Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ما در استان در آمار بیکاری با بیش از ۱۷۲ هزار بیکار، رتبه اول در کشور را داریم که هر سال بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به آن اضافه می‌شود.

طارق کعب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: زلزله غرب کشور و عملکرد ضعیف ستاد مدیریت بحران در هماهنگ کردن جریان کمک‌رسانی، اتفاق هشداردهنده‌ای است و بیم تکرار آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مدیریت بحران از آمادگی کامل برای مواجهه با زلزله برخوردار بود، می‌توانست در همان چند ساعت اول وقوع زلزله که به عنوان زمان طلایی برای امدادرسانی شناخته می‌شود، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و از وقوع تلفات بیشتر جلوگیری کند، اما این سازمان به دلیل عملکرد ضعیف در بحران و عدم اثبات کارآمدی خود، نتوانست رهبری مدیریت بحران را در دست بگیرد.

وی افزود: طبیعی است که وقتی سازمانی می‌خواهد به یک منطقه بحران‌زده کمک کند، ولی می‌بیند که ستاد مدیریت بحران در آن منطقه از علم کافی برای مدیریت بحران برخوردار نیست، ترجیح می‌دهد خودش اقدام کند و با ستاد مدیریت بحران هماهنگ نباشد، چون می‌ترسد که زمان و انرژی‌اش هدر برود و خروجی کار هم مطلوب از آب درنیاید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه افزود: پس از وقوع زلزله، مسئولان و مدیران استانی دچار یک غافلگیری دست کم چند ساعته شدند. شاید یکی از مهمترین دلایل این غافلگیری کوتاه مدت، اما مهم، اطلاع رسانی نادرست اولیه در باره کانون زلزله بود؛ که به اشتباه سلیمانیه عراق عنوان شد. به نظر می‌رسد مسئولان ابتدا تصور کردند که با توجه به دور بودن کرمانشاه از کانون زلزله، خسارت جدی به استان وارد نشده و همین موضوع سبب تاخیر در آغاز عملیات امداد و نجات شد. به نظر شما چرا چنین اتفاقی رخ داد و آیا با توجه به وجود وسایل ارتباطی متعدد و امکان اطلاع رسانی سریع از تمام نقاط استان، چنین رخدادی پذیرفته شده است؟

کعب گفت: ضعف مدیریت بحران موجب تجمع مردم، سختی تردد، کمبود آب آشامیدنی، توزیع نامطلوب کمک‌های مردمی، سر درگمی هلال احمر در منطقه و طرح این سئوال که اگر زلزله مشابهی صورت گیرد واقعا چه تدابیری به کار می‌رود که این مشکلات تکرار نشود، شد؛ از آنجا که خود رئیس جمهور می‌گوید این دولت، دولت آزادی بیان است، چه دلیلی برای ضعف مدیریت بحران در منطقه وجود دارد؟

وی خاطرنشان کرد: مشکلات استان فراتر از استان‌های دیگر است و این نیاز به توجه بیشتر مسئولین در این زمینه دارد. مشکلات عدیده استان لازمه اش خستگی ناپذیری مسئولین و کم خوابی آنان است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه بیان داشت: وضعیت أسف بار بیکاری، تعطیلی شهرک‌های صنعتی، وضعیت کوله بران، عدم استفاده ازجوانان تحصیل کرده استان، پلمپ چاه ها، نامطلوب بودن معیشت مردم و فراوانی حاشیه نشینی از مسائل و مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد.

کعب تصریح کرد: استاندار می‌گوید مدیران استان بر خلاف تمام دنیا برای کار نکردن دور هم جمع می‌شوند و حضور ایشان در خط مقابله با کم کاری مسئولین قابل تقدیر است، ولی کافی نیست.

وی در ادامه گفت: وضعیت نامطلوب کشاورزی و عدم استفاده درست از پتانسیل استان در زمینه کشاورزی، از بین بردن جنگل-های بلوط برای تهیه و فروش زغال، عدم پوشش شبکه‌های صدا و سیما در بسیاری از مناطق که موجب روی آوردن مردم به ماهواره شده است، از عمده مشکلاتی است که ما در استان با آن روبرو شده ایم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان داشت: گاهی از طرف بخش استانداری به اشخاص که در حال خدمت رسانی هستند فشار وارد می شود که ظواهر امر، دلیل آن را منتقد بودن آن‌ها نسبت به عملکرد دولت نشان می‌دهد، در صورتی که شخص رئیس جمهور دولت را دولت آزادی بیان می‌نامد.

کعب در ادامه تصریح کرد: وضعیت کشور شرایطی ایجاد کرده است که باید مسئولان کمتر بخوابند و بیشتر کار کنند.  ما در استان با بیش از ۱۷۲ هزار بیکار، رتبه اول را در کشور داریم و هر سال بیش از ۷ هزارو ۵۰۰ نفر به آن اضافه می‌شود.

  وی خاطر نشان کرد: این اتفاق با پلمپ چاه‌های مجوز دار و ممنوعیت کولبری بیشتر هم شده است. از سوی دیگر شرکت‌هایی که در استان دایر می‌شود جذب نیرویش از داخل استان نیست و بیشتر استخدام‌های آن از بیرون از استان صورت می‌گیرد. این در حالی است که استاندار اعلام کرده که در استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار شغل ایجاد شده است و ما می‌خواهیم بدانیم این تعداد در چه مشاغلی مشغول به کار شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه در ارتفاعات هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند.

 حامد یزدی مهر، بعد از ظهر چهارشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنین ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه‌های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیندیشند.

یزدی مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب روها، نیز تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود