Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی‌خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران و واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اهدای کاپ و مدال‌های تیم‌های ایرانی در مسابقات ربوکاپ 2018 کانادا به آستان رضوی گفت:حمایتی که دکتر ولایتی و دکتر رهبر در دو سال گذشته از ما داشته‌اند بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم اهدای مدال‌های تیم‌های ایرانی شرکت کننده در مسابقات جهانی کاناد به موزه آستان قدس رضوی بعدازظهر پنجشنبه در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی موسی‌خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران و واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با اشاره به سابقه اهدای مدال‌های مسابقات رباتیک به موزه حرم رضوی گفت: از مسابقات سال 2006 دانشجویان ربوکاپ نیت کردند مدال‌های خودشان را به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم کنند.

وی افزود: در مسابقات امسال بیش از 400 تیم از 40 کشور مختلف جهان حضور داشتند که ایران به عنوان پرافتخارترین کشور و واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بهترین دانشگاه مسابقات انتخاب شدند. همچنین بانوی محجبه‌ای از دانشگاه صنعتی شریف عنوان بهترین شرکت کننده خانم این مسابقات را بدست آورد.

رئیس واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کشور کانادا امسال به ما ویزا کم داد و تیم‌های ما بعضاً با دو نفر وارد مسابقات شدند. به همین دلیل بعضی از اعضا با ارتباط اینترنتی تیم‌ها را همراهی می‌کردند. بچه‌ها برای اینکه به فینال برسند شب نمی‌خوابیدند.

وی در ادامه با تشکر از حمایت‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایتی که جناب دکتر ولایتی و دکتر رهبر در دو سال گذشته از ما داشته‌اند بی‌سابقه است. رئیس دانشگاه آزاد پیگیر جذب بچه‌ها در دانشگاه آزاد هم هستند.

موسی‌خانی با اشاره حمایت‌های مقام معظم رهبری از دانشمندان جوان کشور به خصوص رشته رباتیک اظهار داشت: رهبر انقلاب در سطوح بالاتری از ما حمایت کردند و جوانان ما باید قدردان چنین رهبری باشیم.

رئیس کمیته ملی رباتیک کشور در ادامه به اهمیت علم رباتیک و هوش مصنوعی در رشد صنعتی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: محوریت دانش جدید رباتیک و هوش مصنوعی است. باید به این علوم توجه شود تا کالای ایرانی بتواند با کالای خارجی رقابت کند.

وی با اشاره به نسبت کارگر و ربات در مجموعه‌های صنعتی کشورهای پیشرفته گفت: این نسبت در ایران بسیار ناچیز است. استفاده بیشتر از ربات در صنعت به معنی بی‌کار شدن کارگرها نیست بلکه کیفیت تولید را بالا می‌برد و آنها رقابت‌پذیر می‌کند.

رئیس واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروزه رباتیک در صنایع نظامی، بازی، خودرو و لوازم خانگی نقش مهمی ایفا می‌کند.

موسی‌خانی با اشاره به علاقه دانشجویان ایرانی به رشته رباتیک و هوش مصنوعی گفت: دانشجویان بسیاری در ایران علاقه‌مند به رباتیک و هوش مصنوعی هستند. یک موسسه امریکایی در تحقیقی اعلام کرده ایران می‌تواند در آینده کشوری پیشرفته شود. دلیل آنها برای این پیش‌بینی علاقه جوانان ایرانی به آموزش عالی و رشته‌های پرکاربرد در آینده صنعتی جهان بوده است.

وی با اشاره پیشرفت‌های صنعتی کشور افزود: الآن هم در صنایعی مانند الکترونیک و مهندسی پزشکی تولیدات ایرانی را به خارج صادر می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی رباتیک ادامه داد: کشورهای مختلفی حتی برخی کشورهای کوچک منطقه که علاقه ندارم اسم آنها را ببرم، هدف‌گذاری کرده‌اند که در سال‌های آینده یک میلیون فارغ التحصیل رباتیک و هوش مصنوعی داشته باشند و حتی وزارتخانه هوش مصنوعی تشکیل داده‌اند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 

ایسنا/آذربایجان شرقی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات بین المللی، یک تیم رباتیک از آذربایجان شرقی به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ راه یافت. 

تیم رباتیک دبیرستان فرزانگان ۴تبریز به مربیگری سهیل شیخ احمدی و دستیارانش نوید اخوان، مسعود طهماسبی فرد و بهیاد زرنقی با عنوان «فیویورسا» که شش نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم ریاضی و فیزیک به اسامی آسمان محمدی، اسرا حلمی، لیلا پورخدایی، آرمیتا شهیم، ثمین اکرامی و کیمیا منفرد اعضای تیم می‌باشند که به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند راه یافت. 

تیم «فیویورسا» در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در فروردین ماه گذشته با کسب مدال نقره برتری خود را در مقابل تیم‌های قدرتمند و با تجربه پایتخت به نمایش گذاشتند و جزو ۹ تیم برتر سهمیه اعزام به مسابقات بین المللی ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند را دریافت کردند. 

دختران تبریزی برای اولین بار در تاریخ مسابقات رباتیک به عنوان نماینده کشور ایران از آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی رباتیک با رقبای خود از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازند. 

مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود و ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات بین المللی آزاد ایران به‌عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات به هلند اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای دفاع از غزه/«ما آزاد نیستیم!»
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای غزه/ «ما آزاد نیستیم!»
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود