Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-09@02:16:52 GMT

هرگز آب پنیر را دور نریزید!

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۸۰۸۷

هرگز آب پنیر را دور نریزید!

به گزارش پارس نیوز، 

 

در گذشته از آب پنیر جز نگهداری پنیر استفاده ی دیگری نمی کردند ولی در سال های اخیر آب پنیر کاربردهای بسیاری را پیدا کرده است. آّ پنیر دارای ویتامین می باشد و به همین دلیل توصیه می شود برای کسانی که مشکلی با شوری آب پنیر ندارنداز آن استفاده کنند. پس به دلایلی که در ادامه می گوییم هرگز آب پنیر را دور نریزید!

در فرآیند تهیه پنیر،آب پنیر و در تهیه کره،دوغ کره به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماست نیز معمولا از انعقاد و لخته شدن تمامی شیر حاصل می‌شود اما گاهی ممکن است در اثر تکان یا جابه‌جایی ظروف یا دست‌خوردگی آب بیندازد...

اما در پاسخ به این پرسش که آیا آب پنیر،آب ماست و دوغ کره از حیث تغذیه‌ای ارزشی دارند،باید بگوییم،بیشترین ارزش را در بین سه ماده فوق دوغ کره یا پس‌آب کره دارد که در گذشته دور ریخته می‌شد اما امروزه در صنایع لبنی بازیابی و از آن استفاده می‌شود.

*دوغ،کره حاوی مقدار کمی کلسیم و پروتئین و مقداری ریبوفلاوین و سایر ویتامین‌های گروه B است.

*آب پنیر و آب ماست نیز کلسیم و پروتئین چندانی ندارند اما از حیث ریبوفلاوین و دیگر ویتامین‌های گروه B نسبتا غنی هستند و بهتر است از آنها استفاده شود. البته آب پنیر به سبب آنکه مقداری نمک دارد شاید برای همه قابل استفاده نباشد.در هر حال از این مواد می‌توان در تهیه غذاها مثلا آش و سوپ یا سایر غذاهای پختنی استفاده کرد.

یادتان نرود که در بین لبنیات،شیر سرآمد است و پس از آن ماست،‌پنیر و کشک قرار می‌گیرند.خامه و کره هم گرچه جزو لبنیات طبقه‌بندی می‌شوند ولی عمدتا تامین‌کننده چربی هستند و پروتئین، کلسیم و ویتامین چندانی ندارند بنابراین نباید آنها را جایگزین شیر و ماست کرد. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویتامین شیر لبنیات شیر لبنیات ویتامین آب پارس پنیر پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شی در صربستان: هرگز بمباران سفارت چین در بلگراد توسط آمریکا را فراموش نمی‌کنیم

شی جین‌پینگ در سفرش به صربستان گفت، چین هرگز بمباران مرگبار سفارتش در بلگراد را توسط نیروهای ناتو فراموش نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در مقاله‌ای برای روزنامه «پولیتیکا» که قدیمی‌ترین روزنامه صربستان است، نوشت: «۲۵ سال قبل ناتو سفارت چین در یوگسلاوی سابق را بمباران کرد که در نتیجه آن سه خبرنگار چینی کشته شدند. ما نباید این واقعه را هرگز فراموش کنیم. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که چنین تاریخ تراژیکی دوباره تکرار شود.»

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، در جریان بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ توسط ناتو، موشک‌های آمریکایی سه خبرنگار چینی را کشتند که بعدا کاخ سفید آن را اشتباه دانست و تقصیر را به گردن نقشه‌های غلط انداخت.

این رویداد به اعتراضات گسترده ضد آمریکایی در سراسر چین و از دست رفتن اعتماد پکن به گروه‌های تحت رهبری آمریکا مانند ناتو منجر شد.

سفر شی جین‌پینگ به صربستان ۲۵ سال پس از این بمباران و بخشی از سفر سه روزه خود پس از فرانسه و مجارستان است.

وی قرار است در این سفر کشورهای اروپایی را متقاعد کند که اقتصاد بزرگ چین آنقدر بزرگ است که نمی‌شود از آن چشم پوشی کرد.

روابط بین چین و صربستان که عضوی از اتحادیه اروپا به شمار نمی‌رود، در دوران ریاست جمهوری شی جین‌پینگ تقویت شده است.

وی در مقاله خود برای این روزنامه قدیمی چاپ صربستان همچنین نوشت، دوستی بین پکن و بلگراد از قدیم است اما می‌شود که قوی‌تر و مستحکم‌تر شود.

رئیس جمهور چین همچنین نوشت: «مردم چین به صلح ارج می‌نهند اما هرگز تراژدی‌هایی مانند بمباران سفارت چین در یوگسلاوی را فراموش نمی‌کنند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوشحالی معروف به رئال برگشت: این صندلی ماست! (عکس)
  • لازانیا رژیمی را به این روش بپزید + طرز تهیه سه مدل لازانیا
  • شی در صربستان: هرگز بمباران سفارت چین در بلگراد توسط آمریکا را فراموش نمی‌کنیم
  • مصر: اسکله آمریکا هرگز جای گذرگاه رفح را نمی‌گیرد
  • طرز تهیه ماست و خیار ویژه، خوشمزه‌ترین ماست و خیار عمرتان!
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • عدم صدور ویزا همچنان مشکل جدی ماست/ المپیک را قطعی شده می‌دانم
  • بن غفیر: حماس در حال بازی دادن ماست
  • علی دایی در نوکمپ؛ فرگوسن در جام جهانی
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)