Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزیر دفاع آمریکا امروز پنجشنبه در کره جنوبی بر پایبندی کشورش به امنیت کره جنوبی و حفظ توان نظامی خود و میزان نیروهای فعلی نظامی خود در شبه جزیره کره تاکید کرد، وی همزمان بر تلاش آمریکا جهت رسیدن به توافق هسته ای با کره شمالی نیز تاکید نمود.

وی همچنین طی دیدار کوتاه خود از سئول از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای توقف مانورهای نظامی با کره جنوبی دفاع کرده و گفت: این اقدام فرصت های پیشروی دیپلمات ها برای مذاکره را افزایش می دهد اما از طرف دیگر تأکید کرد نیروهای آمریکا و کره جنوبی متحد، هوشیار و آماده باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدان تصمیم ترامپ در خصوص مانورهای نظامی این اقدام را عقب نشینی در مقابل کره شمالی و تهدیدی در خصوص کاهش آمادگی آمریکا و کره جنوبی می دانند و اجرای این تصمیم در طول مذاکرات با کره شمالی را که احتمال می رود طولانی باشد نامناسب اعلام کرده اند، پیونگ یانگ نیز نیز خواستار توقف تمرینات نظامی به مدت طولانی شده است.

جیمز متیس و سونگ یونگ مو همتای کره جنوبی آن در بیانیه مشترک پس رایزنی های خود اعلام کردند: این تصمیم جزیی از تلاش هایی است که برای استقرار آرامش و کاهش تنش ها و همچنین ایجاد اعتماد اتخاذ شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: وزرای دفاع آمریکا و کره‌ جنوبی بر ادامه بررسی اقدامات لازم جهت اعتماد سازی و صلح تا زمانی که کره شمالی با نیت صادقانه وارد گفتگو شود توافق کرده اند.

متیس قبل از دیدار با سونگ گفت: پایبندی آمریکا به امنیت کره جنوبی هنوز پا برجا بوده و ایالات متحده از تمام امکانات دیپلماتیک و نظامی خود برای منظور استفاده خواهد کرد و این شامل حفظ میزان فعلی نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره نیز می شود.

واشنگتن و سئول هم اکنون برنامه ‌های تمرینات نظامی خود را متوقف کرده ‌اند که سال گذشته ۱۷۵۰۰ سرباز آمریکایی و بیش از ۵000۰ سرباز کره جنوبی در آن شرکت کردند.

متیس همچنین در کنار همتای به کره جنوبی خود گفت: تصمیم اخیر در خصوص توقف تمرینات نظامی فرصت های بیشتری در مقابل دیپلمات ‌های ما جهت مذاکره برای دستیابی به راه حلی برای حل و فصل مسالمت آمیز وضعیت موجود در شبه جزیره کره قرار خواهد داد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی و کره جنوبی متحد، هوشیار و آماده برای مقابله با هرگونه تهدید در شبه جزیره کره باقی خواهند ماند.

همچنین در بیانیه مشترک متیس و سونگ آمده است: پیشرفته قابل توجه ایجاد شده آن است که آمادگی های لازم برای انتقال فرماندهی عملیات نظامی در زمان جنگ از آمریکا به کره ‌جنوبی احراز شده است.

وزرای دفاع دو کشور در این بیانیه همچنین مجدداً بر تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی تاکید کرده و باقی ماندن این تحریم ‌ها تا زمانی که پیونگ یانگ گام هایی ملموس در جهت خلع سلاح اتمی بردارد را یادآور شدند.

رسانه های رسمی کره شمالی اعلام کردند ترامپ در نشست مشترک کره شمالی در ۱۲ ژوئن با پایان یافتن تحریم ها علیه کره شمالی موافقت کرده است علاوه بر آنکه تضمین های امنیتی در چارچوب حرکت گام به گام و همزمان ارائه نموده است.

کره شمالی کره جنوبی آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین وزارت خارجه یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی یمنی‌ها در دریای سرخ با اهداف انسانی انجام می‌شود که همان افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف جنایت‌های آن‌ها در غزه و رفع محاصره این منطقه است.

وزارت خارجه یمن با صدور این بیانیه تاکید کرد که آمریکا تنها مانع برقراری صلح و ثبات در یمن است و مانع از توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه می‌شود.

این بیانیه تصریح کرد که هیچ ارتباطی بین صلح در یمن با حوادث دریای سرخ وجود ندارد و مقام‌های یمنی به سازمان ملل متحد ابلاغ کرده‌اند که نقشه‌ای که تعامل صنعا با طرف سعودی بر اساس آن انجام می‌شود، هیچ ارتباطی با حوادث غزه ندارد و آمریکا و انگلیس نباید هیچ مداخله‌ای در این روند داشته باشند.

این وزارتخانه ابراز داشت که اظهارات «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن نشان می‌دهد که آمریکا مانع از برقراری صلح در یمن می‌شود، واشنگتن همچنین مانع از توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه و رفع محاصره این منطقه می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه یمن همچنین تصریح شده است: دولت آمریکا در برابر اراده تمامی ملت‌های جهان و حتی ملت آمریکا ایستاده است، این در حالی است که مردم آمریکا سیاست‌های دولت بایدن در مشارکت در جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی ضد ساکنان غزه را رد می‌کنند.

وزارت خارجه یمن تاکید کرد که آمریکایی‌ها به جای تعامل با مطالبات جهانی اقدام به سرکوب وحشیانه دانشجویان دانشگاه‌ها می‌کنند که این رفتار نشان دهنده پوشالی بودن شعارهای آمریکایی‌ها در خصوص دموکراسی است.

در همین رابطه سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام استمرار عملیات نیروهای یمنی در دریای سرخ تاکید کرد که یمنی ها عملیات نظامی پهپادی گسترده ای را علیه ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی انجام دادند.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.»

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد، کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم.»

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر 6092771

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است