Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين گفت: بايد تلاش کنيم انگيزه عدالت خواهي در سطح جامعه تقويت شده و گسترش يابد.

به گزارش ايرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوين، آيت‌الله عبدالکريم عابديني روز پنجشنبه در نشست مشترک مسئولان انتظامي - قضائي با تبريک هفته قوه قضائيه اظهار داشت: حضور مسئولان انتظامي، قضايي و نمايندگان مجلس و استاندار در اين جلسه بايد زمينه ساز اين باشد که خروجي مناسبي از آن حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه قزوين همچنين گفت: در اين جلسه و به مناسبت هفته قضا بايد بررسي کنيم که در سال گذشته چه اقدامات موثري انجام داده ايم و براي سال آينده چه برنامه ريزي داريم و چشم انداز آينده کاري ما مشخص شود.
وي با بيان اينکه نبايد گزارش عملکرد ما رنگ و بوي روزمرگي به خود بگيرد،اذعان کرد: ما بايد هرساله عملکرد خود را مورد بررسي قرار دهيم که چقدر برنامه‌هاي ما مردم را رضايت مند و اميدوار کرده است و براي آينده بايد قرار ما براين باشد که اين اقدامات جدي را انجام دهيم.
مفسر قرآن و نهج البلاغه ادامه داد: امنيت در همه حوزه‌هاي اقتصادي،اجتماعي، آبرو و رعايت حقوق عامه بايد براي مردم تضمين شود و پرچمدار اين امنيت دستگاه‌هاي قضايي و انتظامي هستند.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: شايد قبل از حضور داعش مردم ما قدر نعمت امنيت را به خوبي نمي‌دانستند اما زماني که خبر از ناامني‌هاي اين تروريست‌ها منتشر شد بيشتر از پيش شاکر نعمت امنيت شديم.
آيت‌الله عابديني عنوان کرد: وظيفه ما ايجاد انگيزه عدالت خواهي در مردم است، اينکه انساني فقط با تهديد و ارعاب به سمت خوبي و عدالت حرکت کند با کرامت انساني سازگاري ندارد به دليل اينکه در برپايي قسط از خودگذشتگي و ايثار وجود دارد و حتما بايد با انگيزه‌هاي دروني و با نگاه معنوي و فرهنگي انجام بگيرد.
وي ابراز کرد: از اقداماتي که نيروي انتظامي و دستگاه قضايي انجام داده اند تشکر و قدرداني مي‌کنم و بايد اذعان کرد در بسياري از فضاها به دليل حضور حتي ظاهري شما عزيزان بسياري از فتنه‌ها خشکيده است و بسياري از بداخلاقي‌ها تعطيل شده است.
مفسر قرآن و نهج البلاغه خاطرنشان کرد: در اجراي عدالت بايد با انگيزه الهي و جدي تر از گذشته ورود پيدا کنيد و از خداي متعال و ائمه (ع) که مدافع حق و عدالت هستند کمک گرفت تا در ورطه تهديد خداي متعال گرفتار نشويم.
استاد حوزه و دانشگاه تصريح کرد: خداي متعال در آيه 16 سوره اسرا مي‌فرمايد اگر ما بخواهيم جامعه اي را به نابودي بکشانيم زياده خواهان، رانت خواران، فسادگران و غارتگران بيت المال را بر آنها مسلط مي‌کنيم.
وي در ادامه افزود: اگر ما امر به معروف و نهي از منکر را ترک کرده و سکوت کنيم، قاضي‌هاي ما قضاوت عادلانه نداشته باشند و از حق گويي چشم پوشي کنند، خداوند به وعده اي که براي عذاب ما داده است عمل مي‌کند و امنيت را به آشوب مي‌کشاند.
نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين گفت: خداوند براي امتحان بندگان خود بستر خوبي و بدي را فراهم مي‌کند تا گوهر کرامت انساني آنها نمايان شود و در اين فضا زياده خواهان را در مسير آنها قرار مي‌دهد تا آنان را آزمايش کند.
آيت‌الله عابديني افزود: اقدام به موقع و حکيمانه و صريح قضايي و انتظامي باعث ارتقاي رضايتمندي مردم و جلب اعتماد عمومي شده و کوتاهي در اين حوزه عامل نارضايتي مي‌شود.
مفسر قرآن و نهج البلاغه گفت: دشمن به دنبال دامن زدن بي اعتمادي مردم نسبت به دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامي است و ما بايد با اقدام سريع و رفتار به موقع اميد مردم به دستگاه قضا را افزايش دهيم.
وي عنوان کرد: مردم انتظار عملکرد قاطعانه از دستگاه قضايي دارند و جامعه ما امروز بيش از هر زماني نيازمند چشيدن طعم عدالت است.
نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين در پايان گفت: انتظار داريم دادگستري قزوين از فرصت ها استفاده کند و مردم زيبايي رسيدگي به تخلفات زياده خواهان را ببينند.
3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. آقای مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.
آقای مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.
وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم. 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.
معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه‌های مرتبط با انسداد بی سوادی هر چه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود. 
وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کار‌های انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار میرود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزار‌ها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.
در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
در این نشست همچنین راهکار‌های جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند. 
همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند