Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از اجرای موفق طرح گشت بسیج محله محور خبر داد و گفت: اجرای این طرح از سال گذشته آغاز و موجب ایجاد احساس امنیت و رضایتمندی مردم شده است. ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ استانها همدان نظرات

سرهنگ محمود بداغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: اجرای طرح جوانه‌های صالحین همزمان با سراسر کشور در کبودراهنگ آغازشده و تا شهریور ادامه دارد که 20 پایگاه مقاومت بسیج شهری و روستایی میزبان این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شهرستان و با هدف ارتقاء سطح آگاهی، بصیرت افزایی و آموزش مهارت‌های لازم اجراشده که آموزش قرآن، احکام، قرائت صحیح نماز، کلاس‌های هنری مانند صنایع‌دستی و گسترش سبک زندگی ایرانی-اسلامی از مهم‌ترین رشته‌های آموزشی آن به شمار می‌رود.

بداغی با اشاره به اهداف اجرای طرح جوانه‌های صالحین بیان کرد: تربیت انسان‌های مؤمن و کارآمد، ایجاد انسجام در بین جوانان، گسترش فرهنگ غنی قرآن و اهل‌بیت(ع) و تبیین فرمایشات رهبری با محوریت مسجد در بین مردم و مقابله با هجمه‌ها و جنگ نرم دشمن از مهم‌ترین اهداف این برنامه بوده که امسال با شعار "رشد و بالندگی در پرتو قرآن و مسجد با حمایت از کالای ایرانی" انجام‌شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که 2 هزار و 500 نفر از جوانان و نوجوانان کبودراهنگ از بسیج محلات، مساجد و جامعه زنان در پایگاه‌های اوقات فراغت بسیج ثبت‌نام کنند.

130 شغل با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کبودراهنگ ایجاد شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کبودراهنگ با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی شهرستان هم مطرح کرد: در سه ماهه نخست سال 97 دوره‌های آموزشی-مهارتی به منظور توانمندسازی زنان خانه‌دار در دو روستای کبودراهنگ برگزارشده که 40 نفر در آن شرکت کرده‌اند.

بداغی از اعطای 50 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان خبر داد و گفت: این رقم از محل سهمیه سال گذشته به 4 نفر برای ایجاد شغل در رشته‌های پرورش قارچ خوراکی، ماهی، دام و ایجاد صنایع تبدیلی داده‌شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه سال 97 هنوز اعلام‌نشده، بیان کرد: کاهش مقدار سهمیه از مشکلات این حوزه است، اما با این وجود سال گذشته نزدیک به 600 میلیون تومان وام به 42 پرونده با اشتغال‌زایی 130 نفری تعلق‌گرفته است.

بداغی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی برای خدمت به محرومان هم افزود: اعزام یک گروه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، زیباسازی، رنگ‌آمیزی و دیوارکشی مدارس مناطق محروم به کمک دانش آموزان حاضر در طرح هجرت، لای روبی قنات و ساخت آشپزخانه و سرویس بهداشتی برای مسجد روستای "دالی پو" از روستاهای دوردست کبودراهنگ در سه‌ماهه امسال انجام‌شده است.

وی بیان کرد: در این مدت با هدف افزایش وسعت فضای سبز شهرستان 30 هزار اصله نهال میوه در 10 روستا به همت بسیجیان کاشته شده است.

بداغی مطرح کرد: اعزام روحانی به روستاها از دیگر خدمات بسیج سازندگی کبودراهنگ برای خدمت به محرومان بوده و 5 روحانی مستقر علاوه بر برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و کمک به آبادانی روستا را انجام می‌دهند.

وی از آغاز فصل جدید اردوهای جهادی با فرارسیدن فصل تابستان خبر داد و گفت: در سه‌ماهه دوم سال گروه‌های مختلف دانشجویی، محلات و دانش‌آموزی با حضور در مناطق محروم اقداماتی چون بهسازی روستا، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی و ساخت مسکن برای افراد محروم را انجام می‌دهند.

رضایت‌مندی مردم از طرح گشت محله محور

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از اجرای موفق طرح گشت بسیج محله محور خبر داد و گفت: اجرای این طرح از سال گذشته آغاز و موجب ایجاد احساس امنیت و رضایتمندی مردم شده است.

بداغی اعلام کرد: کاهش سرقت و معضلات اجتماعی از نتایج این طرح است که به وسیله تیم‌های گشت در طول شبانه‌روز انجام‌شده و دوره‌های آموزشی لازم هم برای تیم‌های گشت با حضور نمایندگان ناجا و دادگستری برگزارشده است.

وی افزود: اولویت اجرا با پایگاه‌های شهری است و اکنون شهر کبودراهنگ، شیرین سو و گل‌تپه و برخی روستاها تحت پوشش طرح قرار دارد و به دنبال گسترش محدوده اجرایی آن هستیم.

انتهای پیام/ش

R41405/P1015135/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد

قاسم لالائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با همکاری نیروی انتظامی فولاد محله متوجه حضور کامیونت مشکوک شدند، ابراز داشت: بازرسی از این خودرو منجر به شناسایی دو تن چوب تاغ شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نبود مدارک معتبر راننده دستگیر شد، افزود: چوب‌های تاغ به اداره منابع طبیعی منتقل و خودرو نیز روانه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه با هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می‌شود، ابراز داشت: حفظ منابع طبیعی در ادامه حیات انسان در کره زمین اثرگذار است لذا همه در برابر حراست از آن مسئول هستند.

لالائیان در ادامه اضافه کرد: تخریب هر گونه حیاتی در عرصه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند که در بسیاری از موارد جبران آن با چالش‌ها و هزینه کردهای بسیار همراه است.

وی افزود: وجود گونه‌های مختلف گیاهی تثبیت خاک را به دنبال دارد که در صورت حذف آنها باعث شکل‌گیری غبار و کوچ اجباری و بروز ناامنی خواهد شد لذا باید با تخریب کنندگان منابع طبیعی برخوردهای لازم صورت گیرد.

کد خبر 6095065

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید رنجنوش بر روی دستان کبودراهنگی ها
  • تشییع لاله فاطمی بر روی دستان مردم ویان و کبودراهنگ
  • حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در محله ۳۸ منظریه
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم