Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مخالفت رهبر معظم انقلاب با برپایی آیین شکرگزاری سلامت برای ایشان

رهبر معظم انقلاب اسلامی با برگزاری مراسم شکرگزاری سلامتی ایشان در سالگرد حادثه ۶ تیر مخالفت کردند. در پی انتشار اخباری در رسانه‌ها درباره برپایی «مراسم شکرگزاری سلامتی رهبری» به مناسبت سالگرد سوءقصد به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیغامی شفاهی در خصوص چنین مراسم‌هایی، خطاب به برگزارکنندگان فرمودند: «بگویید مراسم شکرگزاری لازم نیست. مرا در دلتان دعا کنید.» حضرت آیت الله خامنه‌ای در ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند.

ذوالنور: اینکه فکر کنیم همه معترضان کف خیابان ضدانقلابند، اشتباه است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران وفادار به انقلاب اسلامی که شامگاه چهارشنبه در مصلی شهر کرج برگزار شد درباره مشکلات و معضلات اقتصادی در جامعه نیز عنوان کرد: مسئولان باید ابتدا خودشان را در معرض مشکلات در بطن اجتماع قرار دهند و اینکه فکر کنیم همه مردمی که اعتراض دارند و به کف خیابان می‌آیند ضد انقلاب هستند یک تفکر اشتباه است، زمانی که جوانی به سن بلوغ رسیده و توان ازدواج ندارد دچار افسردگی می‌شود و بیکاری در جوانان نیز سبب فتنه می‌شود./تسنیم

قیمیت عجیب بلیط‌های مسکو-تهران

افزایش سرسام آور قیمت بلیت هواپیما از روسیه به ایران، مسافران جام جهانی را با مشکل روبرو کرده است. با حذف تیم ملی ایران از جام جهانی تقاضای بلیت هواپیما برای برگشت از روسیه به تهران افزایش داشته است. موجی از مسافران ایرانی روسیه در انتظار برگشت به ایران هستند و همین امر باعث شده که کمبود پرواز منجر به افزایش قیمت بلیت مسکو به تهران شود. در حال حاضر بلیت مستقیم تنها ایرلاین ایرانی از مسکو به تهران که قیمت آن در شرایط عادی حدود یک میلیون تومان بوده به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

آملی لاریجانی: با دستگاه قضایی که امام بر آن تاکید می‌کردند فاصله داریم

آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با امام راحل (ره) اظهار کرد: اگر ما ملحوظ بداریم مواردی مثل نزدیک شدن به عدالت و حل خصومت به صورت عادلانه را، از ابتدای انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی دستگاه قضایی در سیر کمالی بوده زمانی میزان مراجعه مردم به دستگاه قضایی کمتر بود. الان بیش از ۱۶ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی شده و تعداد قضات ۱۱ هزار قاضی است. رسیدگی توسعه پیدا کرده و نظارت‌های دستگاه قضایی فراتر و موسع‌تر از ابتدای انقلاب شده است. وی در رابطه با بحث حقوق عامه، گفت: در حال حاضر حقوق عامه مورد توجه قرار گرفته است و به وظایف دستگاه قضایی به طور فزاینده توجه شده و نیروی بیشتری گذاشته شده است. سیر دستگاه قضایی به طرف کمال بوده است. گرچه از نقطه نهایی که امام راحل بر آن تاکید می‌کرد و اصول قانون اساسی تاکید دارد فاصله داریم.

تاکنون سه بار نامه برای طرح استیضاح وزیر کشور امضا شده، اما امضا‌ها پس گرفته شد

پروانه سلحشوری درباره جمع‌آوری امضا و مطرح کردن استیضاخ وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای در خصوص استیضاح وزیر کشور از سوی نمایندگان امضا شده بود اما برخی از همکاران امضای خود را پس گرفتند و حتی به من هم اصرار کردند که امضایم را پس بگیرم که پس نگرفتم. وی گفت: این سومین بار است که بحث استیضاح وزیر کشور مطرح می‌شود، اما هیچ‌کدام به صحن نمی‌رسد. سلحشوری در ادامه افزود: نمایندگانی که امضا جمع می‌کنند و یا سوالی را از وزرا می‌پرسند، اما بعد آن را پس می‌گیرند مجلس را بی‌اعتبار می‌کنند./روزنامه آرمان

حمله علی کریمی به فردوسی‌پور و کی‌روش

علی کریمی در دو پست جداگانه به مصاحبه جنجالی کی‌روش در برنامه فردوسی‌پور واکنش نشان داد و از برانکو حمایت کرد.

دادستان تهران: مهدی جهانگیری با قرار وثیقه آزاد است

عباس جعفری دولت آبادی روز پنجشنبه در حاشیه تجدید میثاق دستگاه قضایی با امام راحل به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در مورد حضور جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهوری در همایش های اقتصادی و عرصه عمومی گفت: کار پرونده این فرد در حال انجام است و زمانی که تمام شد، اطلاع می‌دهیم؛ این پرونده درحال کارشناسی است. این فرد اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

پیام رسان سروش دیگر مجانی نیست !

یکی از شعارهایی که پیام رسان سروش روی تبلیغات خود مانور می‌داد، رایگان بودن حجم مصرفی اینترنت کاربران در محیط این پیام رسان بود که همین موضوع باعث جذب کاربران بسیاری برای این پیام رسان بومی شد. البته رایگان بودن دانلود و آپلود در سروش باعث شد که حداکثر حجم فایل‌های تبادل شده در این پیام رسان از 1 گیگابایت به 50 مگابایت رسید و حالا جدا از این محدودیت، اعلام شده که به طور کلی طرح اینترنت رایگان برای کاربران سروش منتفی شده است. از روزهای اول تیرماه جاری کاربران در شبکه‌های اجتماعی درباره کم شدن حجم اینترنتشان توسط پیام رسان سروش پست‌هایی منتشر ساختند که در نهایت بعد از گذشت نزدیک به یک هفته مشخص شد که بدون اطلاع قبلی به کاربران، این ویژگی سروش در همه اپراتورها حذف شده است. این در حالیست که «میثم سیدصالحی» مدیرعامل کنونی سروش پیش‌تر در توییتی اعلام کرده بود تمامی مبلغ 5 میلیارد وام دولتی را یکجا به اپراتورهای موبایل اعطا کرده تا بتواند از حجم اینترنت رایگان برای کاربران سروش استفاده کند و از پهنای باند رایگان آنها استفاده نمایند./ تجارت‌نیوز

سال ۹۱ چرا همه ساکت بودند؟

سال 91 در اوج بی‌کفایتی مسئولین اقتصادی و هرج و مرج سیاست خارجی و سر پیچی رئیس‌جمهور وقت از همه قواعد حکومتی و یکه تازی مطلق، نه از دستگاه قضایی و دادستان کل صدایی بلند شد، نه مجلس دولت را به استیضاح تهدید کرد و نه نظامی‌ها از فواید جایگزینی حرفی زدند. تنها تفاوت مهمی که هست مردم حالا بیدار شده‌اند.برای همین درحالی که از رئیس‌جمهور منتخب خود دفاع می‌کنند، دقیقاً از قوه قضائیه و مجلس و نیروهای امنیتی و نظامی انتظار دارند، همکاری کنند تا ریشه این شجره خبیثه کنده شود و عاملان اصلی ایجاد بحران مصنوعی ارز و سکه، سریعاً شناسایی و مجازات شوند و مانند شش سال قبل سراغ چهارتا آفتابه دزد نروند و تهدیدات شداد و غلاظ خود را به رخ گردن کلفت‌های پشت پرده بکشند و از یاد نبرند که مبارزه با معلول، علت را ریشه‌دارتر می‌کند.سوال مهم اینکه وزارت اطلاعات و کشور و نیروی انتظامی، اختیارات و توان خود را برای چه زمانی ذخیره کرده‌اند؟ چرا با تمام قدرت به این صحنه نمی‌آیند تا مخالفان دولت مجال مانور دادن و طلبکاری و شماتت آنها را پیدا کنند. وقت عمل است؟ بدخواهان را نا امید و ملت را امیدوار سازید/ روزنامه جمهوری اسلامی

تکذیب خبر ممنوع‌التصویری علی ‌انصاریان و مجید یاسر

حامد جوادزاده؛ تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «زابیواکا» خبر ممنوع التصویری مجریان برنامه‌اش را تکذیب کرد.حضور علی انصاریان در یک برنامه اینترنتی، حواشی زیادی به همراه داشت از نام بردن یک خواننده لس‌آنجلسی تا انتقاد از مسئولان بابت مشکلات مردم باعث شد خبر ممنوع التصویری این بازیکن قوت گیرد/باشگاه خبرنگاران

برخی اسب را برای دشمن زین می‌کنند

معصومه ابتکار گفت: کسانی که مباحثی چون عدم کفایت یا انتخابات زودهنگام را مطرح می‌کنند، واقعاً دنبال چه هستند؟ آنان باید پاسخ دهند که دولت در این مواجهه با این شرایط چه باید می‌کرد که نکرد؟ رئیس جمهوری چه باید می‌کرد که نکرد؟/ایران

پیش بینی رویترز از اقتصاد ایران چیست؟

خبرگزاری رویترز گزارش داد: با توجه به مقدار قابل توجه ذخیره ارزی ایران، این کشور می تواند تحریم های جدید آمریکا را بدون بروز هرگونه بحرانی در پرداخت های خارجی خود پشت سرگذارد.صندوق بین المللی پول در ارزیابی ماه مارس (فروردین 97) خود ذخیره ارزی دولت ایران را 112 میلیارد دلار تخمین زده که به صورت مازاد حساب جاری است و این رقم نشان می دهد که تهران فشار تحریم های دور جدید آمریکا را به راحتی پشت سر خواهد گذاشت

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: این ویژه برنامه با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مردم  برگزار می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده افزود: این مراسم روز دوشنبه دهم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در آن از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی نیز از مهمانان این مراسم هستند.

وی گفت: مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانه‌های مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی از ویژه برنامه‌های این مراسم است و در پایان، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.

رئیسیان زاده گفت: در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که درزمینه  تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی ازهمه کارگران تجلیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی