Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرمانداری رودسر گفت: اوضاع در منطقه سیل‌زده کاکرود اشکور رحیم آباد شهرستان روسر کاملاً عادی و تحت کنترل است. ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ استانها گیلان نظرات

علی وارسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ با کمک و اقدام به‌موقع نیروهای خدمات‌رسان و دستگاه‌های مربوطه در حال حاضر اوضاع در منطقه سیل‌زده کاکرود اشکور رودسر به حالت عادی برگشته و تمام امور تحت کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری رودسر از احداث راه ارتباطی ایمن در منطقه کاکرود خبر داد و بیان داشت:‌ با وجود قطع راه‌های ارتباطی و مواصلاتی منطقه کاکرود با سایر مناطق بالادستی،‌ تلاش برای ساخت راهی مطمئن،‌ ایمن و کم‌خطر در دست اقدام است.

وارسته اتمام مراحل انجام مطالعات اولیه جهت احداث مسیر جدید را متذکر شد و ابراز داشت: به علت اینکه قسمتی از مسیر جدید‌ی که قرار است در منطقه کاکرود احداث شود از میان اراضی کشاورزی مردم عبور می‌کند تأخیری موقتی در اجرای عملیات آن رخ داده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر ضمن قدردانی از همکاری مردم منطقه افزود: در تمام این مدت پس از وقوع حادثه سیل اهالی منطقه تعامل خوبی با مسئولان داشتند و انتظار داریم جهت رفع برخی مشکلات که در مسیر احداث جاده جدید رخ داده نیز همکاری کنند.

وی از تعیین و شناسایی راه دسترسی موقت برای خدمات‌رسانی به مناطق بالادستی خبر داد و ‌تصریح کرد: طبق برنامه‌ قرار است راه دسترسی از منطقه "لسبو" به "زبران" که نهایتاً به منطقه "سیار ستاق" ختم می‌شود توسط نیروها و دستگاه مربوطه به مرحله عملیاتی‌شدن برسد.

سرپرست فرمانداری رودسر با تأکید بر اینکه این مسیر یاد شده از لحاظ ایمنی شرایط بسیار مطلوبی دارد عنوان کرد:‌ با اجرای عملیات احداث این مسیر دسترسی برای اهالی مناطق و روستاهای واقع در بالادست،‌ تردد و رفت‌ و آمد مردم در آن به خوبی امکان‌پذیر خواهد بود.

وارسته به تخریب چهار واحد مسکونی اهالی و قطع راه‌های ارتباطی 70 روستا اشاره کرد و اظهار داشت:‌ علاوه بر این بر اثر وقوع حادثه سیل و رانش زمین در منطقه کاکرود اشکورات،‌ سه تن از اعضای یک خانواده به همراه پیمانکار یک شرکت جان خود را از دست دادند.

وی از خسارات 15 میلیارد تومانی حادثه سیل در منطقه کاکرود سخن گفت و ‌تصریح کرد:‌ 30 هکتار از باغ‌های فندق، سه هکتار گردو و یک و نیم هکتار محصول گل گاوزبان منطقه از بین رفت ضمن اینکه تاسیسات و انتقال آب کشاورزی منطقه نیز متحمل خسارت سنگین شد.

وارسته با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی در حوزه برق‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده از سیل و رانش زمین وجود ندارد عنوان کرد:‌ به علت رانش و جابه‌جایی لوله‌های انتقال آب شرب روستایی مشکلاتی در این بخش رخ داده بود که متولیان هم‌اکنون در حال رفع کامل آن‌ها هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر مسدود بودن برخی راه‌های روستایی در مناطق سیل‌زده را رد کرد و ابراز داشت:‌ با ورود به موقع دستگاه‌های متولی در همان روزهای نخستین حادثه تاکنون اقدامات لازم جهت رفع مشکل انسداد جاده‌ها و تسهیل در عبور و مرور مردم انجام شد.

وی از ادامه عملیات جست‌وجوی تیم‌های جمعیت هلال احمر برای پیدا کردن اجساد مفقودان حادثه سیل خبر داد و عنوان کرد:‌ در حال حاضر جسد سه نفر از قربانیان حادثه، تحویل خانواده‌های آنان ‌داده شده است اما تلاش‌ها جهت یافتن جسد کودک خردسال همچنان ادامه دارد.

وارسته ضمن تأکید بر ساخت منزل برای خانوارهایی که سرپناه خود را در جریان حادثه سیل و رانش زمین از دست داده‌اند بیان داشت:‌ به محض اعلام زمین مورد نظر توسط این خانواده‌ها، عملیات ساخت مسکن دائمی‌ برای آنان توسط دستگاه‌های متولی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/‌ ز

R7877/P41362/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی

دریافت 2 MB کد خبر 6094994

دیگر خبرها

  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • جزئیات آتش‌سوزی روستای گیلان
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • خسارت آتش سوزی در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت - گیلان
  • تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی
  • آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم)
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا