Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-علیرضا صادق‌آبادی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به این که فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس امروز با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد، اظهار کرد: با افتتاح فاز دوم ستاره خلیج فارس تولید بنزین در کشور توسط ١٠ پالایشگاه کشور به ٨٨ میلیون لیتر در روز رسید.

وی در مورد آمار تولید بنزین در کشور طی سال‌های گذشته توضیح داد: در سال ٩٢ تولید بنزین در پالایشگاه های کشور حدود ٦٠ میلیون لیتر در روز بود  که سهم بنزین یورو ٤ از این میزان ٣.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٤ میلیون لیتر در روز بود. این میزان تا سال ٩٥ تقریبا ثابت ماند. در سال ٩٦ فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور رییس‌جمهور راه‌اندازی شد و تولید بنزین در سه ماهه آخر سال ٩٦ با تثبیت تولید در فاز اول ستاره خلیج فارس به ٧٥ میلیون لیتر در روز رسید که ٢٨ میلیون لیتر آن یورو ٤ بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فروردین ماه آغاز شد، اظهار کرد: تولید بنزین در ستاره خلیج فارس به مرور زمان از ١٢ میلیون لیتر به ٢٦میلیون لیتر در روز رسید.

صادق‌آبادی از تولید ٨٨ میلیون لیتر بنزین در ١٠ پالایشگاه‌ کشور خبر داد و افزود: متوسط مصرف بنزین در سه ماهه نخست امسال ٨٤ میلیون لیتر بوده و فاصله تولید و مصرف بنزین در کشور به روزانه چهار میلیون لیتر است. این فاصله به دلایل مختلف از جمله انجام تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی در پالایشگاه‌های کشور یا توقف‌های پیش‌بینی نشده مطمئن نیست.

او با بیان این که با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۲ تا ۱۳ میلیون لیتر بنزین به تولید کشور اضافه می‌شود، گفت: ظرفیت تولید کشور تا آذرماه به ۱۰۰ میلیون لیتر می‌رسد. در حال حاضر واحد تقطیر فاز سوم ستاره خلیچ فارس آماده راه‌اندازی است و از هفته آینده فرآیند آن آغاز می‌شود و آخر آذرماه  به سرویس خواهد آمد. همچنین ۱۲ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه بندرعباس به استاندارد یورو ۴ ارتقا خواهد یافت و تا مهرماه راه‌اندازی می‌شود. در واقع کمیت بنزین در پالایشگاه بندرعباس ثابت می‌ماند اما کیفیت آن ارتقا می‌یابد. ۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ نیز در مهرماه در پالایشگاه لاوان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در جمع، ۸۰ میلیون لیتر از ۱۰۰ میلیون لیتر مذکور طبق استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ خواهد بود.

صادق‌آبادی با تأکید بر این که طبق الزام مجلس عرضه سوخت باید با ارائه کارت سوخت صورت بگیرد، گفت: البته استفاده از کارت سوخت زمانی که بنزین تک‌نرخی شد مزیت چندانی برای مشتری نداشت اما به ما در مانیتورینگ مصرف کمک کرد. فعلا موظف هستیم از کارت سوخت استفاده کنیم. این که چه تصمیمی در مورد بنزین گرفته شود، هنوز مشخص نیست و چیزی به ما ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: به طور کلی یکی از راهکارهایی که می‌تواند جلوی مصرف زیاد بنزین را بگیرد، سهمیه‌بندی بنزین است.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تا دو ماه آینده یک کارخانه در غرب کشور با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود تا شاهد جمع‌آوری گازهای مشعل از میادین نفتی غرب کشور باشیم.

وی تأکید کرد: این گازها در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

وزیر نفت در بخشی از اظهارات خود گفت: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روزها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱ درصدی مصرف سوخت در ۹ فروردین ۱۴۰۳/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین
  • صادرات تجهیزات پالایشی به پروژه‌های فراسرزمینی/ توزیع ۵۰ درصدی گاز مایع کشور به شیوه الکترونیکی
  • کیفیت و کمیت بنزین زیرذره بین
  • گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در ۱۴۰۲ چه بود؟
  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • توزیع ۲۹ میلیون لیتری بنزین در جایگاه های گیلان همزمان با تعطیلات نوروزی
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود