Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در نشستی که بعدازظهر پنجشنبه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر آستارا، دو نفر از متقاضیان بهره بردار بخش خصوصی مربوط به شناگاه سفیر امید شهر آستارا، نماینده حقوقی شهرداری آستارا و خبرنگاران در محل شورای اسلامی شهر آستارا برگزار شد، اعضای شورای اسلامی شهر آستارا ضمن رد هرگونه تحویل دادن طرح ساحلی سفیر امید آستارا به بخش خصوصی، دریافت هزینه ۲۵ هزار تومانی از مردم آستارا و مسافران ورودی به محل شناگاه شهری سفیر امید آستارا را تکذیب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا در این نشست با تاکید بر اینکه رایزنی ها برای واگذاری یک ساله مدیریت طرح ساحلی سفیر امید آستارا آغاز  شده اما تاکنون با هیج شخص حقیقی یا حقوقی قراردادی امضا نشده است، اظهار کرد: کار مخفی و پنهانی در شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا وجود ندارد و در صورت واگذاری مدیریت طرح قطعا نظرات دستگاه های نظارتی ذیربط  و همچنین تایید اعضای شورای اسلامی شهر آستارا اعمال خواهد شد و هیچ اقدام غیر قانونی صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

سروش وظیفه با بیان اینکه در صورت واگذاری طرح فوق از بخش خصوصی خواهیم خواست که قیمت های متعارف و معقول را در دستور کار خود قرار دهد، افزود: همه تلاش ها برای ایجاد اشتغال، همگانی کردن اقتصاد و نفع مردم آستارا است. ‌

وی ایجاد مکان های امن و استاندارد برای گذراندن اوقات استراحت و تفریح مردم و گردشگران را ضروری دانست و گفت:  ماندگاری مسافران بسیار اهمیت دارد و ایجاد سواحل زیبا در آستارا با هدف جذب توریسم صورت می گیرد و شهرداری آستارا در این رابطه با استفاده از توان بخش خصوصی ضمن ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران در این بخش برای شهرداری نیز ایجاد درآمد پایدار خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی که در آن بر حمایت و همکاری با بخش خصوصی تاکید شده است، اظهار کرد: تشویق به ایجاد سازه های همسو با طبیعت، جلوگیری از انباشت زباله و آلودگی منطقه و به کارگیری نیروهای بومی از جمله انتظارات شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا از فعالیت بخش خصوصی در زمینه فعالیتهای شهری است.

وظیفه با تاکید بر اینکه هیچ ممانعتی برای ورود خبرنگاران به جلسات شورای اسلامی شهر آستارا وجود ندارد، گفت: خبرنگاران راویان صدیق اخبار هستند و به نظرات این قشر زحمتکش در زمینه توسعه شهری توجه می شود.

در این نشست عرفان جامبر عضو جوان شورای اسلامی شهر آستارا با تاکید بر اجرای سیاست های  کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و رسیدن به اهداف خصوصی سازی و افزایش سطح عمومی اشتغال، خواستار نظارت و دقت نظر بیشتر اعضای شورای شهر و واحد حقوقی شهرداری آستارا بر فرآیند مزایده ها و رعایت قانون و همچنین بررسی دقیق متقاضیان بهربردار بخش خصوصی و اهمیت بومی بودن متقاضیان در جریان واگذاری مدیریت طرح های مهم شهری مربوط به شهرداری آستارا و از جمله طرح ساحلی سفیر امید آستارا شد.

در این نشست همچنین اعضای  شورای اسلامی شهر آستارا با واگذاری مدیریت محل سابق بازار میوه و تره بار شهرداری آستارا و مرکز فعلی نمایشگاه دائمی آستارا به بخش خصوصی جهت راه اندازی بازار روز و عرضه مستقیم و ارزان میوه و تره بار و سایر مایحتاج مصرفی مردم موافقت کردند.

کد خبر 4333424

منبع: مهر

کلیدواژه: آستارا شناگاه های شمال شورای شهر بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز شهرکرد خرم آباد مشهد مواد مخدر بیرجند یاسوج هفته قوه قضاییه سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان

ایسنا/همدان دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان همدان از بازرسی ۴۵۰۰ واحد مشاور املاک در این استان خبر داد و گفت: مشاورین املاک متخلف استان بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

نعمت‌الله رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۲۶۸۸ واحد مشاور املاک در استان اظهارکرد: عدم الصاق جواز کسب در محل، عدم نصب نرخ‌نامه، عدم دریافت کدرهگیری، عدم درج کمیسیون در مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه و دریافت مبالغ اضافی بیشترین تخلفات مشاورین املاک همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از مشاورین املاک از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته تا پایان سال ۴۵۰۰ بازرسی از مشاورین املاک استان توسط اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک صورت گرفت.

رسولی با اشاره به بررسی دفاتر مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه‌های مشاورین املاک افزود: یکی از مشکلات موجود در این زمینه، عدم آگاهی مردم نسبت به نرخ‌های کمیسیون‌هاست به طوری‌که این نرخ در سامانه ۱۲۳ به صورت آنلاین محاسبه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که در راستای احقاق حقوق مردم مبالغ کمیسیون‌های دریافتی توسط مشاورین املاک مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مشاورین املاک ملزم به دریافت کد رهگیری هستند، تصریح کرد: دریافت کدرهگیری از طریق سامانه خودنویس برای عموم مردم آزاد است، مردم می‌توانند به صورت رایگان اجاره‌نامه بنویسند و کد رهگیری دریافت کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان همدان با بیان اینکه فعلاً اجاره نوشتن با خودنویس برای عموم مردم آزاد است، یادآور شد: فعلاً نوشتن مبایعه‌نامه در سامانه خودنویس آزاد نشده است.

وی بیان کرد: سامانه خودنویس به گونه‌ای طراحی شده که قیمت ملک تعیین می‌شود و افراد خارج از چهارچوب نمی‌توانند نرخ تعیین کنند به طوری‌ که سامانه قیمت ملک را به صورت کارشناسی و به‌روز تعیین می‌کند بنابراین امکان افزایش اجاره‌بها به صورت غیرمتعارف وجود ندارد.

رسولی با بیان اینکه براساس قانون ۲۰ درصد افزایش مبلغ اجاره سال گذشته در اجاره‌نامه‌ها باید صورت بگیرد، تأکید کرد: در صورتی‌ که مشاورین املاک کدرهگیری دریافت نکنند و مبلغ بالاتر از این میزان درخواست کنند، طبق قانون به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان