشردوستانه در غزه و اجرای راهکار "دو دولت" با مرزهای ۱۹۶۷ برای حل‌وفصل مسئله فلسطین شده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تذکر ویژه رهبر معظم انقلاب درباره دور دوم انتخابات چه بود؟
  • واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک لیست انتخاباتی
  • وزیر کشور: «دور دوم انتخابات مجلس» به اندازه مرحله اول اهمیت دارد
  • «دور دوم انتخابات مجلس» به اندازه مرحله اول اهمیت دارد
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند