Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@06:59:48 GMT

تولید ۶۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تا مهر ۹۷

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۲۸۰۳

تولید ۶۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تا مهر ۹۷

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا صادق آبادی افزود: مهر امسال واحد تقطیر فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی خواهد شد.

او ادامه داد: در حال حاضر از 28 میلیون لیتر بنزین تولید داخل، 24 میلیون لیتر بنزین یورو5 در فاز اول و فاز دوم اضافه خواهد شد و این رقم به 52 میلیون لیتر خواهد رسید. با راه اندازی فاز سوم ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر دیگر به حجم بنزین یورو 5 تولیدی ایران افزوده خواهد شد و تلاش بر این است که روزانه 80 میلیون لیتر بنزین یورو5 تولید کنیم و به هدف 100 میلیون لیتر در روز نزدیک شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق آبادی گفت: مصرف کنندگان بنزین باید بدانند چنانچه خودروی آنها از استاندارد یورو4 و 5 برخوردار نباشد در صورت استفاده از بنزین عادی یا یورو 4 و 5 میزان آلایندگی آنها تفاوتی ندارد و عملکرد موتور خودرو تغییری نمی کند.

او افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تأمین و رفع نیازهای پتروشیمی داخلی هم کمک شایانی می کند به گونه ای که اگر ستاره خلیج فارس راه اندازی نمی شد پس از اعمال تحریم های احتمالی جدید بر ایران، فروش 240 هزار میلیون لیتر میعانات گازی پارس جنوبی کار دشواری می شد تأثیرات جانبی این پالایشگاه بسیار بیشتر از تولید 88 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 5 است. گفتنی است هدف ما از تولید مازاد بنزین مصرفی کشور، ذخیره سازی استراتژیک برای کشور است و برای صادرات برنامه ای نداریم.

صادق آبادی به سهم 74 درصدی نیروی کار و مهندسی ایرانی و تولید ایرانی در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: 26 درصد از این پروژه محصول کار مهندسی و خرید خارجی و راه اندازی این پالایشگاه هم 100 درصد ایرانی و بومی بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: ارزش تولیدات فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس حدود 24 میلیارد دلار است.

402

تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید داخل بنزین یورو مصرف استاندارد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید داخل بنزین یورو مصرف استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی: ستاره بارسا فصل را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، خبر بد برای بارسا در مورد فرانکی دی یونگ. تست‌های پزشکی که بعدازظهر امروز روی این بازیکن هلندی انجام شد، تأیید می‌کنند که او از پیچ‌خوردگی درجه دو در مچ پای راست خود رنج می‌برد، مشکلی که او را حدود پنج هفته از میادین دور خواهد کرد. 

بنابراین دی یونگ دیگر در فصل جاری برای بارسا به میدان نخواهد رفت ولی او می تواند در یورو 2024 تیم ملی هلند را همراهی کند.

ستاره هلندی درست قبل از نیمه اول، در دوئل با فده والورده روی زمین افتاد و مچ پای راست خود را گرفت. همان منطقه ای که در مارس گذشته مصدوم شده بود. او در ابتدای فصل نیز یک مصدوم مچ پا داشت و اخیرا هم نزدیک به 5 هفته دور از میادین بود.

دی یونگ مطمئناً دیدارهای بارسا مقابل والنسیا، خیرونا، رئال سوسیداد، آلمریا، رایو وایکانو و سویا را از دست خواهد داد. خبر خوب برای هلندی ها اینکه مشکل او قبل از یورو 2024 برطرف می شود.

دیگر خبرها

  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • قطعی: ستاره بارسا فصل را از دست داد
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه