Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴رئیس جمهور در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت که روز چهارشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، به موضوع افزایش نظارت در تنظیم بازار اشاره کرد که این مهم از سوی چند دستگاه همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و بازرسی اتاق اصناف باید پیگیری شود.

در سال های اخیر بنابر شرایط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نظارت و بازرسی در سطح اصناف را به اتاق های اصناف و اتحادیه مربوطه واگذار و تا حدودی سر خود را خلوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر با رشد نوسانات قیمتی و عدم عرضه محصول به میزان نیاز بازار از سوی برخی بنکداران بزرگ و کارخانجات بار دیگر پای نظارت میدانی به میان آمده و این موضوع را می توان در نظارت های اخیر وزارت ارتباطات و اصناف در زمینه بررسی قیمت گذاری تلفن همراه شرکت هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومان به واردات تلفن پرداخته اند جست و جو کرد.

در رابطه با بازرسی و نظارت بر فعالیت اصناف حسین درودیان - مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران - به ایسنا گفت: در چند وقت اخیر برنامه های نظارتی و بازرسی اصناف با جدیت پیگیری شده و با توجه به صحبت های اخیر رئیس جمهوری قرار بر آن است در بازرسی‌ها و نظارت‌های اصناف از تیم اقتصادی اتاق اصناف استفاده شود.

وی ادامه داد: تیم بازرسی و نظارت اتحادیه‌ها و اتاق‌های صنفی تنها در سطح توزیعی نظارت دارند و سازمان حمایت مسئول نظارت و بازرسی از عمده فروشان، واردکنندگان و شرکت های تولیدی است.

او در پاسخ به این سوال که نظارت بر قیمت گذاری کالا و خدمات بر عهده کدام سازمان است، گفت: سازمان حمایت مسئول نظارت بر قیمت‌گذاری کالا و خدمات است که باید در بررسی های میدانی خود به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران تاکید کرد: در بازرسی‌های اصناف برگه های جریمه برای متخلف صادر می شود که میزان جریمه بنابر نوع تخلف همچون عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، گرانفروشی و ... از سوی سازمان تعزیرات حکومتی تعیین می شود.

درودیان خاطرنشان کرد: بیشترین حجم تخلف در یک ماه گذشته در صنوف پوشاک، میوه و نان به ثبت رسیده که در این میان تخلف عدم درج قیمت و عدم درج فاکتور بیشترین نوع تخلفات بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین تخلف در صنف نان مربوط به قیمت گذاری در نان آزادپز، ارائه سهم دولتی آرد به اشخاص دیگر و عدم رعایت وزن چانه خمیر بوده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد24 تخلف اصناف بازرسی اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد در دیدار هفتگی خود با روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرکرد نقش اصناف درمهار تورم را اساسی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام نوسان قیمت‌ها را بهانه‌ای برای برخی سودجویی‌ها عنوان کرد وگفت: افزایش قیمت روز نباید بر کالایی که قبلا خریده شده است اعمال شود چراکه نتیجه آن اخلال دربازار، اقتصاد واجحاف درحق مردم می‌شودکه از لحاظ شرعی واخلاقی ناپسند ومنکر است.
وی رعایت انصاف واعمال قیمت بیشتر را منوط به خرید گرانتر کالا درهمان روز دانست وگفت: اگر اصناف این مهم را رعایت کنند مهار تورم به نسبت زیاد، جلب اعتماد مردم وهمراهی آنان حاصل خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ۳۱ اردیبهشت روزشهرکرد ازاصناف خواست این روز را بهانه‌ای برای شروع رونق اقتصادی شهرکرد به عنوان مرکز استان بدانند و برنامه‌های خود را برای افزایش رونق اقتصادی بازارمرکز استان عملیاتی کنند.
دراین نشست روسای اتحادیه‌های اصناف شهرکرد مهمترین چالش‌ها و مطالبات هم صنفی‌های خود را مطرح کردند.
رئیس اتاق اصناف شهرکرد هم تعیین تکلیف فن آوران ۲ شهرکرد را مهمترین مطالبه اصناف مرکز استان دانست وگفت: خوشبختانه با پیگیری‌های معاونت اموراقتصادی استانداری این مهم تا دوماه آینده تعیین تکلیف و زمین‌های آن به متقاضیان واگذارمی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد