Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجتبی شاکری، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی جشنواره انگور شهرستان خلیل آباد که در دفتر مدیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: تغییر الگوی کشت، تقویت ارزش افزوده محصولات استراتژیک درآمدزا، گسترش فرهنگ کار و تلاش و همچنین صرفه جویی مصرف آب جزو سیاست‌های دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در راستای تبیین این سیاست در صدد برگزاری جشنواره انگور خلیل آباد برای اولین بار در استان هستیم، خاطرنشان کرد: جشنواره انگور به منظور ترویج الگوی کشت و همچنین بهینه سازی مصرف آب در خلیل آباد برگزار خواهد شد.

فرماندار خلیل آباد با اشاره اینکه امروزه روش‌های سنتی جای خود را به سیستم‌های نوین کشاورزی می‌دهند، تصریح کرد: شهرستان خلیل آباد به لحاظ دارا بودن آب و هوای مناسب، وضعیت مطلوبی در زمینه کشت انگور و برخی مرکبات دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان خلیل آباد در روستا‌ها ساکن هستند، اذعان کرد: به همین دلیل مشخصاً رفتار‌های سنتی به غیر از فرهنگ، در فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و… نفوذ دارد و همچنان کشت مزارع به صورت سنتی و متاسفانه با بهره وری پایین انجام می‌گیرد.

شاکری با بیان اینکه می‌توان با برگزاری جشنواره هایی، کشاورزان و دامدارانی که هنوز از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند را به سمت استفاده از روش‌های نوین تشویق و هدایت کرد، افزود: باید تلاش کرد فرهنگ تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین را با رویکرد استانی نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت هر دستگاه در برگزاری هر چه بهتر جشنواره انگور شهرستان خلیل آباد باید مشخص شود، عنوان کرد: اکثر ادارات و تشکل‌های بخش خصوصی شهرستان باید در این جشنواره مشارکت لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه روش‌های آبیاری همچون حفر قنات در گذشته نشان از تفکر و استقامت مردم برای احیای کشاورزی دارد، تشریح کرد: ضرورت دارد به سمت کشت گیاهان مقام در برابر تنش آبی و گیاهانی که از اشتغال و بهره وری‌های جانبی فراوانی دارد حرکت کنیم.

وی همچنین در پایان با تاکید بر اینکه باید به محصول انگور که سابقه شناسنامه‌ای در شهرستان دارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره انگور می‌توان در معرفی شهرستان و محصولات آن گام موثری باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمد دردوشی دبیر جشنواره گفت: این جشنواره بنام هلال المحبه و الایمان یعنی ماه مهر و ایمان بعد از افطار برگزار و انواع شیرینی و حلوا‌های محلی و سنتی استان خوزستان توسط بانوان هنرمند اروندکناری تهیه و به معرض نمایش گذاشته شده بود.
این جشنواره با هدف ترویج پخت شیرینی‌های سنتی و معرفی این هنر بومی برگزار شد.
در پایان این جشنواره از ۸ نفر برتر تقدیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • بازدید بیش از ۳ هزار نفر از بقاع متبرکه شهرستان خلیل آباد
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • گویش و لهجه خلیل‌آبادی از نمونه‌های زبان کهن فارسی است
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • شجاع کوتاه نمی‌آید، حتی در عشق آباد! (عکس)
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد
  • نماهنگ «آقای مهربان» در خلیل آباد زرین دشت اجرا شد