Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی، از جمله کلان شهر‌های مهم کشور به شمار می‌رود. از یک سو ویژگی‌های طبیعی شگفت انگیز این منطقه و از سوی دیگر تاریخ و فرهنگ غنی آن، ارومیه را به شهر حائز اهمیتی در کشور تبدیل کرده است.     مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: در ایام نوروز امسال بیش از ۱۹۷ هزار نفر از گردشگران داخلی به استان آذربایجان غربی سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۱ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی اضافه کرد: امسال تعداد گردشگران خارجی هم با ۹ درصد افزایش به بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.   به گفته‌ی وی مجموعه‌های جهانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران، کاخ موزه باغچه جوق ماکو، غار سهولان مهاباد و موزه‌ی مردم شناسی ارومیه از عمده مقاصد گردشگران در استان بوده است.

مقبره سه گنبد، کلیسای ننه مریم، موزه‌ی مردم شناسی، غار تمتان، خانه انصاری، بازار تاریخی و مساجد جامع و سردار در ارومیه و عمارت کلاه فرنگی ماکو و دژ بسطام، از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.    ارومیه میزبان نخستین نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی کشور   جباری با اشاره به اینکه برای تابستان برنامه‌های ویژه و اساسی تدارک دیده شده است، ادامه داد: از ۲۹ مرداد تا ۲ شهریور اولین نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در استان برگزار می‌شود.   جشنواره‌ها ظرفیت مطلوبی در جذب گردشگر هستند   وی گفت: با هدف معرفی دو محصول انگور و گیلاس، تابستان امسال جشنواره‌های انگور در ارومیه و سردشت و جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود.   جباری ادامه داد: این جشنواره‌ها نقش مهمی در معرفی استان به عنوان یک قطب مهم کشت این محصولات و تولید کننده فرآورده‌های مفید آن می‌باشد.   وی گفت: افزایش گردشگر داخلی و خارجی می‌تواند از نظر اقتصادی نیز برای استان مهم و مفید باشد.   جباری با بیان اینکه برنامه‌هایی در مرداد ماه امسال اجرا خواهد شد، افزود: راه اندازی اتوبوس‌های گردشگری در ارومیه و شهرستان ها، اجرای طرح سفیران گردشگری و حمایت از کالای ایرانی از طریق حرکت چند خودرو، تور‌های تخصصی گردشگری به منظور پوشش اوقات فراغت دانش آموزان، توزیع نقشه راهنما گردشگری و برگزاری جشن‌ها و نمایشگاه‌های گردشگری از برنامه‌های سازمان می‌باشد.   گزارش از فاطمه یوسفی   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۷ تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت : در محور ارومیه به سلماس ۴ دستگاه خودروی سواری پراید، پژو206 SD و دو دستگاه پژو 405 با یکدیگر برخورد کردند.

 حمید محبوبی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات شهید افشارجو ( گردنه قوشچی) ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی در پایان گفت: این حادثه ۷ مصدوم و ۱۱ حادثه دیده داشت که مصدومین بعد از رهاسازی، انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست
  • ۶ تصادف طی ۲۴ ساعت در آذربایجان غربی/۳ نفر و ۲۳ نفر مصدوم شدند
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • مصدومیت ۷ تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-سلماس
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران