Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصادف با فرارسیدن رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)،مهدی راضی نژاد ضابط آستان حرم  عبدالعظیم حسنی (ع)، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این‌باره گفت: آنچه در تاریخ درباب حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آمده است، همزمان با امامت موسی ابن جعفر به دنیا آمده بودند و محضر سه امام بزرگوار را درک کردند و هجرتشان به دستور امام هادی (ع) از مدینه به ری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره شجره آن حضرت، عبدالعظیم حسنی (ع) به واسطه چهار امام معصوم نسبشان به امام حسن مجتبی(ع) می رسد. البته باید درنظر داشت که حضور عبدالعظیم (ع) در شهر ری به دلیل حکومت آن زمان مخفیانه بوده، اما چون ایشان به عنوان نماینده امام هادی (ع) در ایران بودند، بسیاری از سوالات شیعیان را پاسخ می دادند و از محدثین جلیل القدر بودند.

وی درادامه با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، احادیث بسیاری را از امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی(ع) نقل کرده است، بیان کرد: یکی از ویژگی هایی که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را نسبت به سایر امامزادگان ممتاز کرده، ثواب زیارت ایشان است که این مدال افتخار را در آن زمان امام هادی(ع) به حضرت سیدالکریم (ع) می دهد. نقل شده است شخصی در آن زمان از ری به عتبات عالیات به زیارت امام هادی (ع) می رود و سوالات خود را از این امام همام جویا می شود. امام هادی (ع) از او می پرسند: اهل کدام دیار هستید؟ آن شخص می گوید: «اهل ری هستم.» در این جاست که امام هادی (ع) این مدال افتخاری ثواب زیارت را به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می دهدند و می فرمایند :«من زار قبر عبدالعظیم الحسنی بِرِیْ، کمن زار الحسین بکربلا». به این معنی که اگر کسی قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را زیارت کند، به مثابه کسی که قبر جدم حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده است.

مدیر ضابط آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، با اشاره به فراضی از زیارت نامه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، درخصوص استقبال مردم از حرم این حضرت شریف افزود: دراین چند سال اخیر که آیت الله محمد ری شهری به آستان آمده است، استقبال و خدمت رسانی زائران خیلی خوب است. در بین طرح های صورت گرفته، بین الحرمینی مابین حرم حمزه سیدالشهدا (ع) و عبدالعظیم حسنی ساخته شد و خوشبختانه با آماری که ما تا امسال بدست آوردیم، سالانه 15هزار زائر به آستان عبدالعظیم حسنی (ع) مشرف می شوند و فکر می کنم بعد از حرمین امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، پر زائرترین آستان این مرقد شریف باشد.

راضی نژاد در پایان با اشاره به توصیه‌ای از مقام معظم رهبری و آیت الله خوش وقت، درخصوص شأن و منزلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، خاطرنشان کرد: به عقیده من هنوز هم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تهران غریب هستند، تعبیری مقام معظم رهبری دارند که می فرمایند:« آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به واسطه قبر این حضرت عظیم الشأن قبله تهران است.» و در توصیه آیت الله خوش وقت بیان می کند:«اگر مردم تهران هفته‌ای یکبار به زیارت عبدالعظیم حسنی (ع) نیایند، در حق حضرت جفا کردند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار حضرت عبدالعظیم حسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین ، محمود نژاد گفت: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

او با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت گفت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

اولین عکس از درب طلای حرم امام رضا (ع) منتشر شد

معاون آستان حضرت معصومه (س) افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه‌های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

کد خبر 849497 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم حضرت معصومه (س) امام رضا

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا