Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@01:43:26 GMT

۲ درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می دهند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۰۲۷۸

۲ درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، کرم علی قندالی شامگاه پنجشنبه در نخستین همایش جشنواره روستایی عشایری در ییلاقات دیزاب شهرستان طارم گفت:  عشایر نقش بسیار مهمی در تولید دارند و نباید از این‌ها غفلت کرد.

وی اظهار کرد: در برخی از جاها غفلت کرده و تعریف درستی از فعالیت‌های مربوط به عشایر نداشته‌ایم و در کجای دنیا می‌توان مردمی پیدا کرد که به‌صورت خودجوش در سطح کشور حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران بابیان اینکه باید مردم را حفظ کنیم، ابراز کرد: باید ظرفیت‌سازی کنیم و از تکنیک‌ها و علم روز استفاده کنیم و بهره‌وری را بالا ببریم.

قند الی تأکید کرد: عشایر به لحاظ فرهنگی و به لحاظ کاری پرتلاش هستند و پایگاه‌هایی برای امنیت کشور می‌باشند و باید به این مردم توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اشتغال و تولید در جامعه از اهم سیاست‌های پیش روی کشور است و ما باید از هر نوع امکاناتی که وجود دارد، ظرفیت‌سازی کنیم، گفت: در حال حاضر  ۲۵ درصد از تولیدات گوشت کشور مربوط به عشایر است، ۳۵ درصد صنایع‌دستی و ۲۸ درصد تولید دام سبک کشور توسط عشایر صورت می‌گیرد این در حالی است که تنها ۲ درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان عشایر ایران ابراز کرد: عشایر یک جمعیت مولد و کم‌توقع و کم‌هزینه هستد و بانوان عشایر ایران ظرفیت بسیار بالایی دارند و بااینکه کار کردن در این مناطق بسیار سخت است ولی بانوان نقش بسیار مهمی دارند و عشایر بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند.

قند الی با بیان اینکه در استان زنجان پتانسیل خوبی در بخش عشایری وجود  دارد،  گفت: باید از این فرصت به خوبی استفاده کرده و از فرصت های موجود در راستای تقویت اقتصاد جامعه استفاده کنیم.

کد خبر 4333491

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال روستا گرگان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز شهرکرد خرم آباد مشهد مواد مخدر یاسوج بیرجند هفته قوه قضاییه سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ افشین محمدی  با بیان اینکه اکنون  ۵ درصد اهدا کنندگان خون را بانوان تشکیل می‌دهند درحالی که در شرایط بحرانی همچون دوران دفاع مقدس بانوان ۳۰ درصد از مجموع اهداکنندگان را تشکیل می‌دادند.


او تصریح کرد: ترس از سوزن زدن، مشغله کاری بیشتر خانم‌ها و همچنین شرایط فیزیولوژی آنها دلایلی است که مشارکت بانوان را کمتر کرده که البته این افراد ضرورت حضور خود را حس نمی‌کنند که در این صورت حتما مشارکت آنها بیشتر می‌شد.

محمدی با اشاره به اینکه ضروری است  فرهنگ سازی اهدای خون را در کشور جا بیاندازیم، افزود: مراجعه کنندگان نگران سلامتی خود نباشند چرا که قبل از خونگیری کسانی را که دچار کمبود آهن و کمبود خون هستند شناسایی می‌کنیم و اجازه اهدای خون را به این افراد نخواهیم داد.

دیگر خبرها

  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون