Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@11:49:52 GMT

سوپ سرد پیشنهاد روزهای گرم تابستانی+دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۱۱۸۹

سوپ سرد پیشنهاد روزهای گرم تابستانی+دستور تهیه

رکنا: این غذا در روزهای گرم تابستان پیشنهاد می شود.

در روز های گرم تابستان، سوپ های سرد همیشه طرف دار داشته اند. همچنین اگر راحت پخته شوند و نیاز به زمان پخت زیادی نداشته باشند. این سوپ سرد با حبوبات مقوی و سبزیجات تازه، یک پیش غذای سالم محسوب می شود. حتی به کاهش وزن هم کمک می کند ، پس این سوپ را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

ماست 500 گرم

آب 4 لیوان

خیار 3 عدد متوسط

بلغور پخته 4 قاق غذاخوری

ذرت پخته 2 قاشق غذا خوری

شوید ½ دسته

جعفری ¼ دسته

نمک 1 قاشق چای خوری

مواد لازم برای سرو سوپ:

ترب 1 عدد

سوپ سرد

طرز تهیه:

بعد از شستن خیارها پوست آن را گرفته و ریز خرد کنید.

شوید و برگ های جعفری را هم ریز خرد کنید.

ماست را در کاسه ای بریزید و آب سرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید.

بعد از این که ماست را با آب مخلوط کردید، خیار، شوید، جعفری، بلغور، ذرت و نمک را به آن اضافه کنید.

سوپ آماده شده را در ظرف مورد نظر بریزید و با ترب خرد شده با سلیقه خودتان تزیین کنید.

نکته:

برای موادی که قبلا پخته شدند از آب سرد استفاده کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت غذا چای سبزیجات کاهش وزن مواد تابستان غذا سوپ سرد عکس فیلم حوادث مرد جوان شهروند دختر جوان پسر زندگی قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ویتامین C آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به جبران آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو بیش از حد کمک کند و ایمنی را احیا کند. در حالی که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌ها را دارد، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است. مطلب را بخوانید تا متوجه شوید.

بیشتر بخوانید: خواص خوردن روزی ۳ عدد زردآلو ویتامین C چیست ؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند و در نتیجه خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ویتامین C همچنین نقش حیاتی در تقویت سیستم ایمنی دارد، به تولید و همچنین عملکرد گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین C، برای سنتز کلاژن، پروتئینی که از ساختار و استحکام بافت‌ها، پوست، استخوان‌ها و رگ‌های خونی حمایت می‌کند، ضروری است. در نهایت، مصرف کافی ویتامین C برای سلامتی و شادابی کلی، به ویژه در فصل تابستان ضروری است.

فلفل دلمه‌ای قرمز

پرتقال معمولا حدود ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم دارد، در حالی که افزودن فلفل دلمه‌ای قرمز به رژیم غذایی می‌تواند حدود ۱۲۷ میلی‌گرم ویتامین C در هر وعده ۱۰۰ گرمی به شما بدهد. فلفل دلمه ای قرمز همچنین منبع عالی ویتامین A است که برای بینایی، سلامت و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، فلفل قرمز همچنین حاوی ویتامین B۶، ویتامین K۱ و فولات، همراه با مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منگنز است. فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C، مواد معدنی، فیبر و مواد معدنی است که به بهبود سلامت کلی و همچنین متابولیسم کمک می‌کند، کیوی حاوی حدود ۹۳ میلی گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم است.

توت فرنگی

انواع توت ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و محتوای فیبر بالا شناخته شده اند، که به افزایش سلامت متابولیک کلی کمک می‌کند و برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. توت فرنگی در هر ۱۰۰ گرم تقریباً ۵۸ میلی گرم ویتامین C دارد.

آناناس

آناناس یک میوه است که در هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۴۷ میلی گرم ویتامین C دارد. وجود ویتامین C، بروملین و سایر مواد مغذی ضروری در این میوه، آن را به یک میوه مناسب برای مصرف در یک رژیم غذایی سالم تبدیل کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228004 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • لیست غیرممکن اوسمار در پنجره تابستانی
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • شکوه وعده صادق دلیل روشن ماست
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • سامان قدوس در لیست خرید تابستانی میدلزبورو
  • درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • سعدی هویت ماست/ آموزگاری که از دوران وحشت مغول برخاست و از عشق سخن گفت
  • سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو